بلاگ

راهنمای خرید انواع روتر سیسکو


روتر سیکو چیست؟ انواع روتر سیسکو و کاربردهای آن

اگر به دنبال خرید روتر سیسکو هستید و یا علاقمندید با روترهای این شرکت آشنا شوید، این مطلب توسعه شبکه آداکرا دنبال کنید. در راهنمای خرید روتر های سیسکو به شما می‌گوییم که روتر سیسکو چیست و چه کاربردی دارد، انواع روتر سیسکو، پورت ها و ماژول های آن ها را بررسی کرده و بهترین روترهای سیسکو در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. با توسعه شبکه آداکهمراه باشید.

روتر سیسکو چیست؟

یکی از مهم‌ترین محصولات سیسکو که طرفداران زیادی در بازار دارد انواع روتر سیسکو است. روترهایی که مختص به یک گروه خاص از مصرف‌کنندگان نیستند و کاربران خانگی و شرکت‌ها به یک شکل قادر به استفاده از آن هستند. هرچند روترهای سطح بالای این شرکت مثل روترهای سری ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ کاربردهای تجاری دارند اما تنوع روترها و ماژولار بودن برخی از مدل‌ها باعث شده تا این شرکت در زمینه تولید روتر نیز یک سروگردن بالاتر از رقبا باشد.

سیسکو از شرکت‌های خوش‌نامی است که همواره در صدر جدول بهترین برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه قرار دارد. یکی از محصولات قدرتمندی که این شرکت تولید می‌کند روترها هستند. روترهای سیسکو نسبت به محصولات رقبا تفاوت‌هایی دارند، مجهز به ماژول‌های مختلفی هستند و برای مقاصد خانگی یا حرفه‌ای استفاده می‌شوند. روتر یک دستگاه لایه ۳ است که بسته‌های داده‌ای تولید شده توسط کلاینت‌های تحت شبکه را به مقصد می‌رساند. این مقصد می‌تواند درون همان شبکه، شبکه محلی دیگر یا اینترنت باشد.

می‌توان از موارد زیر به عنوان مهم‌ترین وظایف روتر نام برد:

  1. تخصیص آدرس آی‌پی به دستگاه‌ها (از طریق پروتکل DHCP)
  2. مسیریابی هوشمند بسته‌ها
  3. نگه‌داری مسیرهایی که برای ارسال بسته‌ها از آن‌ها استفاده شده
  4. تخصیص آدرس آی‌پی محلی به دستگاه‌ها از طریق فناوری NAT
  5. محافظت از شبکه‌ها از طریق دیوارآتش داخلی و در نهایت برقراری ارتباط کلاینت‌های تحت شبکه با سایر کلاینت‌هایی که عضو شبکه‌های دیگر هستند

بر مبنای این قابلیت‌های کاربردی، روتر مطمئن می‌شود که بسته‌های ارسالی یا دریافتی همیشه به مقصدِ درست می‌رسند و در مسیر گم نمی‌شوند.

مشاوره و طراحی شبکه در توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)
توسعه شبکه آداکبا تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.

دریافت مشاوره طراحی شبکه

کاربرد روتر سیسکو چیست؟

روتر سیسکو ابزاری کارآمد و ایده‌آل برای شبکه‌های مدرن امروزی است. روترها به کارمندان یک شرکت اجازه می‌دهند به شبکه‌های درون و برون سازمانی متصل شوند و فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند. بدون وجود روترها، ما نمی‌توانیم به اینترنت متصل شویم و یا با سایر کلاینت‌ها از شبکه‌های محلی دیگر ارتباط برقرار کنیم. علاوه بر موارد یاد شده، روترهای سیسکو می‌توانند امنیت خوبی ارایه کنند.

فایروال تعبیه شده در روترهای این شرکت و مولفه‌های فیلترکننده مبتنی بر محتوا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد نظارت دقیقی بر محتواهایی که کاربران قصد مشاهده آن‌ها را دارند اعمال کنند، بدون آن‌که خط ‌مشی مذکور تاثیر منفی روی تجربه آنلاین کارمندان بگذارد.

پیشنهاد مطالعه

انواع پورت روتر سیسکو

پورت‌ها و رابط‌ها به ما اجازه می‌دهند از روتر به بهترین شکل استفاده کنیم. در واقع رابط‌ها، پورت‌های سریال یا پورت‌های اترنت هستند که از آن‌ها برای اتصال روتر به  LAN استفاده می‌کنیم. رابط‌ها انواع متفاوتی دارند، اما مهم‌ترین رابط‌های سیسکو عبارتند از:

  1. E0 (اولین رابط اترنت)
  2. E1 (دومین رابط اترنت)
  3. S0 (اولین رابط سریال)
  4. S1 (دومین رابط سریال)
  5. BRI 0 (اولین کانال B برای ISDN اصلی)
  6. BRI 1 (دومین کانال B برای ISDN اصلی)
انواع پورت روتر سیسکو
نمای پشتی روتر سیسکو

مشاهده می‌کنید که روتر مذکور سوکت تلفن دارد، زیرا یک روتر ISDN است و تلفن دیجیتال را به خط ISDN متصل می‌کند. با این حال، باید قبل از خرید به این نکته دقت کنید که معمولا روترهایی با رابط ISDN S/T و ISDN U را با هم دریافت نمی‌کنید. هر خط ISDN، نیاز به یک NT دارد (سرنامTerminator Network ) که در سمت مشتری نصب شده و تجهیزات خود را بعد از آن متصل می‌کند. رابطISDN S/T، فاقد دستگاه NT است، بنابراین برای استفاده از روتر، به یک دستگاه NT نیاز دارید. با این‌حال، یک رابط ISDN U دارای دستگاه NT است که در روتر تعبیه شده است. به غیر از رابط‌های ISDN، یک رابط اترنت داریم که به دستگاه‌ موجود در LAN، هاب یا کامپیوتر، متصل می‌شود.

در صورت اتصال به پورت uplink Hub، سوئیچ کوچک را باید روی Hub تنظیم کرد، البته در صورت اتصال به کامپیوتر، تنظیم آن روی Node ضروری‌ست. این سوئیچ، به سادگی حالت کابل را از straight through (Hub) بهx-over  (Node)، تبدیل می‌کند. در تصویر بالا پورت کنسول یک کانکتور Female DB9 است که با استفاده از کابل مخصوص به پورت سریال کامپیوتر متصل می‌شود و به شما امکان پیکربندی مستقیم روتر را می‌دهد.

انواع روتر سیسکو

انواع روترهای سیسکو در ادامه بررسی شده‌اند تا بتوانید با ویژگی‌های آنها آشنا شوید.

روتر ۸۷۸

روترهای خدمات یکپارچه سیسکو ۸۷۰ روترهایی با پیکربندی ثابت هستند که از انواع مختلفی از فناوری‌های DSL، اینترنت پهن باند و اتصالات اترنت مترو (Metro Ethernet) در دفاتر کوچک پشتیبانی می‌کنند. این روترها سرویس‌های مورد نیاز برای اجرای خدمات همزمان، از جمله فایروال، مکانیزم‌های پیشگیری از نفوذ و رمزگذاری برای شبکه‌های خصوصی مجازی را فراهم می‌کنند. پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱/b/g برای شبکه WLAN و ارایه سرویس کارآمد کیفیت خدمات (QoS) برای بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌های صوتی و تصویری از ویژگی‌های شاخص این روترها است. علاوه بر این، ابزار پیکربندی مبتنی بر وب سیسکو موسوم به مدیر دستگاه امنیتی و روتر سیسکو (سرنام Cisco Router and Security Device Manager) راه‌اندازی و استقرار را ساده می‌کند. قابلیت‌های مدیریت متمرکز این روتر به مدیران شبکه امکان مشاهده و کنترل از راه دور را می‌دهد. قابلیت‌های اصلی روتر ۸۷۰ سیسکو عبارتند از:

  1. علمکرد بهینه مسیریابی بسته‌های اطلاعاتی در یک فضای محدود (استریم‌های صوتی و تصویری)
  2. امنیت بالا
  3. کمترین تاخیر در عملکرد برنامه‌های کاربردی
  4. اتصال بی‌نقص به خدمات ابری
  5. قابلیت‌های ارتباط بی‌سیم

این روترها برای مشاغل کوچک و متوسط ارایه شده و قیمت معقولی دارند.

روتر سیسکو ۱۸۰۰

روترهای خدمات یکپارچه سری ۱۸۰۰ سیسکو با قابلیت پشتیبانی از ۵۰ کاربر برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل کوچک تا متوسط ساخته شده‌اند. آن‌ها می‌توانند هزینه‌ها را از طریق استقرار یک سیستم منفرد و انعطاف‌پذیر که توانایی تحویل سریع و ایمن سرویس‌های تجاری مختلف را دارد کاهش دهند. این سری از روترهای سیسکو به واسطه امنیت و قابلیت‌های ارتباطات یکپارچه و بی‌سیمی که ارایه می‌کنند مورد توجه شرکت‌ها قرار دارند و برخی از مدل‌ها نیز تا دو پورت داخلی ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ارایه می‌کنند، از فناوری تامین برق روی بستر کابل شبکه PoE و استانداردهای شبکه محلی بی‌سیم  802.11a/b/gپشتیبانی می‌کنند.

روترهای سری ۱۸۰۰ سیسکو با پیکربندی ثابت دسترسی ایمن به اینترنت پهن‌باند و ارتباطات بی‌سیم را تضمین می‌کنند. این روترها به‌گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که قابلیت‌های چند محصول مختلف را در قالب یک محصول ارایه دهند تا به کسب و کارها در کاهش هزینه‌ها کمک کنند. موارد زیر از جمله قابلیت‌های کاربردی و مهمی هستند که روترهای ۱۸۰۰ سیسکو ارایه می‌کنند:

  1. دسترسی به اینترنت پهن‌باند و ارایه سرویس‌های همزمان برای شعب و دفاتر کوچک.
  2. پشتیبانی از مکانیزم ISDN Basic Rate Interface (BRI)
  3. مودم آنالوگ یا پورت پشتیبان اترنت برای پیوندهای WAN اضافی و قابلیت متعاد‌ل سازی بار.
  4. سوئیچینگ LAN با POE داخلی اختیاری.
  5. ارایه شبکه بی‌سیم امن برای روی استانداردهای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱b/g.
  6. ارایه طیف گسترده‌ای از مکانیزم‌های امنیتی (فایروال بازرسی Stateful
  7. امنیت شبکه خصوصی مجازیIP (IPSec)  (استاندارد رمزگذاری سه‌گانه داده [۳DES] یا استاندارد رمزگذاری پیشرفته [AES])
  8. شبکه خصوصی مجازی چند نقطه‌ای پویا (DMVPN)
  9. سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS)
  10. مجهز بودن به مکانیزم کنترل پذیرش شبکه (NAC)
  11. اجرای سیاست‌های دسترسی ایمن

به‌طوری کلی، روترهای این سری ویژگی‌های فنی تقریبا یکسانی دارند. در ادامه ویژگی‌های فنی مربوط به روتر Cisco 1802/K9 Routers را مشاهده می‌کنید:

نوع اتصال Wired
پروتکل پیوند داده Ethernet, Fast Ethernet
حافظه فلش۳۲ MB (installed) / 128 MB (max)
شماره مدل CISCO1802/K9
وزن ۲.۸ kg
شکل تولید External – 1U
ابعاد۳۴.۳ cm x 27.4 cm x 4.4 cm
حافظه DRAM۱۲۸ MB (installed) / 384 MB (max)
پروتکل‌های مسیر یابی OSPF, RIP-1, RIP-2, BGP, EIGRP
پروتکل انتقال IPSec
پروتکل مدیریت از راه دور SNMP, HTTP
پروتکل سیگنال‌زنی دیجیتال ADSL over ISDN
استانداردهای شبکه IEEE 802.1Q
منبع برق AC 120/230 V (50/60 Hz)

روتر سیسکو ۱۹۰۰

روترهای خدمات یکپارچه سری ۱۹۰۰ سیسکو (ISR) اتصال شعب به یکدیگر را به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر کرده و علاوه بر اجازه برقراری ارتباط بین شعب مختلف، امکان تعامل چندرسانه‌ای را نیز فراهم می‌کنند. جالب آن‌که این روترها در بلندمدت برای سازمان‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه عملیاتی به ارمغان می‌آورند.

ویژگی‌های اصلی این نسل از روترها به شرح زیر است:

  1. پلتفرم‌های نسل ۲ روترهای خدمات مجتمع سیسکو (ISR G2) با پردازنده‌های مرکزی چند هسته‌ای
  2. سوئیچینگ اترنت گیگابیتی با قابلیت پشتیبانی از انتقال انرژی روی کابل اترنت (PoE)
  3. بهبود قابلیت‌های نظارت و کنترل انرژی جدید که منجر به بهبود عملکرد سیستم می‌شود
  4. امکان کنترل دقیق روی جنبه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه با استفاده از ایمیج یونیورسال جدید Cisco IOS®

به طور کلی، استفاده از سری ۱۹۰۰ سیسکو صرفه‌جویی در هزینه کل مالکیت (TCO) و چابکی شبکه را از طریق ادغام هوشمندانه قابلیت‌های فنی و امنیتی به دنبال دارد. پشتیبانی از ارتباطات یکپارچه، بی‌سیم و خدمات کاربردی باعث شده تا این روترها جایگاه خاصی نزد شرکت‌ها داشته باشند.

ابعاد ۱.۷۵ x 13.5 x 11.5 inch
شکاف توسعه ۲ enhanced High-Speed WAN Interface Card (EHWIC) slots
رابط‌ها۲ integrated 10/100/1000 Ethernet ports GE0/0&GE0/1
حافظه اصلی ۵۱۲ MB/512 MB
وزن ۵.۴۱ Kg
برند Cisco
ابعاد رک۱U
شماره مدل CISCO1921
حافظه فلش ۲۵۶ MB/256 MB
نوع اتصال Wired

روتر سیسکو ۲۸۰۰

سیسکو با تولید روترهای سری ۲۸۰۰ سعی کرد تحولی بزرگ در زمینه مسیریابی بسته‌های اطلاعاتی به وجود آورد. این مسیریاب‌ها که در گروه روترهای سرویس یکپارچه (ISR) قرار می‌گیرند به علت قیمت مناسب و قدرت خوب، برای کسب‌و‌کارهای کوچک و شعب تجاری مناسب هستند. ویژگی‌ روترهای سری ۲۸۰۰ سیسکو را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد:

  1. ارائه راه‌حلی یکپارچه برای برقراری ارتباط از راه دور با دفاتر، کاربران سیار و اشتراک‌گذاری منابع
  2. تضمین انتقال ایمن و همزمان داده‌ها، صدا و خدمات ویدیویی
  3. طراحی ماژولار

روترهای Cisco 2800 برای مشاغل کوچک و شعب سازمانی ایده‌آل هستند و راه‌حلی یکپارچه برای اتصال دفاتر از راه دور ارایه می‌کنند. یکی از تجهیزات اصلی سیسکو روترهای خدمات یکپارچه هستند که به مشتریان این امکان را می‌دهند که خط‌مشی‌های مسیریابی و امنیتی را همگام‌سازی کرده، هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده و سطح امنیت شبکه را بهبود بخشند.

پیشنهاد مطالعه

روترهای ۲۸۰۰ با ارایه قابلیت‌هایی مثل:

  • شبکه خصوصی مجازی
  • فایروال
  • سیستم پیشگیری از نفوذ مبتنی بر نرم‌افزار Cisco IOS
  • سیستم تشخیص نفوذ (IDS)
  • ماژول‌های کنترل محتوا

به سازمان‌ها اجازه می‌دهند یک شبکه ارتباطی قدرتمند و ایمن را پیاده‌سازی کنند. به بیان دقیق‌تر، روترهای سیسکو ۲۸۰۰ طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی را به عنوان بخشی از مکانیزم دفاعی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند. استراتژی فوق به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تهدیدات امنیتی را شناسایی و قبل از آن‌که به یک چالش جدی تبدیل شوند آن‌ها را برطرف کنند.

این روترهای براساس کلاس‌های مختلفی تولید شده‌اند. از روترهای کلاس ۲۸۰۰ سیسکو می‌توان به روترهای زیر اشاره کرد:

  1. CISCO2801
  2. CISCO2821
  3. CISCO2821-DC
  4. CISCO2851-DC
  5. CISCO2801
  6. CISCO2811-16TS
  7. CISCO2811-AC-IP
  8. CISCO2821-AC-IP
  9. CISCO2851-AC-IP
  10. CISCO2801-AC-IP (USED)
  11. CISCO2851-SEC/K9
  12. CISCO2821-SEC/K9
  13. CISCO2811-SEC/K9
  14. CISCO2851-V/K9
  15. CISCO2821-V/K9 و…

به لحاظ فنی روترهای این گروه ویژگی‌ها و مشخصات نسبتا مشابهی دارند. اطلاعاتی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید متعلق به روتر CISCO2801 است اما در مورد سایر روترهای این گروه نیز صادق است.

سازنده Cisco Systems, Inc
مدل محصول CISCO2801
نوع محصول Cisco 2801 Router
تعداد واحدهای اشغال کننده از رک External – modular – 1U
ابعاد ۴۳.۸ cm x 41.9 cm x 4.5 cm
وزن ۶.۲ kg
DRAM حافظه۳۸۴ MB (installed) / 384 MB (max)
Flash حافظه ۱۲۸ MB (installed) / 128 MB (max)
پروتکل لایه پیوند Ethernet, Fast Ethernet
پروتکل لایه انتقال/شبکه IPSec
پروتکل مدیریت از راه دور SNMP 3
ویژگی ها Cisco IOS, hardware encryption, MPLS support
منبع برق AC 120/230 V (50/60 Hz)
فناوری ارتباطی Wired
الگوریتم رمزنگاری DES, Triple DES, AES
ویژگی ها Hardware encryption, MPLS support
رابط ها ۲ x 10Base-T/100Base-TX – RJ-45
USB: 1 x
۱ x auxiliary
Management: 1 x console
شکاف‌های توسعه ۲ (total) / 2 (free) x HWIC
۲ (total) / 2 (free) x AIM
۲ (total) / 2 (free) x PVDM
۱ (total) / 1 (free) x WIC
۱ (total) / 1 (free) x VIC
۱ memory
۱ CompactFlash Card

روتر سیسکو ۲۹۰۰

یکی دیگر از روترهای قدرتمند سیسکو، سری ۲۹۰۰ است که همانند سری ۲۸۰۰ در گروه روترهای سرویس یکپارچه قرار می‌گیرد. در این سری نیز شاهد مدل‌های مختلفی هستیم، مثل:

  1. ۲۹۰۱
  2. ۲۹۱۱
  3. ۲۹۲۱
  4. ۲۹۵۱

روترهای این سری ۲۹۰۰ به موارد زیر مجهز هستند:

  • ۲ یا ۳ پورت GE
  • ۱ پورت SFP
  • ۴ اسلات EHWIC
  • ۲ اسلات SM
  • ۱ اسلات سیم‌کارت
  • ۳ اسلات DSP

علاوه بر این، حافظه اصلی و حافظه فلش این روتر نیز مقیاس‌پذیر است و امکان افزایش آن‌ها وجود دارد. سری ۲۹۰۰ می‌تواند بهترین عملکرد در ارتباط با خدمات صوتی را ارائه کند و حداقل از ۱۶ تا ۲۵۰ دستگاه سیار پشتیبانی کند. سری ۲۹۰۰ سیسکو گزینه مناسبی برای برنامه‌های کاربردی مجازی و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از ارتباطات مبتنی بر WAN است. در جدول زیر خلاصه‌ای از ویژگی‌های فنی چند روتر مطرح این گروه را مشاهده می‌کنید.

نام مدل Cisco 2901 Cisco 2911 Cisco 2921 Cisco 2951
سخت افزار توکار بر مبنای رمزنگاری و شتابدهی Yes Yes Yes Yes
Cisco Unified SRST Sessions۳۵ ۵۰۱۰۰ ۲۵۰
Cisco Unified CCME Sessions ۳۵ ۵۰۱۰۰۱۵۰
Total Onboard WAN 10/100/1000 Ports ۲ ۳ ۳ ۳
پورتهای RJ45 ۲ ۳ ۳ ۳
پورتهای مبتنی بر SFP (هنگامی که از پورتهای SFP استفاده کنید، پورت متناظر RJ-45 غیرفعال میشود.)۰۰۱۱
اسلاتهای ماژول خدمات ۰ ۱ ۱ ۲
شیارهای ماژول سرویس Double-Wide ۰ ۰ ۱ ۱
EHWIC Slots۴۴۴۴
Double-Wide EHWIC Slots (use of a double-wide EHWIC slot will consume two EHWIC slots)۲۲۲۲
ISM Slots ۱ ۱ ۱ ۱
Onboard DSP (PVDM) Slots۲ ۲ ۳ ۳
Memory DDR2 ECC DRAM – Default۵۱۲ MB۵۱۲ MB۵۱۲ MB۵۱۲ MB
Memory (DDR2 ECC DRAM) – Maximum ۲ GB۲ GB ۲ GB ۲ GB
Compact Flash (External) – Defaultslot 0: 256 MB
slot 1: none
slot 0: 256 MB
slot 1: none
slot 0: 256 MB
slot 1: none
slot 0: 256 MB
slot 1: none
Compact Flash (External) – Maximum slot 0: 4 GB
slot 1: 4 GB
slot 0: 4 GB
slot 1: 4 GB
slot 0: 4 GB
slot 1: 4 GB
slot 0: 4 GB
slot 1: 4 GB
External USB 2.0 Flash Memory Slots (Type A)۲ ۲ ۲ ۲
USB Console Port (Type B) (up to 115.2 kbps ۱ ۱ ۱ ۱
Serial Console Port ۱ ۱ ۱ ۱
Serial Auxiliary Port ۱ ۱ ۱ ۱
Power-Supply Options AC and PoE AC, PoE, and DC AC, PoE, and DC AC, PoE, and DC

جدول زیر مشخصات دقیق منبع تغذیه در چند مدل از روترهای سری ۲۹۰۰ سیسکو را به شما نشان می‌دهد.

نام مدل Cisco 2901 Cisco 2911 Cisco 2921 Cisco 2951
AC Input Voltage ۱۰۰ to 240 VAC auto ranging ۱۰۰ to 240 VAC auto ranging ۱۰۰ to 240 VAC auto ranging ۱۰۰ to 240 VAC auto ranging
AC Input Frequency ۴۷ to 63 Hz۴۷ to 63 Hz ۴۷ to 63 Hz ۴۷ to 63 Hz
AC Input Current Range AC Power Supply (Maximum)۱.۵ to 0.6A ۲.۲ to 1.0A۳.۴ to 1.4A۳.۴ to 1.4A
AC Input Surge Current
Typical Power (No Modules) (Watts ۴۰ ۵۰ ۶۰ ۷۰
Maximum Power with AC Power Supply (Watts)۱۵۰۲۱۰۳۲۰۳۴۰
Maximum Power with PoE Power Supply (Platform Only) (Watts) ۱۷۵ ۲۵۰۳۷۰۴۰۵
Maximum Power with DC-PoE Power Supply (Platform Only) (Watts۱۴۰
Maximum End-Point PoE Power Available from AC PoE Power Supply (Watts)۱۳۰۲۰۰ ۲۸۰۳۷۰
Maximum End-Point PoE Power Available from DC PoE Power Supply (Watts)۱۵۰
Maximum End-Point PoE Power Capacity with PoE Boost (Watts) N/A ۷۵۰ ۷۵۰ ۷۵۰
DC Input Voltage N/A۲۴ to 60 Vdc, autoranging positive or negative ۲۴ to 60 Vdc, autoranging positive or negative۲۴ to 60 Vdc, autoranging positive or negative
DC Input Current N/A(MAX) 8A (24V)
۳.۵A (60V)
(MAX) 12A (24V)
۵A (60V)
(MAX) 12A (24V)
۵A (60V)

در جدول زیر مشخصات فیزیکی روترهای سری ۲۹۰۰ شرکت سیسکو عنوان شده است. مواردی نظیر ابعاد، ارتفاع رک، اندازه رک مونت و…

نام مدل Cisco 2901 Cisco 2911 Cisco 2921 Cisco 2951
Dimensions (H x W x D) ۱.۷۵ x 17.25 x 17.3 in. (44.5 x 438.2 x 439.4 mm)۳.۵ x 17.25 x 12 in. (88.9 x 438.2 x 304.8 mm) ۳.۵ x 17.25 x 18.5 in. (88.9 x 438.2 x 469.9 mm) ۳.۵ x 17.25 x 18.5 in. (88.9 x 438.2 x 469.9 mm)
Rack Height۱RU (rack unit)۲RU۲RU۲RU
Rack-Mount 19 in. (48.3 cm) EIA Included Included Included Included
Rack-Mount 23 in. (58.4 cm) EIA Optional Optional Optional Optional
Wall-Mount (refer to installation guide for approved orientation) Yes Yes No No
Weight with AC Power Supply (No Modules) ۱۳.۴ lb (6.1 kg) ۱۸ lb (8.2 kg)۲۹ lb (13.2 kg)۲۹ lb (13.2 kg)
Weight with AC PoE Power Supply (No Modules ۱۴.۳ lb (6.5 kg) ۱۹ lb (8.6 kg) ۳۰ lb (13.6 kg) ۳۰ lb (13.6 kg)
Typical Weight Fully Configured ۱۶ lb (7.3 kg) ۲۱ lb (9.5 kg)۳۴ lb (15.5 kg) ۳۴ lb (15.5 kg)
Airflow Front to side Side to side Back and Side to Front Back and Side to Front
Optional Airflow Kit N/A Front to back N/A N/A

در صورت نیاز می‌توانید با کلیک روی دریافت مشاوره طراحی شبکه با متخصصین توسعه شبکه آداکدر ارتباط بوده و از خدمات استفاده کنید.

نویسنده : حمیدرضا تائبی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *