بلاگ

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant ML10 Gen9


اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید اولین سرور خود را بخرید و یا به دنبال جایگزینی برای کامپیوتر مونتاژی خود که به جای سرور از آن استفاده می‌کنید، هستید و یا اگر سروری سطح پایین می‌خواهید که در عین ارزانی، کارا و مطمئن باشد، سرور HPE ProLiant ML10 Gen9 را پیشنهاد می‌دهیم. قیمت سرور در این مدل برای کسب‌وکارهای کوچک و مصارف خانگی شما مناسب است که آماده‌سازی و راه‌اندازی آن آسان است. سرور اچ پی ML10 در واقع یک Mini Tower است و قیمت ارزان آن، این سرور را به اولین جایگزین مناسب برای ورک‌استیشن‌های قبلی تبدیل می‌کند.

این سرور اچ پی در واقع در رده ارزان‌ترین سرور پرولیانت اچ پی است و شرکت‌های SMB یا همان شرکت‌های کوچک و متوسط، هدف این سرور هستند خصوصا آن‌هایی که قصد استفاده از Microsoft Office 365 و Azure را دارند اما در عین حال نیز می‌خواهند از سرویس شبکه محلی و پشتیبان‌گیری نیز استفاده کنند.

ارتقاپذیری آن باعث می‌شود بتوان از آن در انواع حجم‌های کاری استفاده کرد و کارایی آن نیز امکان از دست رفتن داده و گم شدن اطلاعات در هنگام خرابی ناگهانی سیستم (Data Loss) را کاهش می‌دهد. این سرور ایستاده و تک پردازنده اچ پی، با داشتن کمترین قیمت، می‌تواند اولین سرور شما باشد. سرور ML10 G9 با داشتن تکنولوژی سروری امکان استفاده شبانه‌روزی با قابلیت اطمینان و طول عمر بالا را فراهم می‌کند.

سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

ویژگی جدید سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

این سرور اچ پی به نرم‌ افزار ClearOS دسترسی دارد که اچ پی در این نرم‌افزار بازار اپلیکیشن یا همان Application Marketplace و همچنین رابط کاربری گرافیکی مبنی بر وب را عرضه می‌کند که به صورت Pre-load بر روی هارد درایو و بدون هیچ کانفیگ و پیاده‌سازی اولیه‌ای، به سادگی آماده استفاده است.

اچ پی این نرم‌افزار را به تازگی در سرورهای سری ۱۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ خود قرار داده است: در ماه می ۲۰۱۷ این نرم‌افزار در سرورها قرار گرفت و در جولای ۲۰۱۷ نیز نرم‌افزار مجازی‌سازی بازبینی شد. این‌ نرم‌افزار، در واقع سیستم‌عاملی Easy-to-Use است که اپلیکیشن‌هایی را فراهم می‌کند که مناسب SOHOهاست. SOHO در واقع همان مصارف خانگی و کسب‌وکارهای کوچک است.

سرور HPE ML10 G9 را می‌توان با استفاده از نرم‌ افزار ClearOS که متعلق به خود اچ پی است، پیکربندی کرد. این نرم‌افزار مخصوص اچ پی، هزینه اضافی بر روی سیستم‌عامل اعمال نمی‌کند و شما می‌توانید تنها با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود و پرداخت هزینه آن، اقدام به استفاده از آن کنید.

نرم‌ افزار ClearOS در سرورهای DL20، ML30 و ML110 به صورت Pre-load موجود است اما برای دیگر پرولیانت سرورهای سری ۱۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ باید با استفاده از Intelligent Provisioning دانلود شود.

سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

ویژگی‌های سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

  1. قیمتی پایین و کارایی در حد و اندازه سرور را دارد:

سرور HPE ProLiant ML10 Gen9 برای کسب‌وکارهای خانگی و کوچک که به دنبال ویژگی‌های سروری و کارایی هستند، سروری مناسب بوده و دارای کم‌ترین قیمت است. محبوبیت آن به علت داشتن قیمت پایین و در عین حال پشتیبانی از بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند فایل سرور و سرویس شبکه است.

دارای ماژول تعبیه شده Intel® AMT Management است که کنسول کنترل از راه دور، مرورگر وب GUI و امکان روشن و خاموش کردن از راه دور را دارد. در واقع این ویژگی مدیریتی جایگزینی برای iLO شده است.

چیپست اینتل آن یعنی Intel® C236 Chipset از RSTe SATA RAID پشتیبانی می‌کند که کارایی را برای حجم‌های کاری فراهم می‌کند.

این سرور از ۴ اسلات حافظه با حداکثر سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، دو کانال با دو DIMM دارد و در کل ظرفیت ۶۴ گیگابایتی را فراهم می‌کند.

  1. کارایی و ارتقاپذیری آن، نیازهای کسب‌وکارهای درحال رشد و کم بودجه را فراهم می‌کند:

سرور HPE ProLiant ML10 Gen9 حداکثر تا ۶ LFF را پشتیبانی می‌کند که حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی در این LFFها، ۴ ترابایت است پس در کل در این سرور می‌توان حداکثر ۲۴ ترابایت را مورد استفاده قرار داد و امکان افزایش اسلات I/O نیز فراهم هست.

پیکربندی آن شامل UEFI است که هم از راه دور و هم به صورت محلی با Intelligent Provisioning و یا Scripting Toolkits قابل راه‌اندازی است.

این امکان نیز وجود دارد که در صورت تمایل از کنترلر HPE H241 Smart Host Bus Adapter نیز استفاده کنید تا بتوانید از حالت HBA یا RAID ساده بهره برید. در حالت RAID ساده می‌توانید RAID 0، RAID 1 و RAID 5 را با قابلیت انتخابی HPE Secure Encryption فراهم کنید.

پورت خروجی آن از نوع Display Port است و از VGA پشتیبانی نمی‌کند. در ضمن امکان پیاده‌سازی ESX نیز وجود ندارد.

  1. با طراحی شبیه ورک استیشن ولی با کارایی بالا

پردازنده گرافیکی (GPU) در سرور HPE ProLiant ML10 Gen9، One Double Wide و Two Single Wide را پشتیبانی می‌کند که در اپلیکیشن‌های گرافیکی و VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) که سرویس‌های اقتصادی، آموزشی، تحقیقات علمی و تصویربرداری پزشکی انجام می‌شود، کاربرد دارد و در نتیجه کارایی را بسیار بالا می‌برد.

این سرور اچ پی از پردازنده ۴ هسته‌ای Intel Xeon® E3-1200 v5، و پردازنده‌های دو هسته‌ای Intel® Core-i3 و Intel® Pentium® پشتیبانی می‌کند و سرعت این پردازنده‌ها، ۳.۳ گیگاهرتز است. سرور HPE ProLiant ML10 Gen9، ۴ یونیته است و کارایی و بهره‌وری بالایی را فراهم می‌کند.HPE ML10 G9  از جدیدترین نسل پردازنده اینتل یعنی Skylake استفاده می‌کند که شامل پنتیوم، Core i3 و زئون بوده و با قیمت‌های متفاوت در دسترس است.

بررسی سرورهای سری ۱۰ اچ پی

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

Form factor chassis: Tower

Form factor (fully configured): ۴U

Drive description: (۶) LFF SATA; Non-hot plug

Expansion slots: (۴) Maximum

Storage controller: Integrated SATA RAID

Maxumum Memory: ۶۴GB

Memory type: DDR4 UDIMM

Memory protection features: Unbuffered ECC

Memory slots: ۴ DIMM slots; Maximum

Network controller: Intel® Ethernet Connection I219-LM 1 Ports per controller

Power supply type: (۱) Multi-output

Processor cache:

  • ۸MB L3
  • ۴MB FOR INTEL CORE i3, i5 and i7 use
  • ۳MB FOR INTEL CORE i3, i5 and i7 use

Processor core available: ۲ or 4

Processor family:

  • Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family
  • Intel® Pentium®
  • Intel® Core™ i3

Number of processors: ۱

Processor speed: ۳.۹GHz

Infrastructure management: Intel® Active Management Technology (Intel® AMT)

System fans features: Non-hot plug non-redundant

Warranty: Falnic (Iran HP)

مشاوره و خرید سرور در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

فروش سرور

منبع: HP.com

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *