بلاگ

عملی ترین روش های پیدا کردن مشتری جدید به زبان ساده


پیدا کردن مشتری جدید یک راه برای توسعه کسب و کارهاست. جذب مشتری، برای هر کسب و کاری در هر اندازه‌ای مهم است؛ چون با اضافه شدن مشتریان جدید به مشتریان قبلی، فروش محصولات شما بیشتر و درنتیجه سودتان بالاتر خواهد رفت.

در روش‌های پیدا کردن مشتریان جدید ، تنها افرادی که محصول شما را می‌شناسند و به نوعی به آن نیاز دارند، هدف قرار می‌گیرند. هدف از این نوع بازاریابی، ایجاد آگاهی نیست؛ بلکه ایجاد نیاز و ترغیب خرید است. در ادامه این مقاله از وبلاگ توسعه شبکه آداکدرباره ۹ استراتژی مهم و ساده برای جذب مشتریان جدید با شما صحبت خواهیم کرد.

یکی از مراحل مهم در این نوع بازاریابی، تهیه لیست مشتریان بالقوه است. برای تهیه یک لیست معتبر و درست می‌توانید از نرم‌افزار CRM  استفاده کنید. شرکت توسعه شبکه آداکیکی از سه نرم‌افزار سی آر ام برتر دنیا یعنی مایکروسافت داینامیک CRM را برای استفاده شرکت‌های ایرانی بومی‌سازی کرده است. برای مشاوره خرید CRM مایکروسافت می‌توانید با شماره ۵۴۵۹۱۹۸۳ تماس بگیرید.

۹ استراتژی پیدا کردن مشتری جدید

فرایند جذب مشتری جدید یکی از بخش ‌های بازاریابی است. در این فرایند، بخش بازاریابی و خدمات مشتریان باید با هم هماهنگ باشند. در این نوع از بازاریابی شما مصرف‌کنندگانی را هدف قرار می‌دهید که از برند شما آگاهی و قصد خرید دارند.

استراتژی های مفید برای جذب مشتریان جدید
اولین قدم برای جذب مشتری جدید، انتخاب استراتژی مناسب است.

باید به این نکته توجه کنید که تیم خدمات مشتریان شما هم توانایی جذب مشتریان جدید را دارد؛ چون این تیم با مشتریان فعلی شما در ارتباط است و با ایجاد رضایت در مشتریان فعلی، آن‌ها می‌توانند بهترین بازاریابان شما باشند. در واقع مشتری راضی، محصول یا خدمت شما را بدون جانب‌داری به دیگران معرفی می‌کند.  

مشاوره و خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

مشاوره و خرید crm مایکروسافت

در ادامه به ۹ استراتژی مهم برای جذب مشتریان جدید اشاره می‌کنیم:

۱. لیستی از مشتریان بالقوه تهیه کنید

یک بخش مهم در پیدا کردن مشتری جدید ، تهیه لیستی از افرادی است که به محصول شما نیاز دارند. این افراد ممکن است در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی شما نظر گذاشته باشند یا سری به سایت یا بلاگ شما زده باشند. برای تعیین مشتریان بالقوه می‌توانید با توجه به محصول یا خدمت خود یک بخش خاص از جامعه را هم هدف قرار دهید؛ مثلا اگر کار شما تولید لباس‌های کار است، می‌توانید پیمانکاران ساختمانی را به عنوان هدف قرار دهید.

۲. ویژگی‌های مشترک مشتریان بالقوه را شناسایی کنید

بعد از تهیه لیست خود، ویژگی‌های مشترک مشتریان را شناسایی کنید. در مثال بالا پیمانکاران همگی نیروهایی دارند که لباس و کفش ایمنی می‌خواهند، در یک محدوده سنی خاص هستند و قیمت تمام شده برایشان مهم است.

۳. سعی کنید برای مشتریان جدید جذاب باشید نه مشتریان فعلی

در تبلیغات برای جذب مشتریان جدید، نباید علایق مشتریان قبلی را در نظر بگیرید. در تعیین استراتژی‌های تبلیغاتی خود ویژگی‌هایی که در مورد دو مشخص کردید را هدف قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

۴. پیشنهادات منحصر به فرد و جذاب به آن‌ها بدهید

با مشتریان بالقوه طوری رفتار کنید که انگار یکی از مشتریان وفادار شما هستند؛ پس تا جایی که امکان دارد به آن‌ها پیشنهادهای جذاب با قیمت پایین ارائه کنید. در بیشتر مواقع شرکت‌ها برای جذب مشتریان جدید هیچ سودی در نظر نمی‌گیرند. تجربه نشان داده است که این موضوع در خریدهای بعدی مشتری جبران می‌شود.

روش های پیدا کردن مشتری جدید
برای جذب مشتریان جدید باید به آن‌ها پیشنهادهای جذاب بدهید.

۵. ایجاد آگاهی یا نیاز در مشتری

در این استراتژی پیدا کردن مشتری جدید، شما باید به او اطلاعات بیشتری درباره محصول ارائه بدهید. در این مرحله، احساس نیاز به محصول در مشتری ایجاد شده است؛ اما نمی‌داند از کدام شرکت آن را تهیه کند. شما با ارائه ویژگی‌های خاص محصول خود، او را ترغیب به خرید می‌کنید.

گاهی نیاز است برای جذب یک سری از مشتریان بالقوه خاص، یک استراتژی را چند بار انجام دهید. این مشتریان ارزش زیادی دارند و در صورت جذب، خرید خود را بارها تکرار می‌کنند.

 6. نشان دهید که محصول شما، راه حل خاص مشکل آن‌هاست

فرقی ندارد که چه محصول یا خدمتی ارائه می‌کنید؛ شما باید به مشتری نشان دهید که محصول شما یک راه حل چند منظوره برای آن‌هاست. مثلا در مورد لباس‌های کار، شرکت تولیدی می‌تواند به مشتری اطلاع دهد که علاوه بر دوام، این لباس‌ها عایق هستند یا خاصیت نانو دارند و دیرتر کثیف و خراب می‌شوند.

پیدا کردن مشتری جدید
برای جذب مشتری جدید، منحصربه‌فرد بودن محصول یا خدمات خود را نشان دهید.

۷. کسب و کار خود را در موفق‌ترین حالت نشان دهید

مشتریان دوست دارند از یک کسب و کار موفق و پررونق خرید یا خدمت دریافت کنند؛ چون از دید افراد، این کسب و کارها محصول یا خدمت بهتری ارائه می‌کنند.

برای نشان دادن موفق بودن کسب و کار خود می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  • در تدوین برنامه‌های بازاریابی خود از جدیدترین روش‌ها استفاده کنید.
  • برای تبلیغات خود از لحنی پر از اعتماد به نفس و دعوت‌کننده استفاده کنید.
  • انتقاد و خراب کردن رقبا را کنار بگذارید.
  • نقطه قوت خود نسبت به رقبا را برجسته کنید.

۸. راه‌هایی پیدا کنید که مشتریان وفادار شما را تشویق به تبلیغ شما کنند

یک مشتری وفادار و راضی می‌تواند یک تبلیغ رایگان برای شما باشد. این مشتری به دلیل رضایت و تکرار خریدش، محصولات و خدمات شما را به دیگران معرفی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

در روش دیگری، شما با درنظر گرفتن بن تخفیف و جوایز، مشتریان را تشویق می‌کنید که شما را به دوستانشان معرفی کنند. یک نمونه خوب در این مورد:

«با معرفی ما به دوستانتان پیشنهادها/تخفیفات/کوپن ها جایزه بگیرید»

راه‌های تشویق مشتریان وفادار برای تبلیغ محصولات
شما می‌توانید با در نظر گرفتن بن تخفیف و پاداش برای مشتریان وفادار، آن‌ها را تشویق کنید محصولات شما را به دیگران توصیه کنند.

۹. گواهینامه‌هایی مثل نشان استاندارد موسسات معتبر را در تبلغات خود نشان دهید

گواهینامه‌هایی که از سازمان‌ها یا موسسات معتبر دریافت کرده‌اید را در تبلیغات نشان دهید. این موارد باعث اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه می‌شود.

۱۰. این استراتژی‌ها را به صورت مرحله‌ای انجام دهید نه همزمان

انجام این ۹ استراتژی‌ها به طور همزمان، می‌تواند هزینه‌بر باشد؛ پس بهتر است آن‌ها را مرحله به مرحله انجام دهید و میزان موفقیت آن‌ها را بسنجید.

گاهی نیاز است برای جذب یک سری از مشتریان بالقوه خاص، یک استراتژی را چند بار انجام دهید. این مشتریان ارزش زیادی دارند و در صورت جذب، خرید خود را بارها تکرار می‌کنند.

روش های پیدا کردن مشتری جدید

بعد از انتخاب استراتژی‌ها، نیاز به کانالی برای ارتباط با مشتری جدید دارید، در ادامه کانال‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید مشتری جدید جذب کنید را معرفی می‌کنیم:

روش های پیدا کردن مشتری جدید
برای پیاده کردن استراتژی‌های مشتریان جدید، به کانال‌های مختلف نیاز دارید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک کانال تقریبا ارزان قیمت برای جذب مشتریان جدید است. شاید با خود بگویید چه کسی ایمیلش را چک می‌کند یا چه کسی ایمیل تبلیغاتی را باز می‌کند؟ با این حال باید بدانید که ایمیل مارکتینگ یک روش موفق بازاریابی برای جذب مشتریان جدید است.

برای پیدا کردن مشتری جدید با این روش باید روش درست نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی و طراحی آن را بدانید. ایمیل شما باید یک عنوان جذاب داشته باشد تا مشتری به بازکردن آن ترغیب شود.

رسانه‌های اجتماعی

یکی از بهترین کانال‌ها برای پیدا کردن مشتری جدید، رسانه‌های اجتماعی هستند. شما باید با شناخت مشتریان جدید خود، رسانه‌ای که آن‌ها بیشتر در آن فعالیت می‌کنند را شناسایی کنید. اگر مشتریان هدف شما مدیران هستند باید بیشتر در لینکدین فعالیت کنید. اگر مخاطب شما همه مردم هستند اینستاگرام کانال مناسب‌تری برای شماست.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتریان جدید
برای پیدا کردن مشتریان جدید می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یک کانال مفید برای پیدا کردن مشتریان جدید است. این روش برای همه کسب و کارها مفید است. شما می‌توانید با تولید محتوای جدید و جذاب، مخاطبان مختلفی را جلب کنید. این محتوا تنها متن نیست. ویدیو و اینفوگرافیک هم می‌توانند از محتواهای جذاب باشند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ‌نویسی یک کانال خوب برای پیدا کردن مشتری جدید است. این کانال ارتباطی برای هر کسب و کاری با هر اندازه‌ای، مفید و موثر است. شما قبل از راه‌اندازی یک وبلاگ باید نویسنده آگاه، گرافیست و ویرایشگر داشته باشید.

نیازی نیست این افراد را استخدام کنید، هر یک از اعضای تیم می‌توانند با شرکت در یک دوره آموزشی بخشی از کار را به عهده بگیرند.

پیشنهاد مطالعه

محتواهای رایگان مفید

یکی از راه‌هایی که باعث جذب مشتریان جدید می‌شود، ارائه محتواهای ارزشمند به صورت رایگان است. کتاب‌های الکترونیک از این دسته محتواها هستند. شما باید برای استفاده مخاطب از این موارد یک دروازه قرار دهید. با کلیک مخاطب برای دانلود، دیدن یا خواندن محتوا از او بخواهید که ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کند. بعد از وارد کردن این اطلاعات او اجازه دارد محتوا را بخواند یا دانلود کند.

بهینه سازی برای موتورهای جست و جو (SEO)

با بهینه سازی برای موتور جستجو  (SEO)مانند رسانه‌های اجتماعی، مشتریان جدید می‌توانند محتواهای شما را راحت‌تر ببینند. مخاطب هر بار که به دنبال جواب سوالی در گوگل می‌گردد، روی یکی از لینک‌های اول کلیک می‌کند؛ حالا در نظر بگیرید در یک حوزه خاص، محتواهای شما جزء لینک‌های ابتدایی باشند.

این موضوع باعث می‌شود، مخاطب شما را به عنوان یک منبع معتبر در آن زمینه خاص بشناسد. این شناخت باعث می‌شود در صورت نیاز به خرید، راحت‌تر به شما اعتماد کند.

بهینه سازی برای موتورهای جست و جو
بهینه‌سازی برای موتورهای جست و جو یکی از کانال‌های خوب برای پیدا کردن مشتری جدید است.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یک کانال پولی برای پیدا کردن مشتری جدید است. شما در این کانال تبلیغاتی، بنرهایی در سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند، قرار می‌دهید. مخاطبان آن سایت به دلیل نیاز به محصول، روی بنر کلیک و وارد سایت شما می‌شوند. شما باید به ازای هر کلیک یک مبلغ مشخص به سایت مورد نظر پرداخت کنید.

در این مطلب با استراتژی و کانال‌های پیدا کردن مشتری جدید آشنا شدید. هر کسب و کاری در هر مرحله‌ای از رشد و هر هزینه‌ای که برای بازاریابی در نظر گرفته است می‌تواند از اطلاعات بالا برای جذب مشتریان جدید استفاده کند. به یاد داشته باشید که برای مدیریت این مراحل و کانال‌ها به یک سیستم مدیریت مشتری نیاز دارید. یکی از نرم‌افزارهای مدیریت مشتری یا CRM، محصول شرکت مایکروسافت است. شرکت توسعه شبکه آداکاین نرم‌افزار را فارسی و بومی‌سازی کرده است. شما می‌توانید برای مشاوره خرید نرم افزار، روی مشاوره و خرید crm مایکروسافت در کادر پایین کلیک کنید.

مشاوره و خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

مشاوره و خرید crm مایکروسافت

نویسنده : شهرزاد زواره زادگان



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *