بلاگ

همکاری اچ پی و اینتل برای معرفی HPC به بازار


اخیرا شرکت هیولت پاکارد طی یک همکاری تنگاتنگ با شرکت اینتل اقدام به ساخت سیستم‌های سرور با استفاده از تکنولوژی جدید پردازنده‌ها و شبکه‌های این شرکت کرده است، که هدف آن توسعه ی HPC در بازار است.
این دو شرکت امیدوارند که HPC از حوزه های سنتی خود مانند اکتشافات نفت و گاز، خدمات مالی و علوم زندگی فراتر رفته و به بازارهای جدید از جمله خرده فروشی، پزشکی و حتی پلیسی وارد شود.

تکنولوژی جدید اینتل که در اختیار اچ پی قرار داده شامل نسخه ی جدید پردازتده های چند هسته ای Xeon Phi که Knights Landing نام دارد و یک تکنولوژی نو ظهور شبکه با نام Omni-Path به همراه نرم افزار لوستر اینتل برای ذخیره سازی کارآمد اطلاعات است.

نسخه ی Knights Landing ، ۷۲ هسته دارد که در هر هسته آن دو واحد پردازش برداری قرار دارد، این نسخه به برخی برنامه ها از قبیل کد کننده‌های ویدئو و پردازش لرزه کمک می کند تا به بخش های کوچک تر تقسیم شده و در برخی ازین هسته ها انتشار یافته و به طور کلی توان عملیاتی را افزایش دهند.

تکنولوژی Omni-Path یک نرخ سوئیچ پیام تا ۷۳ درصد سریعتر از InfiniBand EDR را ارائه می دهد، این تکنولوژی در سه ماه چهارم سال در سیستم های تجاری در دسترس خواهد بود.
انتظار می رود اچ پی از این تکنولوژی جدید اینتل در ساخت سیستم های آپولو ۶۰۰۰ و ۸۰۰۰ بهره ببرد، که در آن از یک Omni-Path استفاده شده تا کارایی آن را افزایش دهد.

یک محیط در حال ظهور که می تواند از HPC بهره بگیرد یادگیری عمیق (deep learning) می باشد، که یک نوع محاسبه گر حرفه ای است که توسط گوگل و فیس بوک برای شناسایی تصویر و پردازش زبان طبیعی مورد استفاده قرار گرفت.

صنایع دیگری نیز اقدام به استفاده از یادگیری عمیق کرده اند از جمله خرده فروشان که از آن برای شناسایی الگوهای رفتار خرید مشتری استفاده خواهند کرد، تشکیلات پلیس که می توانند از آن برای تشخیص چهره استفاده کنند و همچنین پزشکی دقیق.
چالش پیش رو این است که تجارت های اندکی تخصص استفاده از خوشه های HPC را دارند، بنابراین شرکت اچ پی و اینتل با همکاری یکدیگر مرکز جدیدی را در هوستون تاسیس می کنند که به مشتریان کمک می کند تا کشف کنند کدام برنامه ها برای طراحی جدید و ساخت سیستم های POC مناسب است.

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *