بلاگ

چگونه از آدرس آی پی IP خود مطلع شویم؟


 

آدرس ip شما : ۳۱.۲۵.۱۳۳.۱۱۹

 

آی پی چیست؟

آدرس IP یا Internet Protocol یک عدد منحصر بفرد در کامپیوترتان، در زمانیست که به اینترنت متصل می‌شوید. آدرس IP شامل یکسری اعداد است که با نقطه از یکدیگر جدا شده‌اند. آدرس IP توسط تامین کننده سرویس اینترنت شما ارائه می‌شود و می‌تواند برای شناسایی موقعیت مکانی جایی که کامپیوترتان به اینترنت متصل است استفاده شود.

چیزی که ابتدای کار می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که بدانیم، IP چیست؟

آدرس IP در کامپیوتر چیست؟

آدرس IP، مخفف عبارت Internet Protocol است که از تعدادی عدد تشکیل شده که طبق یک قاعده و قانون خاص در کنار هم قرار دارند. هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، دارای یک کد منحصربه فرد است که IP نام دارد و بدون این آدرس قادر به اتصال به اینترنت و ارتباط با سایر دستگاه‌ها نیست.

در واقع آدرس آی پی، به منزله آدرس منزل شماست که با استفاده از آن می‌توانید بسته اینترنتی را ارسال و یا از سایر دستگاه‌ها دریافت کنید.

زمانی که شما با استفاده از یک مودم وایرلس به اینترنت متصل می‌شوید، در واقع این مودم است که IP، منحصربه فرد خود را دارد. حال اگر هر دستگاه دیگری که در خانه دارید را به مودم متصل کنید، از مودم آی پی دریافت می‌کنند.

اولین قدم بعد از نصب و راه اندازی شبکه، اختصاص دادن آدرس آی پی به تمامی کامپیوترها و دستگاه‌هایی است که در شبکه قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه

پیدا کردن آی پی کامپیوتر

کسانی که دانش کافی در زمینه کامپیوتر و شبکه دارند، برای پیدا کردن آی پی سیستم، راه‌های زیادی را می‌دانند. این افراد به‌راحتی خواهند فهمید که آی پی کامپیوتر کجاست.

چندین روش وجود دارد که شما را به آدرس IP کامپیوتر خواهد رساند. از طرفی هم نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر و نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر هم یکسان است. پس هر روشی که برای مشاهده آی پی کامپیوتر انجام دهید، برای لپ تاپ هم کاربرد دارد.

برای یافتن اینکه آدرس IP سیستم شما چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه دستیابی به آدرس آی پی
آدرس‌های آی پی موقتی، با عبارت DHCP نمایش داده می‌شوند.

آدرس آی پی من چیست؟

ip کامپیوتر کجاست و چگونه ip خود را بفهمیم؟ در ادامه تمام روش ها و نحوه پیدا کردن ای پی کامپیوتر را بررسی می‌کنیم.

چگونه IP اینترنت خود را بفهمیم؟

برای یافتن IP اینترنت، راه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی، آی پی خود را بدست آورید. اما یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای یافتن آی پی اینترنت، استفاده از مرورگر کامپیوترتان و پیدا کردن ip از طریق گوگل است. در حالتی که به کامپیوتر به اینترنت متصل است، در نوار جستجوی مرورگر خود، کلمه IP را تایپ کنید و با زدن دکمه Enter و یا گزینه جستجو، آدرس آی پی خود را مشاهده خواهید کرد.

آدرس آی پی من چیست؟
آسان‌ترین راه برای یافتن آدرس آی پی، جستجوی آن در مرورگر است.

پیدا کردن ip کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۸

از طریق CMD چگونه آی پی کامپیوتر را بفهمیم

برای پیدا کردن آدرس آی پی در ویندوز ۱۰ و ۸، می‌توان از طریق صفحه CMD اقدام کرد. برای این کار باید:

۱- از منوی Start روی گزینه Run کلیک کنید و یا عبارت Run را در منوی Start جستجو کنید.
۲- عبارت CMD را در پنجره Run تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید.
۳- در پنجره Command Prompt عبارت ipconfig را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. پس از انجام این کار شما باید بتوانید آدرس IP خود را که با فرمتی مشابه ۱۶۹.۱۸۶.۱.۱ است را مشاهده کنید.

یافتن آدرس IP
با وجود آدرس آی پی، می‌توانید نام سرورهای خود را پیکربندی کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه پیدا کردن ای پی کامپیوتر از طریق Network connection

علاوه بر این می‌توانید از طریق بخش Network connection نیز IP دستگاه خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار می‌توانید وارد Control Panel و بخش Network and Connections شوید و روی local area connection دوبار کلیک کرده و سپس روی Support کلیک کنید. در اینجا شما می‌توانید IP دستگاه خود را در زیر Connection Status مشاهده کنید.

یافتن آدرس IP
با وجود آدرس IP، می‌توانید مشکلات شبکه خود را عیب یابی کنید.

پیدا کردن ای پی کامپیوتر در سیستم عامل مکینتاش

۱- روی لوگوی اپل در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و سپس روی گزینه Preferences کلیک کنید. گزینه Network  را در بخش Internet and Network انتخاب کنید.

یافتن آدرس IP
آدرس IP در کامپیوتر، به منزله آدرس منزل است.

۲- اتصال شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه TCP/IP در صفحه شبکه کلیک کنید. در اینجا باید بتوانید آدرس IP دستگاه خود را مشاهده کنید.

نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر از طریق نرم افزار

همانطور که گفتیم، راه‌های زیادی برای بدست آوردن آدرس آی پی وجود دارد که یکی از آنها، پیدا کردن آدرس آی پی از طریق نرم افزار است. نرم افزاری که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، IPNetInfo است.

IPNetInfo، نرم افزازی کم حجم برای یافتن آدرس آی پی است. با استفاده از این نرم افزار شما قادر هستید اطلاعاتی از قبیل؛ آدرس، نام کشور، محدوده آدرس و مشخصات تماس را نیز بدست آورید.

یافتن آدرس آی پی با استفاده از نرم افزار
آدرس آی پی به معنای شناسنامه کامپیوتری است که به اینترنت متصل است.

چگونه آی پی دیگران را بفهمیم؟ پیدا کردن ip سیستم در CMD

برای اینکه به آدرس آی پی یک سایت دسترسی داشته باشید، فقط کافیست از طریق دستورات صفحه CMD اقدام کنید. برای این کار، بعد از اینکه صفحه CMD را باز کردید، ابتدا کلمه ping و در مقابل آن آدرس سایت موردنظر را وارد کنید. سپس با زدن دکمه Enter، آدرس آی پی سایت موردنظر را خواهید یافت.

تعمیرات تخصصی کامپیوتر و لپ تاپ
برای استفاده از این روش هم باید اتصال شما به اینترنت برقرار باشد.

تشخیص موقعیت از روی IP

تشخیص موقعیت مکانی با استفاده از آی پی هم با استفاده از برنامه IPNetInfo قابل انجام است. این نرم افزار را روی کامپیوتر خود نصب کرده و آن را اجرا کنید.

بعد از اجرای نرم افزار، آدرس آی پی خود را وارد کرده و Ok را بزنید. در پنجره‌ای که وارد می‌شود، فهرستی از آی پی‌های خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین با استفاده از IPNetInfo می‌توانید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را مشاهده کنید.

پیدا کردن آی پی پرینتر

برای اینکه بتوانید پرینتر خود را در شبکه به اشتراک بگذارید، باید آدرس آی پی آن را بدانید. برای بدست آوردن آدرس آی پی، نیاز نیست که دانش زیادی از شبکه داشته باشید. همین که بدانید شبکه چیست و از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است، کافیست.

برای پیدا کردن آی پی پرینتر باید به روش زیر عمل کنید:

در ویندوز کامپیوتر، وارد قسمت Control Panel شوید و گزینه Devices and Printers را انتخاب کرده و روی پرینتر موردنظر راست کلیک کنید. سپس با زدن گزینه Peroperties، پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود که در تب General، فیلد Location را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت قادر هستید آدرس IP پرینتر خود را مشاهده کنید.

برای کامپیوترهایی با سیستم عامل مک هم می‌توانید با همین روش، آدرس IP پرینتر را مشاهده کنید.

پیدا کردن ای پی موبایل

برای پیدا کردن آدرس آی پی در گوشی‌های اندروید، باید از مسیر تنظیمات، گزینه WiFi را انتخاب کنید. با زدن WiFi، گزینه Network Setting را انتخاب کنید تا آی پی موبایل خود را مشاهده کنید.

پیدا کردن آدرس آی پی در آیفون هم شباهت زیادی به گوشی‌های اندروید دارد. در این روش هم وارد تنظیمات گوشی شده و با لمس طولانی روی گزینه WiFi، آدرس آی پی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

 

مشاوره و طراحی شبکه در توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)
توسعه شبکه آداکبا تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.

دریافت مشاوره طراحی شبکه

نویسنده : زهرا چگینی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *