بلاگ

هر آنچه که لازم است در مورد بازاریابی پیامکی یاSMS marketing بدانید


برای موفقیت در دنیای پرهیاهوی تبلیغات، باید به ابزارهای آن مسلط باشید و هوشمندانه‌تر آن است که کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌ها را در اولویت قرار دهید. در این مقاله از توسعه شبکه آداکقصد داریم درباره یکی از همین روش‌های به ظاهر ساده اما بسیار موثر، یعنی بازاریابی پیامکی صحبت کنیم. روشی که با وجود نرم افزار سی آر ام، تبدیل به یکی از کارآمدترین شیوه‌های تبلیغ و جذب مخاطب خواهد شد. با ما همراه باشید تا تمام آنچه را که لازم است درباره بازاریابی پیامکی یا SMS marketing بدانید، در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یا SMS marketing، یک روش پربازده و کم‌هزینه در بازاریابی و تبلیغات است. مبنای این روش، ارسال پیامک‌هایی با متن تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی برای مشتریان است.

بازاریابی پیامکی
یکی از روش‌های پربازده بازاریابی؛ بازاریابی پیامکی است

SMS marketing چه استراتژی‌هایی دارد؟

برای این کار، دو استراتژی وجود دارد:

  • بازاریابی پیامکی انبوه: بازاریابی پیامکی انبوه یا Bulk SMS Marketing که بیشتر برای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. مخاطب این پیامک‌ها، طیف وسیعی از افراد است که می‌تواند جزئی از مشتریان وفادار شما در آینده باشند. این پیام‌ها معمولا شامل فروش عمومی، فصلی یا مناسبتی است. مثلا روز مادر یا روز معلم می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا شما با یک تبلیغات طوفانی و همه‌گیر، به بهترین شکل ممکن، برند و نوع محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. 
مشاوره و خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

مشاوره و خرید crm مایکروسافت

  • پیامک‌های باشگاه مشتریان:استراتژی دوم به دنبال شیوه قبلی شکل می‌گیرد و مخاطبان خاص‌تری را هدف قرار می‌دهد؛ به این معنی که درصدی از مخاطبان عمومی مرحله قبل که به پیامک شما واکنش نشان داده‌اند، اکنون منتظرند تا به عنوان عضوی از باشگاه مشتریان شما در جریان اطلاعات جزئی‌تری قرار بگیرند. این اطلاعات می‌توانند شامل مواردی مثل به روزرسانی‌های سفارش، یادآوری قرار ملاقات‌ها و… باشند.

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چطور می‌توان این حجم انبوه از پیامک‌ها را مدیریت کرد؟ بالاتر از آن اینکه چطور باید مشتریان وفادار را شناخت و رفتار آن‌ها را در طول زمان، تحلیل کرد؟ نگران نباشید؛ چون برای این موضوع هم یک ابزار هوشمند و مطمئن وجود دارد.

نرم‌افزار سی‌آر‌ام همان چیزی است که در تمام این مسیر همراه شما خواهد بود. این نرم‌افزار، با ایجاد یک بانک اطلاعاتی یکپارچه، علاوه بر مدیریت تبلیغات، خرید، فروش و حتی خدمات پس از فروش شما را هم مدیریت خواهد کرد.

اس ام اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

اس ام اس مارکتینگ مزایای زیادی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایای بازاریابی پیامکی
ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه کمک می‌کند تا افراد جدیدی با کسب و کار شما آشنا شوند.

۱.بازده بالا به دلیل فراگیری استفاده از گوشی‌‌های هوشمند

گوشی موبایل، همیشه همراه مشتری است و آمارها نشان می‌دهند که کانال‌های پیامکی، در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی مانند اینستاگرام، محبوبیت بیشتر و بازده بالاتری دارند. بازاریابی پیامکی، قابلیت ارتباط مستقیم با طیف وسیعی از مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲.نرخ بازدید بالا

آیا می‌دانید که ۹۸ درصد پیامک‌های دریافتی توسط افراد، باز و خوانده می‌شوند؟ این نرخ بازدید بالا، برگ برنده‌ای است که می‌توانید برای افزایش مشتریان خود، روی آن حساب کنید.

۳.کم هزینه بودن

در این شیوه بازاریابی، به یک سیم کارت و پنل اس‌ام‌اس نیاز دارید. البته هزینه‌ها بسته به تعداد پیام‌های ارسالی و ارائه‌دهنده، متفاوت است، اما در مجموع، هزینه آن در مقایسه با نرخ بازدید بالای پیامکی، کاملا به صرفه است.

۴.سرعت بالا

جالب است بدانید که پیام‌های متنی، در کنار نرخ ۹۸ درصدی بازدید خود، کمتر از ۲ تا ۳ دقیقه بعد از دریافت، باز می‌شوند! بنابراین، اس‌ام‌اس مارکتینگ، یک راه ارتباطی سریع و عالی برای اطلاع از اخبارهای فوری مربوط به کسب و کارها است.

ارتباط با مشتریان در اس ام اس مارکتینگ
اس ام اس‌های تبلیغاتی یک روش خوب برای اطلاع‌رسانی در مورد خدمات و محصولات شما هستند.

۵. قابلیت ادغام با سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال

اگر به دنبال موفقیت در بازار پر‌رقیب تبلیغات هستید، تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید! با بازاریابی پیامکی شروع کنید و درادامه با همین پیامک تاثیرگذار، مخاطب خود را به بازدید از ایمیل یا سرزدن به شبکه‌های اجتماعی، ترغیب کنید. به این ترتیب، حلقه بازاریابی شما کامل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

۶.قابلیت تقویت مشارکت مشتریان

مدیریت درست ارتباط با مشتری، باعث افزایش مشارکت او می‌شود. مشتری باید نسبت به دریافت پیامک از سوی شما، حق انتخاب داشته باشد و باید احساس کند که وجود او برای شرکت شما اهمیت دارد.

۷.قابلیت اندازه گیری نتایج

شما می‌توانید با پیگیری شاخص‌هایی مانند درصد پیام‌های ارسال شده، درصد پیام‌های خوانده شده و نوع تعامل مثبت یا منفی مخاطبان با این پیام‌ها، نتایج بازاریابی پیامکی خود را ارزیابی کنید.

مهم ترین قوانین یک بازاریابی پیامکی موفق چیست؟

مواردی که در ادامه گفته می‌شوند، بسیار کلیدی و مهم هستند و شما را به نتایج دلخواهتان نزدیک‌‌تر می‌کنند:

قوانین اس ام اس مارکتینگ
برای داشتن بهترین بازدهی از اس ام اس مارکتینگ باید با اصول آن آشنا شوید.

تعیین نقشه راه و مخاطبان هدف

تعیین نقشه راه به شما کمک می‌کند که اهداف خود را واضح‌تر ببینید. به این ترتیب، طیف مخاطبان مناسب شما مشخص می‌شوند و می‌توانید در مورد نحوه تاثیرگذاری بر آن‌ها، تصمیمات بهتری بگیرید؛ بنابراین، از هدر رفتن وقت و بودجه خود در جای نامناسب، جلوگیری خواهید کرد.

اجازه گرفتن برای ارسال پیامک

حتما قبل از ارسال پیامک به مشتریان، از آن‌ها اجازه بگیرید. این کار نشان می‌دهد که مشتریان و وقت آن‌ها برای شما مهم است.

انتخاب سامانه پیامکی مناسب

با ثبت نام در یک سامانه پیامکی مناسب، یک پنل اس ام اس به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از طریق آن، پیامک های تبلیغاتی را ارسال یا دریافت کنید.البته لازم است بدانید که بسیاری از شرکت‌ها،استراتژی بازاریابی پیامکی خود را حول داده‌های نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری تعریف می‌کنند. به این ترتیب و با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید از قابلیت‌های فراوان آن در مورد ارتباط با مشتریان و تحلیل رفتار آن‌ها بهره‌مند شوید.

زمان بندی درست در ارسال پیامک

اول صبح، روزهای تعطیل و ساعات پایانی شب، زمان مناسبی برای ارسال پیامک نیست. زمان‌بندی باید متناسب با اهداف کسب‌وکار شما باشد. برای مثال، ارسال یک کد تخفیف غذا، نزدیک ساعات ناهار یا شام، غوغا می‌کند!

جذابیت متن پیام تبلیغی

خود را جای مخاطب بگذارید و ببینید چطور می‌توانید بیشترین تاثیر ممکن را روی او بگذارید. شما فقط ۱۶۰ کاراکتر در اختیار دارید و باید نهایت خلاقیت خود را در نوشتن متنی با لحن صمیمانه، مختصر و مفید به کار گیرید.

قید کردن نام شرکت در پیامک

حتما هنگام تکمیل پیام، برند یا شرکت خود را معرفی کنید. این کار باعث جلب اعتماد مصرف‌کننده و احساس امنیت او خواهد شد.

اس ام اس مارکتینگ برای چه مشاغلی مفید است؟

همه کسب‌وکارها می‌توانند از این روش بازاریابی استفاده کنند. با این حال ضرورت اس ام اس مارکتینگ در بعضی مشاغل، بیشتر است:

بازاریابی پیامکی در کسب و کارها
کسب‌وکارهای زیادی برای افزایش درآمد خود از SMS marketing استفاده می‌کنند.

فروشگاه های الکترونیکی

پیام کوتاه، یک راهکار عالی است که می‌تواند مشتریان شما را از تخفیف‌ها، فروش‌های فصلی و فوری، تاییدیه‌های مربوط به ارسال یا سفارش محصول و … باخبر کند.

شرکت های مسافرتی

 اس ام اس مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، مشتریان خود را از آخرین اطلاعات مربوط به سفر مانند تغییر زمان سفر یا لغو آن باخبر کند.

مشاغل خدماتی وابسته به قرار ملاقات

برای مثال، عدم حضور یا دیرکرد مشتری در دفتر یک وکیل یا مطب دندانپزشکی، باعث بر هم خوردن نظم و اتلاف وقت است.ارسال یک یادآوری پیامکی می‌تواند جلوی این هزینه‌های اضافی را بگیرد.

سازمان‌های بزرگ با کارمندان زیاد

ارتباطات داخلی در این سازمان‌ها بسیار مهم است و پیامک‌های اطلاع رسانی، بهترین و سریع‌ترین وسیله‌ای هستند که می‌توانید در این مورد روی آن‌ها حساب کنید. استفاده از این ابزار، مهارت‌های خاص خود را می‌طلبد و باید به اندازه و در جای درست مورد استفاده قرار گیرد. شک نکنید که بکارگیری نرم افزار سی آر ام در این مورد، جلوی اتلاف وقت و انرژی شما را می‌گیرد و کسب و کارتان را در جهت درستی هدایت خواهد کرد.

مشاوره و خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

مشاوره و خرید crm مایکروسافت

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *