بلاگ

پایان الکامپ ۲۰۱۵ و ادامه راه الکامپ


در مراسم اختتامیه الکامپ بیست و یکم ناصر علی سعادت؛ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه از این پس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجری نمایشگاه الکامپ خواهد بود گفت: نمایشگاه بین المللی الکامپ امسال آغاز دو باره ای بود برای اینکه الکامپ به جایگاه مناسب در سطح ملی و بین المللی برسد و خبر از ایجاد دبیرخانه دائم الکامپ دادکه وظیفه برنامه ریزی و مدیریت الکامپ سال آتی را برعهده دارد.
وی بیان کرد امسال شاهد حضور بسیار گسترده ای از مراجعین در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۵ بودیم که در تاریخ بیست و یک ساله این نمایشگاه بی نظیر بوده.
سعادت در این مراسم بیان کرد امسال شاهد حضور شرکتهای خارجی و ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در داخل کشور بودیم و با توجه به اجرایی شدن مسئله برجام شاهد حضور گسترده تر سرمایه گذاران و شرکت های خارجی در الکامپ ۲۲ خواهیم بود.
وی همچنین از حضور ۸۰ شرکت نوپا و استارت آپ در الکامپ امسال و اختصاص یک سالن کامل به استارت آپ ها در سال آینده خبر داد و بیان کرد در نظر داریم که الکامپ ۲۲ بهترین نمایشگاه بین المللی ایران باشد.

نمایشگاه الکامپ 2015

اهمیت IT و ICT
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی الکامپ ۹۴ با اشاره به اهمیت ICT و فضای مجازی در جامعه امروزی گفت: اگر به اطراف خود نگاهی بی اندازید مشاهده می کنید که تمام افراد از سنین پایین تا بزرگسالان امروز از فضای مجازی استفاده می کنند و فضای مجازی امروز سن و سال و تحصیلات نمی شناسد و به فضایی همگانی تبدیل شده.
ستاری با بیان اینکه حوزه IT و ICT می تواند به بهبوود بازار کمک کند گفت: IT، ICT و تجارت الکترونیک به سازمان ها کمک می کند تا هزینه ها را پایین آورده و دسترسی راحت تری به مشتریان داشته باشند وی همچنین بیان کرد در حال حاضر بیشتر فارغ التحصیلان کشور در حوزه IT و ICT هستند.
وی همچنین به جهت گیری کشور به سمت استفاده از تکنولوژی ها و پایگاه دانش داخلی اشاره نمود و بیان کرد که پایگاه های دانش باید بومی سازی شوند تا حجم زیاد مراجعت های داخلی به سرورهای خارج از کشور به داخل کشور انتقال یابند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان صحبت های خود در مراسم اختتامیه الکامپ بیست و یکم از امکان استفاده از معافیت سربازی برای استارت آپ ها در آینده خبر داد.

منبع: توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)

نویسنده : Falnic PR



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *