بلاگ

طراحی و پیاده سازی شبکه توسط کارشناسان توسعه شبکه آداک


کارشناسان شرکت توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی) همیشه آماده سرویس به مشتریان خود در جهت طراحی و پیاده سازی شبکه بر اساس استانداردهای روز هستند. کارشناسان این شرکت با بررسی از سایت مشتریان و با توجه به نیازها، امکانات و کمبودهای موجود، خدمات خود را با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب و رقابتی به مشتریان ارائه می‌دهند.

خدمات شبکه شرکت ایران اچ پی به منظور رفاه حال مشتریان و ارائه سرویس با کیفیت و سازگاری بیشتر ارائه می شود، خدمات این شرکت در زمینه شبکه به سه بخش کلی تقسیم می شود:

۱- مشاوره و ارائه راهکار شبکه
۲- طراحی و پیاده سازی شبکه
۳- پشتیبانی شبکه

طراحی و پیاده سازی شبکه:

از دیگر خدمات شرکت توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی) به مشتریان خود، طراحی و پیاده سازی شبکه بر اساس استانداردهای روز است. کارشناسان ما با بررسی از سایت شما و با توجه به نیازها، امکانات و کمبودهای موجود، خدمات خود را با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب و رقابتی به مشتریان ارائه می‌دهند، خدماتی شامل:

• طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی (LAN)
• نصب و راه اندازی شبکه های وایرلس و لینک های ارتباطی Point To Point و Multi Point
• نصب و راه اندازی و مدیریت Domain
• مدیریت کاربران و کنترل منابع اشتراکی و سطح دسترس کاربران در شبکه
• امن سازی یک پوشه به اشتراک گذاشته شده[۱]
• راه اندازی سرویس WSUS جهت آپدیت تمامی ویندوزها و نرم افزار های مایکروسافتی در شبکه[۲]
• راه اندازی نرم افزارهای امنیتی و فایروال مانند Mikrotik و TMG و Kerio و …
• نصب و راه اندازی سرویس ها و نرم افزارهای پشتیبان گیری از منابع شبکه جهت حفظ اطلاعات مهم سازمان
• نصب و راه اندازی آنتی ویروس های تحت شبکه جهت افزایش امنیت سیستم های کاربران و سرورها
• نصب و راه اندازی شبکه SAN (شبکه ی ذخیره سازی اطلاعات)
• نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

[۱]. هدف اصلی از بوجود آوردن پوشه‌های اشتراکی، قرار دادن این پوشه ها برای دسترسی افراد تحت شبکه است، اما شما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که افرادی که به این پوشه متصل می‌شوند تا چه اندازه بایستی سطح دسترسی به منابع داشته باشند؟ برای مثال فرض کنید که معاونت نیروی انسانی شما یک فایل اکسل را در این پوشه قرار داده است که میزان حقوق و اضافه کاری ماهیانه همه پرسنل سازمان در آن قرار گرفته است. همه افرادی که در معاونت نیروی انسانی سازمان شما قرار دارند باید به این فایل دسترسی داشته باشند و بتوانند آن را تغییر و بروزرسانی کنند. افرادی که در معاونت مالی و بودجه سازمان شما قرار دارند نیز باید به این لیست برای پرداخت حق الزحمه کارکنان دسترسی داشته باشند اما نبیاد بتوانند این لیست را تغییر دهند.  با توجه به حساسیت موجود در بحث اطلاعاتی که در این فایل وجود دارد ، سایر افرادی که در سازمان قرار دارند نباید هیچگونه دسترسی به این فایل داشته باشند. حال با این طرز تفکر امنیت به سراغ روش های پیاده سازی امنیت در این سطح از سازمان می رویم.

[۲].یکی از مواردی که همیشه برای محیط نرم افزاری یک خطر بزرگ و ریسک امنیتی ایجاد می کنه وجود باگ ها در نرم افزار هست که به نظر می رسه تا سالها بعد هم همراه نرم افزارها باشه به علت اینکه آنچه که ساخته دست بشر هست هر روز پیشرفت می کنه و در مسیر این پیشرفت کم کم مشکلات نمایان و تحت عنوان باگ در طول زندگی نرم افزار معرفی می شوند .با تکیه بر همین برهان یکی از وظایف سخت مدیران شبکه و دنیای سایبر حذف باگ ها از سیستم نرم افزاری و ترمیم نرم افزارهاست .در محیط شبکه که صحبت از وجود چندین سیستم هست این کار بسیار مشکل و طاقت فرساست به سبکی که ما امروز با جرات می تونیم بگیم که بسیاری از سیستم های کشور که مخصوصاً محصولات مایکروسافت رو دارند آماده نفوذ و سوء استفاده توسط مهاجمان است.

راه حل مایکروسافت:

معرفی نرم افزار مدیریت بروز رسانی Software Update Services که به کمک این نرم افزار میشه بروزرسانی سیستم عامل های XP و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ رو به صورت شبکه ای مدیریت کرد به این ترتیب که یک سرور که SUS روش نصبه Patch ها رو دریافت می کنه و به کمک Active Directory و محیط SUS* مدیر شبکه مشخص می کنه که چه Patch هایی رو کدوم سیستم ها نصب بشن .

 

خدمات پیاده سازی شبکه در فالنیک
آیا شبکه شما برای ورود به محیط کاری دیجیتالی آماده است؟ برای گرفتن تصمیمات تجاری استثنایی به راهکارهایی استثنایی نیاز دارید. پرسنل خود را قدرتمند کنید – کسب و کار خود را قدرت بخشید – به روز باشید

درخواست پیاده سازی شبکه

 

نویسنده : Falnic PR



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *