بلاگ

جداسازی اچ پی حرکتی رو به جلو


یک سال پیش صحبت جداسازی شرکت اچ پی برای کمک به کسب و کارها با ساختن دو شرکت کوچکتر و چابکتر در میان بود. این شرکت بزرگ تکنولوژی دنیا با سابقه ۷۵ ساله در هفته گذشته به طور رسمی و طبق برنامه ای از پیش تعیین شده به دو شرکت تقسیم شد و با عنوان های HPE که در حوزه سرویس ها و راه حل های IT فعالیت خواهد کرد و HP INC که بر روی پرینترها، اسکنرها، پلاترها، کارتریج و کامپیوترهای کامپیوتر شخصی تمرکز خواهد داشت.

شرکت آمریکایی اچ پی یکی از کارخانجات بزرگ تکنولوژی دنیا پس از ۷۶ سال فعالیت، در هفته گذشته به طور رسمی و طبق برنامه ای از پیش تعیین شده به دو شرکت کوچکتر و چابکتر تقسیم شد. این غول تکنولوژی با سابقه به طور عمومی به دو شرکت با عنوان های HPE که سرویس ها و راه حل های IT را به فروش می رساند و HP INC که  بر روی پرینترها، اسکنرها، پلاترها، کارتریج و کامپیوترهای شخصی تمرکز دارد تقسیم شد.
شروع کار این دو شرکت جدید یکشنبه هفته گذشته (اول نوامبر) بود، اما شروع تجارت سهام این دو شرکت به صورت جدا از روز دوشنبه (دوم نوامبر) در بورس نیویورک با عنوان های HPE و HP INC انجام شد. همچنین این جداسازی نقطه عطف سال ها برنامه ریزی برای جداسازی این شرکت به دو بخش است.
HPE، تمرکز خود را بر روی بازار شرکتی و به طور خاص هدف خود را بر روی زیرساخت ها و سرویس های IT قرار داده است. این شرکت بر روی ۴ حوزه متمرکز است: پردازش ابری، امنیت، نرم افزار و راه کارهای قابل حمل (ابزارهای قابل حمل IT). همچنین، این شرکت ترکیبی از تحقیق و توسعه و مشارکت کسب و کار را برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.
HP INC، بر روی پرینترها، اسکنرها، پلاترها، کارتریج و کامپیوترهای شخصی تمرکز کرده . و بیش از پیش بر روی حوزه چاپ سه بعدی تجاری توجه خواهد کرد. هدف این شرکت در حوزه چاپ سه بعدی، صنایعی از قبیل کارخانجات، مهندسی، اتوماسیون، مراقبت های بهداشتی و اتومبیل ها خواهد بود.
مگ ویتمن رئیس اجرایی سابق اچ پی و طراح و معمار این جداسازی، اکنون به عنوان مدیر اجرایی HPE و رئیس HP INC معرفی شد. این درحالی است که دیون ویزلر رئیس و مدیرعامل HP INC خواهد بود، و آن را رهبری خواهد کرد.
ویتمن در سخنان خود گفته “ما دو شرکت جدید با قابلیت های واقعی برای تغییر ساخته ایم.” او همچنین بیان کرده “چشم انداز شرکت هیولت پاکارد، بهبود منابع مالی و انعطاف پذیری برای کمک به موفقیت مشتریان می باشد “.
این تغییر اچ پی بسیار شریک محور و با رابطه تنگاتنگ در کنار حرکت رو به جلو است نه انحلال و افول که برخی رقبا از آن صحبت به میان می آورند. این جداسازی برای مشتریان پیامدهای مثبتی خواهد داشت زیرا هر بخش به صورت جداگانه و تخصصی تر بر روی حوزه خود فعالیت کرده و تمرکز خود را روی محصولات کلیدی و حرکت رو به جلو قرار خواهند داد.

منبع: straitstimes.com

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *