بلاگ

مشکلات رایج پرینترهای کانن+کدهای خطا


یادداشت ویراستار: این مطلب در آبان ۹۹ توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین مارک پرینتر، در بازار دستگاه‌های اداری کانن است. این محبوبیت بی دلیل نبوده و ریشه در عمر مفید و کیفیت بالای چاپگر‌های این برند دارد. اما پرینتر‌های کانن نیز بی عیب نبوده و گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مشکلات رایج پرینترهای کانن و کدهای خطا آن‌ها بپردازیم.

پرینتر کانن پرینت نمی‌گیرد

بسیاری از کاربران، با مشکل پرینتر کانن پرینت نمی‌گیرد روبرو شده‌اند. برای حل این مشکل ابتدا بهتر است، اتصالات به دستگاه را بررسی کرده و از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بعد از اینکه، از وصل بودن پرینتر کانن به برق مطمئن شدید، دکمه روشن شدن دستگاه را بفشارید. به لامپ ON نگاه کنید وقتی که از حالت چشمک زدن، به ثابت رسید فرایند چاپ را شروع کنید. اغلب اوقات این مشکل، هنگامی که فایل ارسالی به پرینتر دارای حجم فراوانی از عکس و اشکال گرافیکی باشد رخ می‌دهد. همچنین یک دلیل دیگر، برای پرینت نگرفتن پرینتر کانن را می‌توان در حافظه موقت دستگاه جستجو کرد. پر شدن حافظه پرینتر، در بسیاری از مواقع منجر به متوقف شدن دستور پرینت می‌شود.

بررسی کردن درایور پرینتر را از یاد نبرید، اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه نهایی استفاده و آن را آپدیت کرده‌اید. برای اطلاع از نحوه نصب درایور پرینتر کانن روی کامپیوتر می‌توانید مقاله «چگونگی نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز ۱۰» را مطالعه کنید.

مشکلات رایج پرینترهای کانن+کدهای خطا
اگر پرینتر کانن پرینت نمی‌گیرد، ابتدا بهتر است اتصالات مربوط به دستگاه را بررسی کرده و از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید

کند شدن پرینتر کانن

کند شدن پرینتر کانن، یکی از مشکلات رایجی است که کاربران پرینتر کانن همواره با آن مواجه خواهند شد. این مسئله اغلب هنگامی که قصد دارید، فایلی را با کیفیت بالا چاپ کنید اتفاق می‌افتد. ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل، مراجعه به تنظیمات پرینتر و کاهش دادن کیفیت چاپ است. با انجام این کار شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. علاوه بر افزایش سرعت پرینتر، در مصرف تونر و یا جوهر دستگاه نیز صرفه جویی خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه

کاغذ مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که کاغذ نامناسب با ضخامت بالا را درون پرینتر کانن قرار می‌دهید، روی صفحه نمایش یا به وسیله چراغ‌های پرینتر، یک پیغام خطا ظاهر خواهد شد که به شما خبر از نامناسب بودن کاغذ می‌دهد.

در اولین قدم، شما باید پرینتر را خاموش کرده و آن را از برق بیرون بکشید، سپس بدون دست زدن به دیگر قطعات پرینتر، با احتیاط و به آرامی کاغذ درون پرینتر را از دستگاه بیرون بیاورید.

مشکل سفید پرینت گرفتن canon
اگر کاغذ درون پرینتر گیر کرده، باید با ملایمت و به آرامی آن را از دستگاه بیرون بکشید

مشکل سفید پرینت گرفتن canon

مشکل سفید پرینت گرفتن canon و یا کمرنگ پرینت گرفتن آن، اغلب ناشی از گرفتگی هد پرینتر و سوزن نازل با جوهر خشک شده است. این مسئله بیشتر اوقات در پرینتر‌های جوهری که، به مدتی طولانی استفاده نمی‌شوند کاربرد دارد. برای رفع این مشکل کافیست، تمیز کردن هد پریتر به صورت خودکار و یا دستی را امتحان کنید. بعد از این پروسه، برگه‌ای را چاپ کرده و دوباره کیفیت پرینت را بسنجید. البته کمرنگ پرینت گرفتن پرینتر کانن، می‌تواند به دلیل برخی از تنظیمات نیز باشد. به تنظیمات پرینتر مراجعه کرده و ببیند آیا کارتریج در حالت اقتصادی قرار گرفته است یا خیر. حالت اقتصادی با اینکه در مصرف تونر یا جوهر صرفه جویی کرده، اما باعث کمرنگ چاپ شدن می‌شود.

همچنین ممکن است همزان با کمرنگ پرینت گرفتن پرینتر، دستگاه به شما هشدار کم بودن جوهر را بدهد. در چنین شرایطی باید برای تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنید.

مشکل سفید پرینت گرفتن canon
 گاهی اوقات تنها راه برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن canon تعویض و یا شارژ کارتریج است
خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

هشدار بدون کاغذ

ممکن است در حین استفاده از پرینتر، گاهی اوقات هشدار NO PAPER  و یا بدون کاغذ روی صفحه نمایش پرینتر ظاهر شود. این درحالیست که، کاغذ درون چاپگر وجود دارد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید سینی کاغذ را بررسی کنید، زیرا ممکن است یک شی خارجی درون آن وجود داشته باشد. چاپگر را خاموش کرده و سپس شی را بردارید.

همچنین این امکان وجود دارد که، کاغذ‌ها به درستی وارد کاغذ نشده باشند. قبل از قرار دادن کاغذ درون سینی، ابتدا آن‌ها را به خوبی بررسی کنید و کاغذ‌های بی کیفیت و خیس را از دسته آن‌ها جدا کنید. کاغذ‌ها را مرتب و تراز کرده و سپس درون سینی بگذارید.

در صورتی که برای برطرف کردن مشکلات پرینتر کنان خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

چاپ کامل نشده است

سندی را برای چاپ به پرینتر ارسال کرده‌اید، اما ناگهان متوجه می‌شوید دستگاه در حین کار متوقف شده و دیگر چیزی چاپ نمی‌کند. اگر مشغول چاپ کردن عکس و یا فایل‌های سنگین گرافیکی هستید، با مسئله عجیبی روبرو نیستید. سیستم و پرینتر شما، مشغول پردازش داده‌ها هستند، بعد از پردازش داده‌ها فرایند چاپ از سر گرفته خواهد شد.

به یاد داشته باشید، استفاده طولانی مدت از دستگاه نیز، می‌تواند منجر به توقف عملیات چاپ شود. برای جلوگیری از گرم شدن قطعات پرینتر، دستگاه را برای مدتی خاموش کرده و بگذارید استراحت کند. بهتر است پانزده الی بیست دقیقه به آن استراحت دهید، سپس دستگاه را روشن کنید اگر هنوز هم پرینتر کانن پرینت نمی‌گیرد، بهتر است به سرعت برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.  

خطای e225 کانن
اگر حجم کاری بالایی دارید، بهتر است هر چند دقیقه به دستگاه استراحت بدهید

آشنایی با کد خطای پرینتر کانن

در ادامه قصد داریم، شما را با کد خطای پرینتر کانن آشنا کنیم. چند مشکل بسیار رایج، در پرینتر کانن وجود دارد که باعث پدید آمدن کد‌های خطا و ارور‌های مختلف می‌شود. با دانستن معانی و مفهوم این ارور‌ها، می‌توانید مشکلات پرینتر کانن را بدون نیاز به تعمیرکار حل کنید.

معنای کدخطای ۱۶۸۸، ۱۶۸۶، E13 و E16

این کد‌های خطا در چاپگر کانن نشان می‌دهد که، کارتریج دستگاه رو به اتمام است. برای رفع این مشکل باید کارتریج‌های سازگار با پرینتر را، جایگزین کارتریج‌های خالی کنید. با دیدن این کد‌های خطا، باید برای تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنید.

ممکن است حتی بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج نیز، با این ارور روبرو شوید. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است این کد را رد کرده و از پرینتر استفاده کنید. در مدل‌های مختلف کانن، برای رفع این ارور باید دکمه RESET/RESUME/STOP را برای حداقل ده ثانیه بفشارید، با فشردن این دکمه، پیام را رد کرده و پرینتر به شما اجازه چاپ خواهد داد.

رفع ارور 5b00 کانن
بسیاری از کد‌های خطای ظاهر شده روی صفحه نمایش پرینتر کانن، مربوط به کارتریج هستند

مفهوم کدخطای B200

اگر با این کد خطا روبرو شده‌اید، باید مشکل را در هد پرینتر جستجو کنید، زیرا نامناسب بودن ولتاژ و دما در این قسمت است که منجر به بروز چنین کد خطایی می‌شود. توضیه رسمی کمپانی کانن، برای رفع این ارور خاموش کردن چاپگر و از برق کشیدن آن است. سپس بعد از خاموش کردن و خنک شدن دستگاه، باید محفظه پرینتر را باز کرده و ببینید آیا قطعات پاره شده کاغذ، گیره، پنبه و دیگر اشیای خارجی داخل پرینتر وجود دارد یا خیر. کارتریج‌ها را به آرامی از پرینتر بیرون آورده و با دقت آن‌ها را تمیز کرده و درون دستگاه بگذارید. اگر باز هم با این کد خطا روبرو شدید، وقت آن رسیده برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

کد خطای ۵۰۱۱

کد خطای ۵۰۱۱ نشان دهنده وجود یک مشکل اساسی، در فرایند چاپگر است. برای رفع مشکلات مربوط به پرینتر کافیست دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید و بعد از چند دقیقه دستگاه را دوباره به برق وصل کرده و روشن کنید.

رفع ارور 5b00 کانن
اگر معنا و مفهوم کد‌های خطای پرینتر کانن را بدانید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را برطرف کرده و دستگاه را تعمیر کنید

رفع ارور ۵b00 کانن

این خطا اغلب اوقات در پرینتر‌هایی نشان داده می‌شود، که نیاز به ریست دارند. برای دانستن اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله آموزش ریست پرینتر کانن را مطالعه کنید. البته استفاده از تانک کارتریج، شارژ و یا نشتی جوهر درون پرینتر را نیز نمی‌توان در ظاهر شدن این ارور بی تاثیر دانست. برای رفع ارور ۵b00 کانن، ابتدا باید چاپگر را خاموش کرده و آن را از برق کشیده و کابل‌های مربوط به پرینتر را از برق بکشید. درب کارتریج را باز کرده و دکمه روشن و خاموش را فشار دهید. دستتان را روی دکمه فشار دهید و همزمان دوشاخه برق دستگاه را نیز به پرینتر بزنید. همچنان دکمه خاموش و روشن را نگه دارید تا چاپگر دوباره تنظیمات خود راه بندازد. پس از روشن شدن تمامی چراغ‌ها، دستتان را از روی دکمه بردارید.

به چراغ برق نگاه کرده و منتظر خاموش شدن آن باشید، سپس دکمه خاموش و روشن را فشار داده و رها کنید. در چنین شرایطی چراغ سبز دستگاه، شروع به چشمک زدن و در نهایت ثابت شدن خواهد کرد. از بسته بودن درب کارتریج اطمینان حاصل کرده و یکبار پرینتر را امتحان کنید.

به طور کلی بهتر است برای جلوگیری از مشکلات پرینتر کانن، بهترین و با کیفیت ترین مواد و ملزومات مصرفی را انتخاب کنید. همچنین تعویض و یا شارژ کارتریج را نیز، به افراد ماهر در این زمینه بسپارید تا نیازی به تعمیر پرینتر نداشته باشید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : زهرا میری



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *