بلاگ

آموزش ریست پرینترهای canon


اگر شما هم از پرینتر کانن در محل کارتان و یا خانه استفاده می‌کنید، بی گمان با مشکلات کوچک و بزرگ آن آشنا هستید. بسیاری از این مشکلات و خطا‌هایی که در طول کارکرد پرینتر با آن مواجه می‌شوید، به راحتی با ریست دستگاه برطرف خواهند شد. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ریست پرینترهای canon بپردازیم.

آموزش ریست پرینترهای canon

مانند بسیاری از برند‌های دیگر پرینتر‌ها، پرینتر ساخت برند کانن نیز می‌تواند دچار مشکل شود. اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای رفع مشکلات رایج پرینتر‌های کانن، از ریست پرینترهای canon استفاده کنند. ریست پرینتر کانن کد‌های خطایی که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند و باعث بروز مشکلاتی در کارکرد دستگاه می‌شوند را برطرف کرده و آن را به تنظیمات اولیه کارخانه بر می‌گرداند. 

این نکته را به یاد داشته باشید

گاهی اوقات برای از بین بردن کد‌های خطا و سایر مشکلات، لازم نیست که ریست پرینتر را انجام بدهید. فقط کافیست دستگاه را خاموش کرده و سپس آن را از برق بکشید و دیگر اتصالات و کابل‌ها را نیز از سیستم و پرینتر جدا کنید.

برای دقایقی به پرینتر استراحت بدهید، سپس دوباره دوشاخه برق آن را به پریز متصل کنید، اتصالات و کابل‌ها را نیز مانند روز اول به پرینتر متصل کنید. دستگاه را روشن کرده و به سرعت حافظه موقت پرینتر را پاک کنید حالا یک سند را به طور آزمایشی پرینت بگیرید، تا ببینید مشکل دستگاه بر طرف شده است یا خیر. در اکثر مواقع راه گفته شده، بسیاری از مشکلات پرینتر را بدون ریست آن حل خواهد کرد.

ریست پرینترهای canon mf
در برخی موارد، بسیاری از مشکلات پرینتر کانن با خاموش و از برق کشیدن دستگاه برطرف می‌شود
خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

ریست میزان جوهر در پرینتر کانن

یکی از مشکلات رایجی که اغلب کاربران پرینتر کانن با آن روبرو می‌شوند، گزارش گیری اشتباه دستگاه از میزان کارتریج است. در چنین شرایطی دستگاه توانایی محاسبه و خواندن میزان دقیق کارتریج باقی مانده درون پرینتر را ندارد. این اتفاق به دلایل مختلفی روی می‌دهد، یکی از اصلی‌ترین دلایل هنگامی است که کارتریج نو را با کارتریج خشک شده جایگزین می‌کنید و یا فرایند شارژ کارتریج را انجام می‌دهید. در حالت عادی پرینتر به سرعت میزان کارتریج را بروز خواهد کرد اما برخی اوقات نیز دستگاه دیگر توانایی خواندن و محاسبه میزان کارتریج را ندارد.

بنابراین پرینتر به حساب اینکه، جوهر یا تونر کافی برای چاپ اسناد ندارد دیگر پرینت نخواهد گرفت. به همین دلیل برند کانن برای رفع این مشکل، قابلیت ریست میزان جوهر در پرینتر کانن را فراهم کرده است. برای انجام این پروسه فقط کافیست از طریق صفحه نمایش پرینتر، گزینه stop/reset را پیدا کنید، برخی از مدل‌های پرینتر به جای این دکمه از گزینه resume استفاده می‌کنند. این دکمه را برای چند ثانیه فشرده و نگه دارید، تا پرینتر خطا‌های مربوط به کارتریج را رد کرده و همچنان به کار خود ادامه دهد.

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر کنان خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

یک روش دیگر نیز برای برطرف کردن همچنین مشکلی، در پرینتر کانن وجود دارد.

  • چاپگر کانن را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را با دکمه stop گرفته و همزمان بفشارید.
  • بعد از گذشت مدتی دکمه stop را رها کنید.
  • همچنان دکمه پاور را گرفته و دوبار دکمه stop را بزنید.
  • پس از حدود ۳۰ ثانیه، روی صفحه نمایش پرینتر حرف O را نشان خواهد داد.
  • حالا دوبار دیگر دکمه stop را بزنید.
  • اکنون یکبار دیگر دکمه پاور را فشار داده تا پرینتر را خاموش کنید. با این کار ریست صورت می‌گیرد.
  • کابل‌های متصل به پرینتر را بررسی کرده و آن‌ها را از دستگاه جدا کنید.
  • دکمه پاور را نگه داشته و درب پرینتر را باز کرده و کابل‌ها را دوباره وصل کنید.
  • حالا دکمه پاور را رها کنید.
آموزش ریست پرینترهای canon
قابلیت ریست میزان جوهر در پرینتر کانن، مشکل عدم پرینت گرفتن دستگاه را برطرف خواهد کرد
پیشنهاد مطالعه

ریست فکتوری پرینتر کانن

گاهی اوقات تنها راه برای رفع مشکلی که برای پرینتر پیش آمده، ریست فکتوری پرینتر کانن و یا برگشت به تنظیمات اولیه دستگاه است. با انجام این کار کلیه تنظیماتی که، در طول استفاده از دستگاه به روی آن اعمال کرده بودید، به حالت اولیه خود برخواهد گشت. بعد از ریست پرینتر دوباره باید، تنظیمات دلخواه خود از کاغذ گرفته تا اتصالات مربوط به شبکه را انجام دهید. در ادامه آموزش گام به گام ریست پرینترهای canon را به شما خواهیم گفت.

  • در اولین قدم چاپگر خود را روشن کردن و از طریق صفحه نمایش به منو وارد شوید.
  • از روی لیست داده شده، settings را انتخاب کرده و دکمه ok را بفشارید.
  • اکنون باید گزینه reset settings را انتخاب کرده و سپس کلید ok را انتخاب کنید تا ریست دستگاه آغاز شود.
آموزش ریست پرینترهای canon
با ریست فکتوری پرینتر کانن، تمام تنظیماتی که خود از ابتدا روی دستگاه اعمال کردید به حالت پیش فرض برخواهد گشت

نرم افزار ریست پرینترهای canon

اکثر مواقع با دانلود نرم افزار ریست پرینترهای canon، مشکلات مربوط به این دستگاه برطرف خواهد شد. این نرم افزار‌ها ساخته خود کمپانی کانن هستند و با پرینتر‌های موجود از این برند در بازار سازگاری کامل دارند.

با رعایت موارد گفته شده شما، به راحتی می‌توانید ریست پرینتر کانن را انجام دهید. اما اگر مهارت و تجربه کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید برای رفع هر گونه مشکل برای سرویس و تعمیر پرینتر، از خدمات شرکت توسعه شبکه آداکاستفاده کنید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : زهرا میری



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *