بلاگ

کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع گوناگون


پرینتر سه بعدی، از تکنولوژی‌هایی است که در سال‌های اخیر وارد صنعت چاپ شده و در حال حاضر دستاوردهای زیادی در صنایع مختلف داشته‌است. در اینجا کاربرد پرینتر سه بعدی در صنایع گوناگون را بررسی خواهیم کرد.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:

مشاوره و خرید پرینتر

چاپگر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپگرهای سه بعدی، نسل جدیدی از پرینترها هستند که برخلاف دستگاه‌هایی که متن و تصویر را در دو بعد چاپ می‌کنند، طرحی که به آنها داده می‌شود را به صورت سه بعدی و واقعی تحویل می‌دهند.

عملکرد چاپگرهای سه بعدی به این صورت است که برای ساخت مدل، لایه‌ای از مواد اولیه روی سطح کار قرار می‌گیرد. سپس لایه‌های بعدی به همین ترتیب روی هم تشکیل می‌شوند. در واقع مدل‌های ساخته شده با پرینترهای سه بعدی، از لایه‌هایی که به صورت افقی برش خورده‌اند تشکیل می‌شوند که در نهایت یک مدل واقعی حجم‌دار آماده خواهد شد.

از این چاپگرها در صنعت و پزشکی هم استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت اسباب بازی‌های کودکان و انواع سرگرمی، پرینترهای سه بعدی کاربرد ویژه‌ای دارند.

مواد اولیه برای ساخت مدل‌ها با پرینتر سه بعدی، از جنس پلاستیک PLA، ABS، PET، TPU، PC و نایلون است.

از ویژگی‌های این مواد اولیه به مقاومت در برابر فشار، ضربه و حرارت، چسبندگی و کیفیت بالا است.

برای برخی از مدل‌هایی که با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند، باید از سازه ساپورت استفاده شود.

تعمیرات تخصصی پرینتر
افزودن فیبر کربن به مواد پلاستیکی پرینتر سه بعدی می‌تواند خواص مثبت آن را بهبود ببخشد.

کاربرد پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی

امروزه با وجود پرینترهای سه بعدی، انجام امور دندانپزشکی بسیار آسان شده و از طرفی هم دقت کار افزایش یافته است.

فروشگاه آنلاین پرینتر
با استفاده از پرینتر سه بعدی، مدل‌های ساخته شده برای دندانپزشکی از دقت بالایی برخوردارند.

از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی، پروتز دندان، تاج دندان، پل و ارتودنسی‌های شفاف استفاده می‌شود. دانش دندانپزشکی هر روزه در حال رشد است و این نیازمند استفاده از ابزاری است که بتوانند سرعت تولید لوازم و تجهیزات را افزایش دهد. امروزه، پزشکان برای ساخت پروتز دندان و یا قالب دندان بیمار، یک اسکن سه بعدی از دهان بیمار ایجاد کرده و فایل سه بعدی را ساخته و تحویل چاپگر می‌دهند.

استفاده از این روش، سرعت کار را افزایش داده و فرایند ترمیم دندان بیمار در زمان کمتری انجام می‌شود، زیرا پزشک مربوطه، دیگر مجبور به انجام مراحل تکراری کار نیست.

تعمیر پرینتر در محل
در استفاده از پرینتر سه بعدی، فقط به یک اپراتور نیاز است که با فشردن چند دکمه، مدل موردنظر ساخته شود.

کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی

یکی از کاربردهای پرینترهای سه بعدی در صنعت پزشکی است که توانسته توجه تولیدکنندگان این عرصه را به خود جلب کند. مواد مصرفی این نوع پرینترها، به دلیل استحکام و سازش پذیری با بدن، بهارین گزینه برای ابزار کمک حرکتی هستند. این مواد مصرفی بعد از گذشت مدت زمان خاصی در بدن جذب می‌شوند و در صورت ماندن طولانی مدت داخل بدن، هیچ مشکلی برای بافت‌های عضلانی و استخوانی ایجاد نمی‌کنند.

برای ساخت انواع پروتزهای اختصاصی، باید هزینه‌های زیادی صرف کرد که با وجود این پرینترهای سه بعدی، هم هزینه‌ها کاهش یافته، هم قطعه‌ای با کیفیت و ظرافت، در زمانی کوتاه ساخته می‌شود.

محصولاتی که با پرینترهای سه بعدی تولید می‌شوند شامل قطعات جایگزین برای بخش‌های استخوانی زانو، کمر، ستون فقرات، مچ پا و …، سمعک هستند.

امید است که در آینده‌ای نزدیک اعضای اصلی بدن انسان هم با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شوند.

تعمیرات تخصصی پرینتر
صنعت چاپ سه بعدی، کمک بزرگی به معلولین حرکتی کرده‌است.
پیشنهاد مطالعه

کاربرد پرینتر سه بعدی در اسباب بازی

چاپ سه بعدی توانسته کمک بزرگی به صنعت دیجیتال بکند و با استفاده از این پرینترها اسباب‌های جذابی تولید می‌شود.

یکی از کمپانی‌های موفق در عرصه تولید اسباب بازی که نه تنها توجه کودکان، بلکه توجه بزرگسالان را نیز به خود جلب کرده‌است. این کمپانی برای ساخت محصولات خود از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده کرده و توانسته با سرعت بالایی محصولات خود را روانه بازار کند.

از طرفی هم با توجه به گران بودن انواع اسباب بازی کودکان، در صورت شکستن و یا آسیب به آنها، تعمیرشان هزینه کمتری نسبت به خریدن دوباره دارد. پس تولید قطعات یدکی انواع اسباب بازی می‌تواند کمک بزرگی به این صنعت بکند. این قطعات یدکی هم با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید می‌شوند.

انواع پرینترهای سه بعدی
کودکان شما می‌توانند هر اسباب بازی که دوست دارند را طراحی کرده و با پرینتر چاپ کنند.

کاربرد پرینتر سه بعدی در اتومبیل سازی

یکی دیگر از کاربردهای چاپگر سه بعدی در صنعت خودروسازی است که شرکت‌های برزگ اتومبیل سازی از آن استقبال کرده‌اند.

با استفاده از پرینترهای سه بعدی، قطعات پیچیده خودرو به راحتی و با سرعتی بالا تولید می‌شوند. در واقع این شرکت‌های خودروسازی، مدل اولیه را با سرعت بالا و با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کرده و بعد از بررسی‌های نهایی، وارد تولید انبوه محصولات خود می‌شود.

تصور کنید که چه خوب است که تولید کنندگان خودرو، ابتدا مدل طراحی شده را به صورت سه بعدی ایجاد کنند تا بهتر بتوانند مشکلات و ایرادات آن را بررسی و رفع کنند.

فروشگاه آنلاین کارتریج و پرینتر
با وجود چاپگرهای ۳D، نمونه سازی از قطعات خودرو، خیلی سریع انجام می‌شود.

با توجه به قیمت بالای پرینترهای سه بعدی، نگهداری از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما هر زمانی که کوچک‌ترین خللی در عملکرد پرینترهای سه بعدی مشاهده کردید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : زهرا چگینی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *