بلاگ

نقد و بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND: خیالتان را راحت کنید

کسب و کارها و دفاتر کار کوچک گاهی خیلی به محصولات حرفه‌ای و قدرتمند نیاز ندارند، اما نمی‌توانند کارشان را با محصولات ساده و ابتدایی هم پیش ببرند و به همین دلیل دنبال مدل‌های میان‌رده می‌گردند. اگر دنبال یکی از روترهای بی‌سیم خوش قیمت، قوی و شناخته‌شده بازار هستید که خیالتان را راحت کند، با نقد و بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

 

Mikrotik یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات مخابراتی و شبکه در دنیاست که محصولات متنوع آن از جمله انواع روترهای قدرتمند این شرکت در بازار ایران به فروش می‌رسد. این برند سبد کالایی متنوعی دارد و محصولات آن جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

یکی از تجهیزاتی که مراکز اداری و دفاتر کاری به آن نیاز دارند روتر است که نه‌تنها به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شود، بلکه اینترنت را به‌صورت باسیم یا بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. اگر دنبال خرید یک روتر بی سیم قوی و خوش‌قیمت برای دفاتر کوچک و متوسط هستید روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND با انواع شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز، سازگاری با سیستم عامل میکروتیک روتر و 5 پورت شبکه می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

البته می‌توانید قیمت انواع روتر موجود در بازار را بررسی کنید و بعد از مقایسه نسبت به خرید روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND تصمیم بگیرید.

طراحی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

 

 بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

روتر بیسیم میکروتیک آر بی 951 یو آی 2 اچ ان دی، کاملا ساده و کاربری طراحی شده است و هیچ خبری از زرق و برق و طراحی عجیب غریب نیست. این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و سال‌ها می‌تواند داوم داشته باشد. ابعاد و وزن این روتر کاملا مناسب است و خیلی راحت هرجایی می‌توانید آن را نصب کنید.

این دستگاه سفید رنگ به راحتی هر جایی نصب می‌شود و اگر می‌خواهید سیستم‌های کامپیوتری را به آن متصل کنید خیلی راحت تا 5 دستگاه را پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های موبایل یا لپ‌تاپ هم می‌توانند از WiFi استفاده کنند.

در پشت دستگاه نیز علاوه بر محل اتصال کابل برق، می‌توانید 5 پورت شبکه، سوراخ راه‌اندازی مجدد دستگاه به وسیله سوزن و یک پورت USB نوع A را مشاهده کنید. روی روتر هم علاوه بر لوگوی Mikrotik که در وسط بدنه خودنمایی می‌کند می‌توانید چراغ‌های LED و سوراخ‌های کوچک خروجی هوا را ببینید.

مشخصات فنی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

 

 بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

این روتر از پردازنده Atheros AR9344 با فرکانس کاری 600 مگاهرتز، حافظه رم 128 مگابایتی، 128 مگابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک آنتن داخلی بهره می‌برد. سرعت انتقال اطلاعات روی باند 2.4 گیگاهرتز 300 مگابیت بر ثانیه است و این روتر از استانداردهای 802.11a/b/n/g و پروتکل‌های IPv4 و IPv6 پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل می‌توان به راه‌اندازی راحت و سریع، تنظیمات آسان و نرم‌افزار مدیریت داخلی اشاره کرد.

توان خروجی این اکسس پوینت 100 میلی وات ساعت است و حداکثر جریان پورت 500 میلی آمپر ساعت را تحمل می‌کند. هنگام کار با این دستگاه مشکل خاصی نداشتیم و به خوبی از اینترنت و شبکه داخلی استفاده کردیم. البته طبیعی است که هر چه تعداد دستگاه‌های متصل به آن بیشتر شود، احتمال افت سرعت اینترنت وجود دارد.

سخن پایانی

روتر یکی از تجهیزات ضروری در محیط‌های کاری یا حتی خانه است که می‌تواند اینترنت و شبکه بیسیم را میان چند دستگاه به اشتراک بگذارد. مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد. Mikrotik یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع مودم و روتر است که محصولات آن در بازار ایران فروش بسیار خوبی دارند.

روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND یکی از مدل‌های خوش‌قیمت و قدرتمند این برند است که می‌توانید برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای و دفاتر کوچک روی آن حساب کنید. این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد، طراحی آن زیباست و از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد.

نقاط قوت:

  • طراحی ساده و کاربردی
  • کیفیت ساخت خوب
  • پشتیبانی از 5 پورت شبکه
  • پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از پورت USB
  • بهره‌گیری از پردازنده Atehros

منبع : edbazar

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *