بلاگ

نحوه گزارش گرفتن میزان تونر در کارتریج های لیزری


خیلی اوقات ممکن است نیاز به این داشته باشید که میزان تونر موجود در کارتریج خود را بدانید، چیپست موجود در کارتریج در این مواقع به کمک شما آمده و میزان تونر موجود در کارتریج و تعداد پرینت‌های گرفته شده توسط همان کارتریج را گزارش می‌دهد. با ما همراه باشید تا نحوه گزارش گرفتن میزان تونر موجود در انواع کارتریج ها را برای شما شرح دهیم. با دانستن میزان تونر موجود در کارتریج می توانید در زمان درست سفارش شارژ کارتریج خود را ثبت کنید.

در ادامه قصد داریم تا ابتدا با چیپست کارتریج آشنا شویم و سپس به سراغ نحوه گزارش گرفتن میزان تونر موجود در انواع کارتریج ها برویم:

چیپست چیست؟

چیپست برد الکتریکی در کارتریج است که می‌تواند میزان تونر موجود در کارتریج و تعداد پرینت‌های گرفته شده توسط همان کارتریج را گزارش دهد.
گزارشی که میزان تونر موجود در کارتریج را نشان می‌دهد در بازه ۰% تا ۱۰۰% است که متناسب با میزان تونر موجود در کارتریج در صد آن متغیر است. در تمامی پرینتر‌های لیزری رنگی جهت استفاده از دستگاه باید تمامی کارتریج‌ها حداقل ۵% تا ۱۰% تونر داشته باشد در غیر این‌صورت نمی‌توان توسط دستگاه پرینت گرفت و با ارورهای INSTALL BLACK CARTRIDGE و NO SUPPLY برخورد خواهیم کرد که در این شرایط کارتریج تعویض یا شارژ می‌شود. این ارور در پرینترهای لیزری مشکی نیز دیده می‌شود. ناگفته نماند که در گاهی از اوقات تمام شدن کارتریج به صورت چراغ چشمک زن بر روی دستگاه نشان داده می‌شود.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

نحوه گزارش گرفتن میزان تونر موجود در کارتریج های لیزری رنگی:

الف: دستگاه‌های لیزری رنگی که دارای صفحه نمایش هستند

میزان تونر در کارتریج های لیزری

فشار دادن دکمه: OK یا Menue یا Setting    انتخاب یکی از گزینه های Information یا Reports    انتخاب گزینه ی Supplies Status

ب :دستگاه‌های لیزری رنگی که فاقد صفحه نمایش هستند

میزان تونر در کارتریج های لیزری

برای اینگونه دستگاه‌ها به دو روش می توان میزان تونر موجود در کارتریح را مشاهده نمود:

راه‌حل اول: با فشار دادن دکمه سبز رنگ روی دستگاه به مدت چند ثانیه (تا زمانی که چراغ چشمک زن بر روی دستگاه روشن شود) گزارشی در خصوص میزان تونر در کارتریج ها را دریافت خواهیم کرد.

راه‌حل دوم: در این روش گزارش‌گیری میزان تونر در کارتریج از طریق رایانه کاربر انجام می شود که به شرح زیر است:

All Programs /Devices and printers  

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

نحوه گزارش گرفتن میزان تونر موجود در کارتریج های لیزری مشکی:

الف: دستگاه‌های لیزری مشکی که دارای صفحه نمایش هستند

میزان تونر در کارتریج های لیزری

پیشنهاد مطالعه

فشار دادن دکمه: OK یا Menue یا Setting    انتخاب یکی از گزینه های Information یا Reports    انتخاب گزینه ی Supplies Status

ب: دستگاه‌های لیزری مشکی که فاقد صفحه نمایش هستند

میزان تونر در کارتریج های لیزری

برای اینگونه دستگاه‌ها به دو روش می توان میزان تونر موجود در کارتریح را مشاهده نمود:

راه‌حل اول: با فشار دادن دکمه سبز رنگ روی دستگاه به مدت چند ثانیه تا زمانی که چراغ چشمک زن بر روی دستگاه روشن شود گزارشی در خصوص میزان تونر در کارتریج ها را دریافت خواهیم کرد.

راه‌حل دوم: در این روش گزارش گیری میزان تونر در کارتریج از طریق رایانه کاربر انجام می شود که به شرح زیر است:

All Programs    Devices and printers    کلیک راست بر روی دستگاه موردنظر    printing preferences انتخاب گزینه    services انتخاب تب آخر گزینه  در قسمت  print information pages  گزینه supply status page  را انتخاب می کنیم

نکته : در پرینتر های لیزری مشکی در صورتی که کارتریج شارژ شده باشد و چیپست آن تعویض نشده باشد تست supply memory  درصدی از تونر کارتریج را نشان نمی دهد و در این موارد با ارور used supply in use یا supply very low مواجه می شویم که این ارور هیچ تداخلی در گرفتن پرینت ایجاد نمی کند و با فشار دادن دکمه Ok می توان آن را رفع کرد.

منبع: توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

نویسنده : ریحانه قمریان



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *