بلاگ

نقش حافظه در عملکرد پرینترها


حافظه پرینتر سرعت چاپ و کیفیت چاپ را بهبود می بخشد. پرینترها حافظه اختصاصی خود را دارند و شما می توانید حافظه های بیشتری جهت جلوگیری از مشکلات برای پرینت فایل های بزرگتر به چاپگر نصب کنید. همچنین حافظه یک عامل مهم برای جلوگیری از اشتباهات و چاپ صحیح اسناد است.

حافظه به کار رفته در داخل پرینتر RAM بوده، و در انواع مختلفی در بازار موجود است. هر پرینتر با مقدار حافظه خاصی که در آن نصب شده وارد بازار می شود. اما حافظه اکثر پرینترها برای رسیدگی به کارهای بیشتر و یا چاپ های بیشتر قابل ارتقاء است.

عملکرد حافظه در پرینتر

حافظه پرینتر در ذخیره سازی و انجام پردازش کارهایی که از کامپیوتر به پرینتر ارسال شده استفاده می شود. پس از پرینت انجام شده حافظه پرینتر پاک شده و فضای حافظه را برای پرینت های بیشتر آماده می کند.

اهمیت حافظه در پرینتر

حافظه پرینتر به دو ویژگی چاپ یعنی سرعت چاپ و کیفیت چاپ مرتبط است. حافظه با حجم بیشتر به شما اجازه می دهد که چاپ های با تعداد بیشتر را با سرعت بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام دهید.

نقش حافظه در عملکرد پرینترها

اضافه کردن حافظه

پرینتر ها از حافظه ماژول تک خطی (Simm) استفاده می کنند. در واقع Simm حافظه های داخلی خود پرینتر بوده و اندازه های استاندارد آن ۲MB، ۴MB، ۱۶MB ،… است. برخی پرینترها قابل ارتقا و برخی دیگر قابل ارتقا نیستند که این مورد را نیز می توان از مشخصات پرینتر مورد نظر دریافت.

هارد درایو در پرینتر

تعدادی از پرینترها از هارد درایور برای ذخیره کارهای پرینتی استفاده می کنند. پرینت گرفتن از هارد درایو کندتر از پرینت گرفتن از رم است. شما می‌توانید از هارد درایو برای انجام کارهای بیشتر و ذخیره فایل های بیشتر بدون سربار حافظه استفاده کنید.

منبع: techwalla.com

 

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *