بلاگ

گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری


طبق گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری که در ۲۳ دی ماه ۹۵ ارایه شده، سود حاصل از فروش محصولات زیرساختی Cloud IT (سرور، استوریج و سوئیچ اترنت) برای کلودهای Private و Public در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ رشد ۸.۱ درصدی داشته و به میزان ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. سوئیچ‌های اترنت در این مورد رهبر بوده‌اند. در این مقاله می‌توانید این گزارش را مطالعه کنید.

طبق گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری که در ۲۳ دی ماه ۹۵ ارایه شده، سهم کلی فروش زیرساخت Cloud IT نسبت به سال گذشته از ۳۴.۷ درصد به ۳۹.۲ درصد رسیده است. زیرساخت کلود Private با رشد ۸.۲ درصدی به ۳.۳ میایارد دلار رسیده و زیرساخت کلود Public با رشد ۸.۰ درصدی به ۵.۱ میایارد دلار رسیده است. در مقابل، درآمد حاصل از بخش زیرساخت سنتی IT یعنی غیرکلود، کاهش ۱۰.۸ درصدی نسبت همین بازه زمانی درسال گذشته داشته است.

زیرساخت کلود Private در زمینه سوئیچ اترنت که رهبر این قسمت است رشد ۶۰.۸ درصدی، در زمینه استوریج رشد ۹.۰ درصدی و در زمینه سرور رشد ۳.۲ درصدی داشته است. زیرساخت کلود Public در زمینه سوئیچ اترنت که دوباره رهبر این قسمت است رشد ۴۶.۲ درصدی، در زمینه استوریج رشد ۶.۸ درصدی و در زمینه سرور رشد ۳.۰ درصدی داشته است. در نصب و پیادهسازی سنتی IT، بیشترین کاهش را سرورها با ۱۲.۹ درصد و سوئیپچ اترنت و استوریج به ترتیب ۱.۶ درصد و ۸.۶ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

دیتاسنترهای جدید به تازگی عرضه شده‌اند و تاثیر آنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ کمترین میزان را در بازار زیرساخت کلود IT داشته است. اگر آپگریدهای شبکه به رشد خود ادامه دهد، دیتاسنترهای غول‌پیکر کلود نیز به صحنه می‌آیند و راه‌اندازی‌های سرورها و استوریج‌های جدید را به ارمغان می‌آورد که طی چند فصل آینده امکانپذیر است.

اگر به صورت منطقه‌ای بخواهیم سود حاصل از فروش زیرساخت کلود IT را بررسی کنیم، سریعترین رشد در خاورمیانه و آفریقاست که نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵، ۳۶.۷ درصد رشد داشته است. ژاپن با ۲۹.۹ درصد، امریکای لاتین با ۲۱.۷ درصد، اروپای غربی با ۱۶.۸ درصد، آسیا و اقیانوسیه (بدون ژاپن) ۱۱.۹ درصد، کانادا با ۵.۳ درصد، اروپای شرقی و مرکزی با ۴.۳ درصد و ایالات متحده با ۲.۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

جدول گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری در ۳Q16

گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری

HPE و Dell Technology با اختلاف کمتر از یک درصد در رده اول قرار گرفته‌اند و Lenovo، Huawei، Netaapp، Inspur نیز با اختلاف کمتر از یک درصد همگی در رده چهارم قرار گرفته‌اند.
Dell Technology درآمد Dell و EMC را ترکیب می‌کند.

دیاگرام گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری در ۳Q16

گزارش IDC درباره بازار فروش زیرساخت فضای ابری

منبع: IDC.com

 

مشاوره و خرید سرور در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

مشاوره و خرید سرور

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *