بلاگ

چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم؟


اگر از کاربران پرینتر‌ جوهر افشان باشید، بی تردید با مشکل پرینت نگرفتن پرینتر روبرو شده‌اید. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد، اما اساسی‌ترین دلیل را می‌توان در کارتریج جستجو کرد. اگر بعد از تعویض کارتریج گران قیمت پرینتر جوهری خود، دیگر از آن استفاده نکرده‌اید در هنگام استفاده از پرینتر، با مشکل کارتریج خشک شده مواجه خواهید شد. اگر به دنبال راهی برای تعمیر این قطعه هستید، در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنید.

از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است؟

قبل از اینکه به روش تعمیر کارتریج خشک شده بپردازیم، ابتدا باید پاسخ پرسش، از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است را بدهیم. اگر برای یک مدت طولانی از پرینتر جوهری خود استفاده نکنید، کارتریج به مرور زمان خشک خواهد شد. این یکی از ویژگی‌های مواد مصرفی پرینتر جوهری است، که در هنگام خرید پرینتر فروشندگان در مورد آن به شما می‌گویند. اما از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است؟ برای رسیدن به پاسخ فقط کافیست پرینتر جوهری که دیگر از آن استفاده نکرده‌اید را روشن کنید و سندی را برای چاپ به آن بفرستید. متوجه شده‌اید که پرینتر پرینت نمی‌گیرد و یا کیفیت سند چاپی به شدت کاهش یافته است و خطوط افقی سفید رنگی را روی آن می‌بینید. در چنین شرایطی باید بدانید، کارتریج خشک شده است.

از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده
افتادن خطوط سفید افقی روی برگه چاپی و یا کمرنگ چاپ شدن صفحه نشان دهنده کارتریج خشک شده است

البته خشک شدن کارتریج، تنها به دلیل عدم استفاده از پرینتر نیست. بسیاری از کاربران پرینتر جوهری، نمی‌دانند این مخزن نیز مانند هر وسیله دیگری تاریخ انقضا دارد و با رسیدن این زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

نکته دیگری که می‌تواند باعث خشک شدن کارتریج شود، ورود هوا به داخل آن است. این اتفاق هنگامی که شارژ کارتریج به درستی انجام نشود، رخ می‌دهد.

علاوه بر این باید به مکان قرارگیری پرینتر نیز دقت کنید، اگر دستگاه را در کنار وسایل گرمایشی و یا زیر آفتاب بگذارید، با کارتریج خشک روبرو خواهید شد.

چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم
کارتریج نیز مانند هر وسیله دیگری، تاریخ انقضا دارد و خراب می‌شود.
در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

بازیابی کارتریج خشک شده، این روش را امتحان کنید

اکنون قصد داریم، روش‌هایی برای بازیابی کارتریج خشک شده به شما بگوئیم. در اولین قدم برای تعمیر این مخزن، باید به سراغ هد پرینتر جوهری رفته و آن را تمیز کنید. تمیز کردن هد پرینتر، به دو صورت خودکار و دستی انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

برای تمیز کردن خودکار، باید دفترچه راهنمای پرینتر را بخوانید تا ببینید، آیا دستگاه شما این قابلیت را دارد یا خیر. اگر جواب بله است، باید برای رسیدن به بهترین نتیجه، تمیز کردن هد پرینتر به صورت خودکار را ۴ الی ۵ بار انجام دهید.

اگر پرینتر شما چنین قابلیتی ندارد، باید برای تمیز کردن دستی اقدام کنید. کمی الکل ایزوپروپیل و آب به شما برای رسیدن به این هدف کمک خواهند کرد.

بازیابی کارتریج خشک شده
کثیفی هد پرینتر، می‌تواند در کیفیت چاپ پرینتر تاثیر گذار باشد

روش تعمیر کارتریج خشک شده با آب

یک راه دیگر برای تعمیر کارتریج خشک شده، تمیز کردن همین قطعه با استفاده از آب است. یک کاسه گود برداشته و درون آن را با مقداری آب ولرم تا حدی داغ پر کنید.

به یاد داشته باشید در محیطی که می‌خواهید کارتریج را تمیز کنید، مقداری روزنامه و یا سفره یکبار مصرف پهن کنید. قبل از اینکه برای تمیز کردن کارتریج اقدام کنید، باید وصل بودن پرینتر به برق و نصب درست درایور را بررسی کنید. شاید یکی از این دو عامل باعث، سفید پرینت گرفتن دستگاه می‌شوند.

اکنون یک جفت دستکش لاتکس به دست کرده و محفظه پرینتر را باز کنید، تا کارتریج‌ها را دیده و بردارید. دستکش را از این پروسه حذف نکنید، زیرا چربی طبیعی موجود در دستان شما می‌تواند به کارتریج آسیب وارد کند. به آرامی و با ملایمت کارتریج‌ها را از پرینتر خارج کنید. روش تعمیر کارتریج خشک شده با آب، تنها برای کارتریج مشکی به کار می‌رود، پس آن را از دستگاه خارج کنید. بعد از پهن کردن روزنامه، کارتریج را به صورت مورب روی آن بگذارید، نکته‌ای که باید در این پروسه رعایت کنید این است که، هرگز نباید کارتریج را از قسمتی که جوهر از آن خارج می‌شود روی روزنامه بگذارید.

حالا باید کاسه گودی را که درون آن را، با آب داغ پر کرده‌اید برداشته و کارتریج را از قسمتی که جوهر از آن خارج می‌شود درون کاسه بگذارید. اگر کارتریج خشک نشده باشد، جوهر به سرعت درون آب داغ پخش خواهد شد، اگر کارتریج مسدود شده باشد، حدود پانزده الی بیست دقیقه طول خواهد کشید تا جوهر درون آب پخش شود.

حالا وقت آن رسیده است که، کارتریج را از درون ظرف بردارید و با استفاده از یک دستمال کاغذی آن را خشک کنید. دقت داشته باشید، کارتریج باید عاری از هرگونه خیسی و رطوبت باشد. بعد از اینکه از خشک شدن کامل کارتریج اطمینان حاصل کردید، آن را با دقت و آرامش درون پرینتر قرار دهید و سپس دستگاه را روشن کرده و آن را امتحان کنید. اگر پرینتر پرینت گرفت، یعنی مشکل برطرف شده است.   

روش تعمیر کارتریج خشک شده
بعد از قرار دادن کارتریج خشک شده در آب، در حدود پانزده الی بیست دقیقه طول خواهد کشید تا جوهر درون آب نفوذ کند

بازیابی کارتریج خشک شده با مکش

یک راه آسان دیگر، برای بازیابی کارتریج خشک شده استفاده از قدرت مکش است. اگر دوست ندارید کارتریج را در آب قرار دهید، این روش را امتحان کنید. برای انجام این کار کافیست، بعد از بیرون آوردن کارتریج، جاروبرقی را روشن کرده و مکش آن را در کمترین حالت خود بگذارید. نازل کارتریج را در حالت عمودی و پایین قرار داده و سری جاروبرقی را روبروی کارتریج گرفته و آرام آرام قدرت آن را بالا ببرید. این پروسه را تا زمانیکه تمامی جوهر‌ها، از روی پرینتر پاک شوند انجام دهید.

حالا باید جوهر خارج شده از کارتریج را، با استفاده از یک دستمال کاغذی پاک کرده و آن را دوباره درون دستگاه قرار دهید. اگر تمام مراحل گفته شده را انجام داده، اما متوجه شده‌اید پرینتر باز هم پرینت نمی‌گیرد، باید از یک متخصص برای سرویس و تعمیر پرینتر کمک بگیرید.

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۰۹۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ پاسخگوی شما هستیم.

نویسنده : زهرا میری



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *