بلاگ

راهنمای خرید مودم ایرانسل


امروزه برای استفاده از اینترنت بی سیم و قابل حمل دو گزینه دارید: اینترنت ۴g و اینترنت td-lte. برای خرید مودم ایرانسل و ثبت‌نام اینترنت ثابت td-lte می‌توانید به سایت ایرانسل و یا یکی از دفاتر این شرکت مراجعه کنید. در این مسیر، با انواع مودم td-lte روبرو می‌شوید که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع مودم های ایرانسل چه ثابت و چه همراه آشنا کنیم. با توسعه شبکه آداکهمراه باشید.

انواع مودم های ایرانسل

برای استفاده از اینترنت پرسرعت ایرانسل امکان استفاده از دو نوع مودم ایرانسل وجود دارد: مودم۴g  و مودم TD-LTE.

مودم ایرانسل همراه با تکنولوژی ۴g-lte: با استفاده از این مودم می‌توانید از اینترنت پرسرعت روی موبایلی که سیم کارت ۴g دارد استفاده کنید. lte بعد از ۴g عرضه شد بنابراین طبیعی است که سرعت و کیفیت بهتری داشته باشد.

اگر بخواهید از تکنولوژی ۴g-lte روی دیوایس‌هایی مثل کامپیوتر و لپ تاپ و … استفاده کنید، مودم ۴g و سیم کارت لازم دارید. توجه کنید با این مودم حداکثر سرعت ۶۰ مگابیت در ثانیه را دارید که بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.

مودم ایرانسل وایمکس با تکنولوژی td-lte: تکنولوژی td-lte به عنوان آخرین نسل اینترنت پرسرعت ثابت است که برای استفاده از اینترنت ثابت (مثل adsl یا وایمکس) به کار می‌رود. اینترنت ثابت یعنی به سیم کارت و موبایل و مودم همراه نیازی ندارید یعنی اینترنت بیسیم مستقل از موبایل است.

مشاوره و طراحی شبکه در توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)
توسعه شبکه آداکبا تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.

دریافت مشاوره طراحی شبکه

td-lte سرعت دانلود بالایی دارد و برای مصارف خانگی، کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌ها و سازمان‌ها و به طور کل کاربرانی که به اینترنت بسیار سریع لازم دارند مناسب است.

توجه داشته باشید قبل از اینکه از بین مودم ۴g و td-lte انتخاب کنید به نکات زیر توجه کنید:

  1. بررسی کنید آیا در استان شهر و منطقه مسکونی شما تکنولوژی td-lte راه اندازی شده است یا نه.
  2. سرعت ۴g به میزان آنتن‌دهی موبایل وابسته است.
  3. سرعت اینترنت td-lte بالا و بین۱  تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه است در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به اینترنت ۴g دارد.

در ادامه انواع مودم های ایرانسل را را بررسی می‌کنیم.

مودم ایرانسل مدل TF-i60

مودم ایرانسل tf-i60 از مودم‌های قدرتمندی است که سرعت ۴G را ارایه می‌کند و برای استفاده داخلی (داخل ساختمان) طراحی شده است. این مودم در واقع همان مودم هواوی b612 است و ممکن است در بازار با عنوان مودم b612 ایرانسل نیز ببینید. از مزایای شاخص این مودم پشتیبانی از اینترنت ۴G و TD-LTE است. مودم tf-i60 بهترین مودم TDD ایرانسل در بازار است که مورد توجه کاربران قرار دارد چون به‌طور همزمان از اینترنت ۴G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلودی تا مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را دارد.

مودم ایرانسل مدل TF-i60
مودم ایرانسل tf-i60

شما می‌توانید روی این مودم وای فای ایرانسل از سیم کارت اینترنت معمولی ۴G ایرانسل یا سیم‌کارت و اینترنت TD-LTE استفاده کنید. مزایای دیگر این مودم عبارتند از:

  1. امکان افزودن آنتن خارجی
  2. درگاه‌های شبکه اترنت
  3. وای‌فای دو بانده
  4. قابلیت تجمیع فرکانس
  5. اتصال همزمان ۳۰ کلاینت به وای فای
  6. ابزارهای مدیریت پنل
پیشنهاد مطالعه

مودم ایرانسل مدل TK-2510 Plus

مودم tk-2510 plus یکی از مودم‌های ایرانسل که برای استفاده داخلی طراحی شده و به دلیل وجود درگاه‌های اترنت بیشتر، گزینه مناسبی برای کسب‌وکارها است. تقریبا در اواسط سال ۹۸ ایرانسل مودم tk-2510 plus را روانه بازار کرد که در اصل یک مدل به‌روز شده از مودم tk-2510 است.

مودم ایرانسل مدل TK-2510 Plus
مودم ایرانسل tk-2510 plus

سرعت شبکه TD-LTE این مودم تفاوتی با مدل پیشین ندارد و همان حداکثر سرعت ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۳۰ مگابیت برای آپلود را ارایه می‌کند. به‌طور همزمان ۳۰ کاربر قادر به اتصال به این مودم بیسیم ایرانسل هستند هرچند اگر بیشتر از ۴ دستگاه به آن متصل شوند، سرعت مودم به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند. آنتن‌های مودم TD-LTE ایرانسل از نوع داخلی است و این مودم از فناوری مایمو ۲×۲ و IPv6 پشتیبانی می‌کند.

مودم ایرانسل مدل GP-2101 Plus

این مودم بیسیم ایرانسل و مودم اینترنت ۴g ثابت، برای کاربردهای داخلی است و پورت‌های بیشتر و فریمور به‌روزتری دارد. مشخصات مودم gp-2101 plus عبارتند از:

  1. حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت
  2. حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  3. وای فای تک بانده با مایمو ۲×۲
  4. پشتیبانی از حداکثر ۳۰ کاربر همزمان
  5. استفاده از آداپتور برق و عدم پشتیبانی از باتری
  6. پردازنده Sequans
  7. عدم پشتیبانی از VoWiFi و VoLTE
  8. پشتیبانی از NAT و IPv6
  9. مجهز به چهار درگاه LAN است که امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری با کابل شبکه به مودم و اینترنت TD-LTE را فراهم می‌کند.
مودم ایرانسل مدل GP-2101 Plus
مودم ایرانسل gp-2101 plus

مودم ایرانسل مدل B-5142

مودم b-5142 گزینه‌ای مناسب برای کاربران خانگی و حرفه‌ای است. این مودم که اواسط سال ۹۸ به بازار عرض شد در اصل نسخه‌ای سفارشی از مودم هواوی b5142 است. یک مودم رومیزی TD-LTE در کلاس Cat4 که از سرعت ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۲ درگاه شبکه اترنت، یک درگاه RJ11 خط تلفن، شیار سیم‌کارت و وای فای ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند.

مودم ایرانسل مدل B-5142
مودم ایرانسل b-5142

مودم ایرانسل مدل TK-2510

مودم tk-2510 یکی دیگر از مودم بی سیم ایرانسل است که برای کاربران خانگی مناسب است. این مودم مجهز به دو درگاه LAN برای اتصال کابلی تجهیزات به این مودم است. TK-2510 یکی از بهترین مودم‌های TD-LTE برای کاربران خانگی است که از فناوری مایمو ۲×۲ پشتیبانی می‌کند، اما تنها از باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

مودم ایرانسل مدل TK-2510
مودم ایرانسل tk-2510

سرعت دانلود و آپلود این مودم به ترتیب ۱۲۰ و ۳۰ مگابیت بر ثانیه است. این مودم از قابلیت‌هایی مانند IPv6 و DMZ و پورت فورواردینگ و IPv6 پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال همزمان ۳۰ کاربر به این مودم وجود دارد.

مودم ایرانسل مدل GP-2101

مودم gp-2101 برای کاربران خانگی عادی در نظر گرفته شده است. این مودم td-lte مجهز به یک درگاه LAN است و از فناور مایمو ۲×۲ پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود و آپلود آن به ترتیب ۱۲۰ و ۳۰ مگابیت بر ثانیه است.

مودم ایرانسل مدل GP-2101
مودم ایرانسل gp-2101
پیشنهاد مطالعه

مودم ایرانسل مدل ZW101

مودم zw101 گزینه‌ای مناسب برای کاربران تجاری و سازمانی است که امکان استفاده از آن در فضای باز وجود دارد. از مزایای بالقوه این مودم، تامین برق از طریق فناوری PoE و ضد آب بودن آن است. این مودم بیشتر مناسب واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها است که در نظر دارند مودم را در فضای باز قرار دهند. این مودم td-lte به گونه‌ای طراحی شده که امکان قرار دادن آن روی پایه یا تجهیزات دیگر وجود دارد.

مودم ایرانسل مدل ZW101
مودم ایرانسل zw101

مودم ایرانسل مدل Z6000

مدل z6000 گزینه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌هایی است که تعداد کاربر زیادی دارند. از ویژگی‌های شاخص این مودم، درگاه‌های زیاد LAN و صفحه‌نمایش است. اگر به یک مودم td-lte با تعداد زیاد درگاه اترنت و صفحه‌نمایش نیاز دارید مدل z6000 گزینه مناسبی است. این مودم از ipv6 پشتیبانی می‌کند.

مودم ایرانسل مدل Z6000
مودم ایرانسل z6000

چهار درگاه lan برای اتصال دستگاه‌های مختلف با کابل به مودم از نقاط شاخص این مودم هستند. به علاوه، یک صفحه‌نمایش کوچک روی پنل جلویی مودم وجود دارد که گزارشی درباره وضعیت شبکه و سرعت دانلود و آپلود ارایه می‌کند. این مودم قادر به پشتیبانی همزمان از ۳۲ کاربر است.

مودم ایرانسل مدل DT-350

مدل dt-350 گزینه‌ای مناسب برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک است. وجود پورت usb از مزایای شاخص این مودم است پس می‌توانید فلش به آن وصل کنید. این مودم td-lte مجهز به ۲ درگاه LAN است و یک درگاه RJ11 هم دارد که برای اتصال کابل تلفن کابرد دارد تا در صورت نیاز کاربران بتوانند به عنوان مودم adsl از آن استفاده کنند. پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱n و مایمو ۲×۲ به همراه پشتیبانی از ۳۲ کاربر به‌طور همزمان از مزایای این مودم هستند.

مودم ایرانسل مدل DT-350
مودم ایرانسل dt-350

مودم ایرانسل همراه با تکنولوژی ۴g-lte: با استفاده از این مودم می‌توانید از اینترنت پرسرعت روی موبایلی که سیم کارت ۴g دارد استفاده کنید. lte بعد از ۴g عرضه شد بنابراین طبیعی است که سرعت و کیفیت بهتری داشته باشد.

اگر بخواهید از تکنولوژی ۴g-lte روی دیوایس‌هایی مثل کامپیوتر و لپ تاپ و … استفاده کنید، مودم ۴g و سیم کارت لازم دارید. توجه کنید با این مودم حداکثر سرعت ۶۰ مگابیت در ثانیه را دارید که بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.

مودم ایرانسل وایمکس با تکنولوژی td-lte: تکنولوژی td-lte به عنوان آخرین نسل اینترنت پرسرعت ثابت است که برای استفاده از اینترنت ثابت (مثل adsl یا وایمکس) به کار می‌رود. اینترنت ثابت یعنی به سیم کارت و موبایل و مودم همراه نیازی ندارید یعنی اینترنت بیسیم مستقل از موبایل است.

td-lte سرعت دانلود بالایی دارد و برای مصارف خانگی، کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌ها و سازمان‌ها و به طور کل کاربرانی که به اینترنت بسیار سریع لازم دارند مناسب است.

توجه داشته باشید قبل از اینکه از بین مودم ۴g و td-lte انتخاب کنید به نکات زیر توجه کنید:

بررسی کنید آیا در استان شهر و منطقه مسکونی شما تکنولوژی td-lte راه اندازی شده است یا نه.
سرعت ۴g به میزان آنتن‌دهی موبایل وابسته است.
سرعت اینترنت td-lte بالا و بین۱ تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه است در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به اینترنت ۴g دارد.
در ادامه انواع مودم های ایرانسل را را بررسی می‌کنیم.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “مودم ایرانسل مدل TF-i60”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “مودم ایرانسل tf-i60 از مودم‌های قدرتمندی است که سرعت ۴G را ارایه می‌کند و برای استفاده داخلی (داخل ساختمان) طراحی شده است. این مودم در واقع همان مودم هواوی b612 است و ممکن است در بازار با عنوان مودم b612 ایرانسل نیز ببینید. از مزایای شاخص این مودم پشتیبانی از اینترنت ۴G و TD-LTE است. مودم tf-i60 بهترین مودم TDD ایرانسل در بازار است که مورد توجه کاربران قرار دارد چون به‌طور همزمان از اینترنت ۴G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلودی تا مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را دارد.”
}
}]
}

نویسنده : حمیدرضا تائبی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *