بلاگ

راهنمای خرید بهترین پرینترهای لیزری سیاه و سفید


 

پرینترهای لیزری سیاه و سفید، از کاربردی‌ترین ماشین‌های اداری در ادارات، شرکت‌های بزرگ و کوچک، مدارس، دانشگاه‌ها، خانه و حتی مراکز خدمات چاپ و پرینت هستند. از این رو، در این بخش شما را بری خرید بهترین پرینتر لیزری سیاه و سفید راهنمایی خواهیم کرد.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینتر لیزری، نوعی چاپگر است که با استفاده از جریان الکتریسیته، تونر را روی کاغذ می‌چسباند و در نتیجه، متون و تصاویر شما روی کاغذ چاپ خواهد شد. پرینتر لیزری با استفاده از پودر یا همان تونر متنون را چاپ می‌کند و عملکرد آن به این صورت است که، بعد از ارسال دستور چاپ، مدار الکتریکی پرینتر با عقب و جلو کردن اسکن لیزری روی سطح درام، باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود. این الکتریسیته تونر را جذب کرده و طبق دستوری که برای چاپ دریافت می‌کند، تونر را روی سطح کاغذ می‌چسباند. حال ممکن است در حین استفاده از پرینتر، متوجه وجود مشکل در آن شوید و دیگر قادر به استفاده از آن نباشید. در این شرایط هم بهترین گزینه پیش روی شما، تعمیر پرینتر است.

فروشگاه آنلاین پرینتر
پرینترهای لیزری با استفاده از خاصیت الکتریسیته ساکن و نور، متون را روی کاغذ چاپ می‌کنند.

راهنمای انتخاب پرینتر لیزری سیاه و سفید

برای انتخاب یک پرینتر لیزری باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

سرعت چاپ پرینتر

اغلب ادارات، نیازمند پرینتری هستند که در هر دقیقه تعداد بالایی از اسناد و متون را چاپ کند. درنتیحه سرعت چاپ پرینتری که نیاز دارند بسیار مهم است. اما اگر یک پرینتر لیزری برای مصرف خانگی نیاز دارید، پس به دنبال دستگاهی با ppm بالا نباشید، زیرا فقط مجبور به صرف هزینه بیشتر خواهید بود.

پیشنهاد مطالعه

رزولوشن چاپ پرینتر

اگر پرینتری که انتخاب می‌کنید را برای انجام کارهای گرافیکی و نمودارهای شرکتی می‌خواهید، پس رزولوشن یا همان dpi را باید مدنظر بگیرید. برای چاپ متون و اسناد، نیاز به رزولوشن و کیفیت چاپ بالایی نیست. اما برای کارهای تخصصی‌تر، باید به دنبال دستگاهی سطح بالاتر باشید. البته برای اینکه با رزولوشن مناسب برای پرینتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله چه رزولوشنی مناسب پرینتر لیزری است را مطالعه کنید.

کیفیت چاپ پرینتر

درصورتی که قصد چاپ عکس دارید، باید به دنبال پرینتری باشید که کیفیت چاپ بالایی دارد. این مورد برای کارهای اداری ساده؛ خیلی قابل توجه نیست.

هزینه‌های جانبی پرینتر

هزینه‌هایی که در دراز مدت صرف پرینتر می‌شوند از نکاتی هستند که باید مورد توجه باشند. هزینه‌هایی از قبیل تونر، جوهر و کاغذ.

گاهی هزینه تونر و جوهر، در طول یک سال، از هزینه‌ای که برای خرید پرینتر کرده‌اید بیشتر است.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:

مشاوره و خرید پرینتر

دردسترس بودن کارتریج پرینتر

بعد از انتخاب پرینتر، نکته‌ی مهم دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، در دسترس بودن کارتریج آن است. باید دید که فروشگاهی که از آن پرینتر را خریداری می‌کنید و فروشگاه‌های عرضه مواد مصرفی پرینتر، همیشه کارتریجی که نیاز دارید را موجود داشته باشند.

توان کار ماهانه پرینتر

توان کار ماهانه برای هر پرینتر، ویژگی است که این امکان را به شما می‌دهد که در طول یک ماه، چقدر از پرینتر استفاده کنید. البته پرینتر شما قادر است بیشتر از توان کار ماهانه هم چاپ کند، اما به قطعات آن آسیب وارد می‌کند. درواقع با رعایت توان کار ماهانه پرینتر، از مستهلک شدن زودهنگام آن جلوگیری خواهد شد.

نوع کاربری از پرینتر

نوع کاربری پرینتر به معنای این است که شما دستگاه را فقط برای چاپ نیاز دارید و یا از ویژگی اسکن، کپی و فکس آن هم استفاده خواهید کرد. اگر هیچ زمانی به قابلیت‌هایی جز چاپ نیاز پیدا نمی‌کنید، بهتر است یک پرینتر لیزری تک کاره خریداری کنید.

نوع چاپ پرینتر

نوع چاپ به رنگی و سیاه و سفید بودن چاپ برمی‌گردد. از پرینترهای رنگی، برای چاپ عکس و متون گرافیکی استفاده می‌شود. درنتیجه هزینه بالایی هم برای تامین کارتریج پرینترهای رنگی باید پرداخت. پس در انتخاب پرینتر، باید به نوع چاپ هم توجه کرد.

قابلیت شبکه شدن و اتصال وای فای

اگر پرینتر را برای استفاده در یک شرکت می‌خواهید، پس نیاز دارید که آن را شبکه کنید. زیرا تمامی کاربران نیاز دارند که از پرینتر استفاده کنند. اما برای استفاده در منزل، اگر فقط یک کاربر به پرینتر متصل می‌شود، بهتر است هزینه اضافی صرف نکنید و پرینتری که امکان شبکه شدن ندارد را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه

 

راهنمای انتخاب پرینتر لیزری
قبل از انتخاب پرینتر، باید تمامی نیازهای خود را در نظر بگیرید تا دستگاهی مطابق آنها خریداری کنید.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m12w؛ قیمت پرینتر hp laserjet pro m12w

پرینتر لیزری اچ پی مدل m12w، یک چاپگر تک کاره سیاه و سفید با کاربری بسیار ساده است که می‌توانید برای مصرف خانگی و ادارات کوچک از آن استفاده کنید.

با توجه به قابلیت شبکه شدن این پرینتر، این نکته را مورد توجه قرار دهید که بیش از ۳ کامپیوتر، امکان اتصال به این پرینتر را ندارند. اما با داشتن قابلیت WiFi، شما بدون اتصال کابلی، می‌توانید فایل‌های چاپی را از طریق گوشی برای پرینتر ارسال کنید.

این پرینتر با وجود قابلیت چاپ ۱۹ برگ در هر دقیقه، سرعت قابل توجهی دارد و با وجود رزولوشن ۶۰۰ هم، مناسب چاپ متون است. با وجود وزن سبک ۵.۵ کیلوگرمی و ابعاد نسبتا کوچک، این میز جای کمی از میزکار شما را اشغال خواهد کرد.

قیمتی که در حال حاضر برای این پرینتر در بازار وجود دارد، در حدود ۳ میلیون تومان است. که با وجود کیفیت و سرعت چاپ آن، این قیمت توجیه‌پذیر است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m12w
کارتریج قابل استفاده برای پرینتر m12w، از نوع ۷۹a است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m15a؛ قیمت پرینتر laserjet pro m15a

پرینتر تک کاره اچ پی مدل m15a، یک چاپگر سیاه و سفید است که به دلیل دارا نبودن قابلیت اتصال به شبکه و WiFi، بهتر است به عنوان پرینتر خانگی استفاده شود. این پرینتر سرعت چاپی در حدود ۱۹ برگ در دقیقه و رزولوشن ۶۰۰ dpi دارد. شما با استفاده از یک کابل usb، قادر هستید پرینتر را به کامپیوتر متصل کنید. حداکثر سایز کاغذ قابل چاپ با این چاپگر، نوع A4 و کارتریج سازگار با آن هم ۴۴A است.

قیمت پرینتر m15a، بسیار اقتصادی و در حدود ۱۶۰۰۰۰۰ تومان است. با توجه به سرعت بالای چاپ و کیفیت خوبی که این پرینتر دارد، این قیمت بسیار معقول است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m15a
سرعت خروج اولین برگه چاپ شده با پرینتر m15a، در حدود ۸.۱ ثانیه است.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i sensys mf3010 به همراه تونر

 پرینتر اچ پی، یک دستگاه چندکاره سیاه و     سفید است که توان کار ماهانه ۸۰۰۰ برگ را دارد. با وجود چندکاره بودن این پرینتر، متاسفانه امکان شبکه شدن و اتصال به وای فای، برای این دستگاه فراهم نیست. اما به دلیل توان کار بالا و سرعت چاپ ۱۸ برگ در دقیقه، می‌توان برای ادرات کوچک که نیاز به شبکه کردن پرینتر ندارند، استفاده شود.

از قابلیت‌های این پرینتر می‌توان به اسکن و کپی اشاره کرد که رزولوشن چاپ در هر دو مورد، ۶۰۰ dpi است. داخل جعبه پرینتر یک کارتریج استارتر وجود دارد و هر کارتریج استاندارد این پرینتر هم امکان چاپ ۱۶۰۰ برگ را دارد.

در برخی از فروشگاه‌های عرضه پرینتر، پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i sensys mf3010 به همراه یک تونر به فروش می‌رسد که این یک شانس برای خریدار است که در اولین خرید خود، یک کارتریج هم دریافت خواهد کرد.

برای انتخاب یک پرینتر چندکاره لیزری، بهترین پرینترهای چند کاره لیزری را باید بهتر بشناسید.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i sensys mf3010
کارتریج سازگار با پرینتر کانن، از نوع ۷۲۵ است.

پرینتر لیزری سامسونگ مدل xpress m2020

اگر به دنبال یک پرینتر برای دفتر کار خود و یا منزل هستید، پرینتر سامسونگ مدل xpress m2020، مناسب کار شماست. این پرینتر کوچک، با ظاهر جمع‌وجوری که دارد، در حدود ۲۰ برگ را در هر دقیقه چاپ می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است.

توان کار ماهانه این دستگاه در حدود ۱۰۰۰۰ برگ در ماه است و با داشتن رزولوشن ۱۲۰۰ dpi، متونی با رنگ مشکی عمیق را چاپ می‌کند.

متاسفانه با وجود این سرعت و کیفیت چاپ، این دستگاه امکان اتصال به شبکه را نداشته و تنها با استفاده از یک پورت usb، به کامپیوتر وصل می‌شود.

پرینتر لیزری سامسونگ مدل xpress m2020
کارتریج سازگار با پرینتر سامسونگ از نوع MLT-D111S است و امکان چاپ ۵۰۰ برگ را دارد.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m12a

پرینتر اچ پی مدل m12a، کاملا مشابه پرینتر m12w است، اما با این تفاوت که امکان اتصال به شبکه و وای فای را ندارد.

با این وجود، سرعت و کیفیت چاپ بالای این دستگاه، آن را برای استفاده در دفاتر کار و یا منزل مناسب کرده‌است. ۱۸ برگ تک رنگ سیاه و سفید، با رزولوشن ۶۰۰ dpi را با استفاده از این پرینتر اچ پی چاپ می‌کنید و ظرفیت چاپ ماهانه توصیه شده برای آن هم ۱۰۰۰ برگ در ماه است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro m12a
اتصال پرینتر به کامپیوتر، تنها از طریق پورت usb، امکان‌پذیر است.
تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : زهرا چگینی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *