بلاگ

راهنمای خرید روتر شیائومی


روترهای شیائومی همانند سایر گجت‌های این شرکت با قیمتی ارزان به بازار عرضه می‌شوند تا همه کاربران قادر به خرید آن‌ها باشند، به‌طوری که انتظار می‌رود تا دو سال آینده سهم قابل توجهی از بازار روترها توسط شرکت شیائومی تصاحب شود. پرسشی که کاربران مطرح می‌کنند این است که کدام روتر شیائومی برای ما مناسب است؟ با توسعه شبکه آداکهمراه باشید تا پاسخ خود را بیابید.

راهنمای خرید روتر شیائومی

روتر بی سیم شیائومی جزو روترهای زیبا، ظریف و خوش قیمت هستند و برای کاربردهای عادی و تجاری مناسب هستند. به‌طوری که یک روتر دوبانده شیائومی بدون مشکل قادر به پوشش‌دهی مناسب وای فای یک خانه است. در مورد روتر بیسیم شیائومی باید به نکته مهمی دقت کنید. گاهی اوقات این شرکت یک روتر با ظاهر و مشخصات سخت‌افزاری یکسان، اما نام‌های متفاوت برای بازارهای چین، هند، اروپا، آسیا و امریکا عرضه می‌کند.

در ادامه به معرفی مدل‌هایی که جزو بهترین روتر شیائومی موجود در بازار ایران هستند می‌پردازیم تا بتوانید بهترین تجربه خرید مودم روتر شیائومی را داشته باشید. می‌توانید قبل از شروع مقاله “راهنمای خرید مودم” را مطالعه کنید.

روتر بی سیم شیائومی می روتر ۳

روتر mi router 3 از روترهای دوبانده خوب شیائومی است. این روتر دو بانده در کلاس AC1200 قرار می‌گیرد و مجهز به پردازنده مدیاتک  MT7620 و ۱۲۸ مگابایت حافظه اصلی است. این روتر به دو درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و یک درگاه WAN صد مگابیتی تجهیز شده است. در کنار این روتر، روتر بی سیم شیائومی مدل ۴a قرار دارد و اگر به دنبال گزینه بهتری نسبت به روتر بی سیم شیائومی می روتر ۳ هستید روتر شیائومی ۴a درگاه‌های گیگابیتی ارایه می‌کند پس به دنبال روتر بی سیم شیائومی مدل ۴a gigabit باشید.

روتر بی سیم شیائومی می روتر 3
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router 3

روتر شیائومی mi router c3

روتر می ۳c روتر تک بانده شیائومی برای کاربردهای عادی است. این روتر به ۴ آنتن خارجی تجهیز شده و مجهز به پردازنده مدیاتک MT7628N است و حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارایه می‌کند. این روتر به ۲ درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و ۲ درگاه USB 2.0 تجهیز شده است.

پیشنهاد مطالعه
روتر شیائومی mi router c3
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router c3

روتر بی سیم شیائومی مدل mi 4a

روتر بی سیم شیائومی مدل  mi 4aیکی دیگر از روترهای دوبانده شیائومی است که از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند. این روتر از سرعت ترکیبی ۱۲۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند، به‌طوری که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت دارد. این روتر مجهز به ۴ آنتن خارجی، ۲ درگاه شبکه اترنت گیگابیتی و حافظه اصلی ۱۲۸ مگابایتی است. این روتر به یک پردازنده دو هسته‌ای تجهیز شده که سرعت خوبی در واکنش به درخواست‌های کلاینت‌ها دارد. لازم به توضیح است که یک نسخه مشابه با همین نام به بازار عرضه شده که درگاه‌های صد مگابیتی دارد.

روتر بی سیم شیائومی مدل mi 4a
روتر بی سیم شیائومی مدل mi 4a
مشاوره و طراحی شبکه در توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)
توسعه شبکه آداکبا تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.

دریافت مشاوره طراحی شبکه

روتر شیائومی mi c4

روتر شیائومی می c4 از روترهای اقتصادی شیائومی است که تنها از باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و دسترسی به سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. این روتر مجهز به ۴ آنتن خارجی به همراه پردازنده MT7628DA مدیاتک و ۶۴ مگابایت حافظه اصلی است و از فناوری MIMO 4×۴ پشتیبانی می‌کند. ۲ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی LAN و یک درگاه شبکه WAN صد مگابیتی دارد از دیگر ویژگی‌های این روتر ارزان قیمت هستند.

روتر شیائومی mi c4
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router 4c

روتر شیائومی mi pro

این روتر در برخی کشورها به‌نام R3P شناخته می‌شود، اما در بیشتر فروشگاه‌ها Mi Pro نام دارد. این روتر دو بانده از باند ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی کرده و سرعت ترکیبی ۲.۶ گیگابیت را ارایه می‌کند، به‌طوری که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۸۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۷۳۳ مگابیت را ارایه می‌کند. این روتر مجهز به ۳ درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 3.0 و ۴ آنتن خارجی است. روتر می پرو، از یک پردازنده MT7621A مدیاتک با ۵۱۲ مگابایت حافظه اصلی و ۲۵۶ مگابایت فلش پشتیبانی می‌کند و از فناوری‌های MU-MINO و NAS به همراه فریمور OpenWRT بهره می‌برد.

پیشنهاد مطالعه
روتر شیائومی mi pro
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router pro

روتر شیائومی mi router 2

روتر شیائومی می روتر ۲ یکی دیگر از روترهای دو بانده است که علاوه بر روتر یک NAS نیز به شمار می‌رود. این روتر در ظرفیت‌های ۲ تا ۶ ترابایت به بازار عرضه شده است. این روتر از وای فای AC1200 پشتیبانی کرده و مجهز به ۴ درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی و یک درگاه USB 2.0 است. این روتر مناسب شرکت‌هایی است که زیاد دانلود می‌کنند و قصد اشتراک‌گذاری فایل‌های سنگین را دارند.

روتر شیائومی mi router 2
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router 2

روتر شیائومی ردمی AC2100

رد می ac2100 از روترهای شیائومی است که تحت برند ردمی به بازار عرضه شده است. یک روتر زیبا با استاندارد وای‌فای ۵ و دو بانده برای کاربران خانگی که سرعت ۲۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارایه می‌کند. این روتر مجهز به ۶ آنتن خارجی و ۴ درگاه اترنت گیگابیتی است و از یک پردازنده دو هسته‌ای با ۱۲۸ مگابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند. این روتر مناسب افراد و شرکت‌هایی است که به دنبال یک روتر سریع و وای‌فای پر سرعت هستند.

روتر شیائومی ردمی AC2100
روتر بی سیم شیائومی مدل redmi router ac2100

روتر شیائومی می AX1800

mi ax1800 از روترهای گران قیمت و پیشرفته شیائومی است. این روتر دوبانده از وای‌فای ۶ پشتیبانی کرده و به دلیل طراحی استوانه‌ای شکلی که دارد قابلیت آنتن‌دهی ۳۶۰ درجه برای افزایش قدرت سیگنال‌دهی در محیط‌های خانگی دارد. این روتر سرعت ۱.۸ گیگابیت بر ثانیه را ارایه می‌کند و مجهز به آنتن‌‌های داخلی با توان ۴ دسی‌بل و آمپلی‌فایرها است که آنتن‌دهی آن‌را ۵۰ درصد بهبود بخشیده‌اند. این روتر به یک پردازنده APQ6000 کوالکام با ۲۵۶ مگابیت حافظه اصلی تجهیز شده و قادر است به شکل همزمان از ۱۲۸ کلاینت پشتیبانی کند. روتر فوق ۴ درگاه شبکه LAN و WAN گیگابیتی دارد.

پیشنهاد مطالعه
روتر شیائومی می AX1800
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router ax1800

روتر شیائومی می AX3600

روتر mi ax3600 از روترهای پیشرفته شیائومی است که از استاندارد جدید ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند که استاندارد روز تجهیزات است، اما در بازار ایران ممکن است به سختی تجهیزاتی را پیدا کنید که از این استاندارد پشتیبانی کنند. این روتر به ۷ آنتن خارجی تجهیز شده و به‌نام Mi AIoT Router AX3600 در بازار شناخته می‌شود. این روتر مجهز به یک پردازنده کوالکام IPQ8071A و ۵۱۲ مگابایت حافظه اصلی و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش است. در مجموع باید بگوییم این روتر با سرعت ترکیبی ۳۶۰۰ مگابیت بر ثانیه روی هر دو فرکانس به راحتی به نیازهای کاری شرکت‌ها پاسخ می‌دهد. پشتیبانی از فناوری‌های OFDMA و MU-MIMO و beamforming و BSS colouring و پروتکل امنیتی WPA3 از ویژگی‌های شاخص این روتر هستند.

روتر شیائومی می AX3600
روتر بی سیم شیائومی مدل mi router ax3600

نویسنده : حمیدرضا تائبی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *