بلاگ

کامل ترین راهنمای crm عملیاتی


CRM عملیاتی یکی از انواع نرم‌افزارهای مدیریت کردن ارتباطات با مشتری است که به شرکت‌ها در مدیریت خدمات کمک می‌کند. این نرم‌افزار با قابلیت ایجاد اتوماسیون و برنامه‌ریزی کارها، بهره‌وری بالا و نیاز به نیروی انسانی را کاهش می‌دهد.

این نرم افزار در بخش‌های فروش، بازاریابی، خدمات مشتریان و حتی تجزیه و تحلیل داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند. همه شرکت‌ها برای افزایش تعداد مشتریان وفادار خود می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

شرکت توسعه شبکه آداکیک با ارائه مایکروسافت داینامیک crm به صورت بومی و فارسی‌سازی شده، نیاز سازمان‌ها به این نرم‌افزار را برطرف کرده است. در این مقاله توسعه شبکه آداکقصد داریم مدیریت ارتباط با مشتریان عملیاتی را به طور کامل توضیح دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

CRM عملیاتی چیست؟

CRM عملیاتی، نوعی نرم‌افزار مدیریت کردن ارتباطات با مشتری است که فرآیندهای تجاری یک سازمان را ساده می‌کند. این نرم‌افزار روی فعالیت‌هایی متمرکز است که به منظور ارتباط بهتر با مشتریان و حفظ آن‌ها تمرکز دارد. با استفاده از این نرم‌افزار، شرکت‌ها می‌توانند علاوه بر حفظ مشتریان، هزینه‌های درون شرکت را کاهش دهند.

بهترین نرم افزار CRM عملیاتی در ایران
برای استفاده از CRM عملیاتی می‌توانید از خدمات شرکت توسعه شبکه آداکاستفاده کنید.

این نوع نرم‌افزار در بخش‌های فروش (تعامل مستقیم با مشتریان)، خدمات (حل مشکلات مشتریان)، بازاریابی (پیدا کردن مشتریان جدید) و تجزیه تحلیل (شناسایی راه‌های جدید برای جذب و حفظ مشتریان) به یک سازمان کمک می‌کند.

با مطرح شدن بحث تجزیه و تحلیل این سوال مطرح می‌شود که فرق CRM عملیاتی با نوع تحلیلی آن چیست؟

فرق CRM عملیاتی و تحلیلی

CRM عملیاتی تنها بخش کوچکی از تحلیل ارتباط با مشتری را انجام می‌دهد و بخش زیادی از اطلاعات بدست‌آمده از نرم‌افزار برای بررسی بخش خدمات مشتریان است.

CRM تحلیلی، داده‌های جمع شده از مشتریان را برای شناخت بهتر آن‌ها، نیازهایشان و پیش‌بینی رفتارها و خواسته‌های آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند. داده‌های بدست آمده از این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا بازاریابی را بهبود دهید.

در واقع CRM عملیاتی، عملکرد CRM تحلیلی در زمینه‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان را بررسی می‌کند. 

CRM شرکت مایکروسافت، یک مجموعه کامل از ابزارهای گزارش‌گیری، اتوماسیون و خدمات است. این نرم‌افزار در نوع تحلیلی، مشارکتی و عملیاتی است و شما با خرید آن می‌توانید از همه این ابزارها استفاده کنید. شرکت‌های کوچک هم برای بهره‌گیری از این خدمات می‌توانند از CRM نوع ابری توسعه شبکه آداکاستفاده کنند.

خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

خرید crm مایکروسافت

عملکردهای مدیریت ارتباط با مشتریان عملیاتی چیست؟

CRM عملیاتی با استفاده از عملکردهای زیر، بخش ارتباط با مشتریان را بهتر می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد:

اتوماسیون بازاریابی

CRM عملیاتی با استفاده از این قابلیت، وظایف وقت‌گیری مثل ارسال ایمیل و توزیع محتوا در کانال‌های مختلف را به صورت برنامه‌ریزی شده، انجام می‌دهند.

برخی از انواع این نرم‌افزار می‌توانند تجزیه و تحلیل بازاریابی هم انجام دهند، به طور مثال میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین را ردیابی کنند و از سرنخ‌ها اطلاعات مفیدی در اختیار بازاریابان قرار دهند.

نرم‌افزار CRM عملیاتی با فعال کردن گردش کارهایی مثل چرخش خودکار سرنخ‌ها، می‌تواند از حجم کار کارمندان فروش کم کند تا آن‌ها به مسائل مهم‌تر رسیدگی کنند و از طرفی تعداد نیروی کم‌تری هم برای این بخش نیاز باشد.

اتوماسیون فروش

منظور از این اتوماسیون، ساده کردن فرآیند فروش است. با استفاده از این امکان، مشتریان از مراحل خرید خود راضی‌تر خواهند بود و کارمندان هم به جای رسیدگی به مشکلات فروش، می‌توانند وقت بیشتری برای مشتریان بالقوه صرف کنند.

اتوماسیون کردن کارها با استفاده از نرم افزار CRM عملیاتی
با اتوماسیون کارها، بهره‌وری کارکنان افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌ها هم کم‌تر می‌شود.

نرم‌افزار CRM عملیاتی با فعال کردن گردش کارهایی مثل چرخش خودکار سرنخ‌ها، می‌تواند از حجم کار کارمندان فروش کم کند تا آن‌ها به مسائل مهم‌تر رسیدگی کنند و از طرفی تعداد نیروی کم‌تری هم برای این بخش نیاز باشد.

ایجاد رکورد فروش، مشاهده رکورد فروش و اولویت‌بندی سرنخ‌ها از دیگر قابلیت‌های CRM عملیاتی است.

اتوماسیون خدمات

اتوماسیون خدمات، یکی دیگر از مهم‌ترین امکاناتی است که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد. با استفاده از ویژگی CRM عملیاتی ، شرکت‌ها می‌توانند تجربه بهتری از ارائه خدمات به مشتریان ارائه تا آن‌ها را وفادارتر کنند. وفاداری باعث می‌شود که این مشتریان، تشویق شوند که استفاده از محصولات شما را به دیگران هم توصیه کنند. این موضوع خود تبلیغ موثری برای محصولات شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

مزایای استفاده از CRM عملیاتی چیست؟

استفاده از CRM عملیاتی برای شرکت‌ها مزیت‌های زیادی دارد؛ اما سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بهتر شدن بهره‌وری کارکنان شرکت

CRM عملیاتی باعث ساده‌ شدن فرآیند کارها می‌شود. از طرفی هم به کمک اتوماسیون شدن وظایف وقت‌گیر، بهره‌وری در کل سازمان بیشتر می‌شود. در واقع این نرم‌افزار باعث مدیریت بهتر کسب‌وکار شما است. در این شرایط، کارمندان، کارهای بیشتر را در زمان کم‌تری انجام می‌دهند و شما وقت دارید برای توسعه کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید.

افزایش درآمد

نتیجه غیرمستقیم افزایش کارایی، افزایش درآمد است. در این مورد یک مثال از بخش فروش موضوع را بهتر بیان می‌کند. با استفاده از CRM عملیاتی، بخش فروش شما می‌تواند تماس‌های بیشتری را در زمان کمتری انجام دهد و چون سرنخ‌ها اولویت‌بندی شده‌اند، با مشتریان بالقوه‌ای تماس گرفته می‌شود که احتمال خریدشان بیشتر است. در نتیجه در زمان کوتاهی، افزایش درآمد برای شما اتفاق می‌افتد.

مزایای استفاده از CRM عملیاتی
با استفاده از نرم‌افزار CRM عملیاتی می‌توانید درآمد خود را بیشتر کنید.

حفظ بهتر مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها

با استفاده از CRM عملیاتی ، تیم خدمات شما می‌توانند سریع‌تر و بهتر به مشتریان رسیدگی و مشکلات آن‌ها را حل کند. این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها شما را به رقبایتان ترجیح دهند. مشتریان دوست دارند که مشکلاتشان سریع حل و به سوالاتشان در کم‌ترین زمان، پاسخ داده شود. اگر یک کسب و کار بتواند همزمان این دو خدمت را انجام دهد، رضایت مشتریان از آن‌ها بیشتر شده و به مشتری وفادار سازمان تبدیل می‌شود.

همه این مسائل نشان می‌دهد که استفاده از یک نرم‌افزار CRM عملیاتی برای شرکت‌هایی که بعد از یک رشد قابل قبول، به یک رکود نسبی برخورد کرده‌اند، ضروری است. با استفاده از این نرم‌افزار هزینه‌ها کاهش و درآمد افزایش می‌یابد. یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM دنیا که قابلیت‌های مفیدی در زمینه CRM عملیاتی دارد، مایکروسافت داینامیک crm است. شرکت توسعه شبکه آداکاین نرم افزار را به فروش می‌رساند، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا مشاوره‌های لازم به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده شود.

نویسنده : شهرزاد زواره زادگان



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *