بلاگ

علت روشن نشدن پرینتر hp +ویدئوی آموزشی


مشکلات پرینتر hp؛ علت روشن نشدن چاپگر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چاپ یک سند یا برگه، پرینتر روشن نشود و دستور پرینتی را نپذیرد. فرض کنید این مشکل زمانی اتفاق بیوفتد که شما عجله دارید و هیچ راهی برای شما باقی نمانده! در این مواقع چه می‌کنید؟

روشن نشدن پرینتر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هرکاربری رخ دهد. دلایل مختلفی نیز می‌تواند علت روشن نشدن پرینتر باشد که از مهم‌ترین آن می‌توان به استفاده بیش از حد از پرینتر اشاره کرد. روشن نشدن چاپگر شما حتی می تواند به دلیل استفاده نکردن از آن به مدت طولانی هم اتفاق بیفتد، مخصوصا در پرینترهای جوهرافشان استفاده نکردن از پرینتر باعث خشک شدن جوهر و بسته شدن نازل های جوهر خواهد شد و پرینتر را از کار خواهد انداخت. برای بررسی این مورد می توانید از خدمات شارژ کارتریج توسعه شبکه آداکاستفاده کنید.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، ۲۵ بار شارژ کارتریج در توسعه شبکه آداکمعادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

خدمات شارژ کارتریج

دکمه روشن و خاموش پرینتر اچ پی را بار‌ها بار‌ها فشرده‌اید، اما دستگاه روشن نمی‌شود، در چنین شرایطی، راه‌هایی وجود دارد که شما با امتحان کردن آن‌ها، به راحتی می‌توانید این مشکل را حل نمائید. در اولین قدم پریز برق را بررسی کنید و از وجود جریان برق در آن اطمینان حاصل کنید. حالا نوبت بررسی کردن کابل پرینتر رسیده است، کابل برق را از پرینتر جدا کنید، سپس انتهای سیم برق را نیز از محافظ بکشید، اگر پرینتر شما آداپتور دارد، از آن‌ هم سیم برق را جدا کنید. سپس بعد از گذشت دقایقی، دوباره سیم برق را به آداپتور متصل کنید.

علت روشن نشدن چاپگر
علت روشن نشدن چاپگر

بررسی اتصالات برق پرینتر

بعد از اتصال سیم برق به آداپتور، کابل برق را نیز به پرینتر متصل کنید، اکنون باید دوشاخه پرینتر را به پریزی که از، وجود جریان برق در آن اطمینان دارید، وصل کنید. محافظ برق، با اینکه از دستگاه شما در برابر بالا و پایین شدن جریان برق محافظت میکند، اما ممکن است برق و انرژی کافی برای پرینتر شما را فراهم نکند.

بعد از انجام دادن تمام این مراحل، دوباره دکمه power را فشار دهید، اگر پرینتر روشن نشد باید به سراغ منبع تغذیه دستگاه رفته و آن را بررسی کنید. پرینتر اچ پی برای عملکرد درست ، به منبع تغذیه قوی و مقدار مشخصی از برق نیاز دارد. برای جلوگیری از بالا و پایین شدن شدت برق، از منبع تغذیه مناسب و کابل مخصوص پرینتر خودتان استفاده کنید.

مشکل روشن نشده پرینتر اچ پی
همه جوانب را برای پیدا کردن مشکل پرینتر از کار افتاده خود در نظر بگیرید.

بررسی منبع تغذیه پرینتر

اگر برای پرینتر از آداپتور و منبع جداگانه‌ای استفاده می‌کنید، اطلاعاتی که در پشت منبع تغذیه نوشته شده است را، با مشخصات ولتاژ و آمپر پرینتر چک کنید. این مشخصات در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند و باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند. کابلی که به پرینتر متصل کرده‌اید، باید از نظر ظاهری و رنگ با پورت ورودی پرینتر اچ پی همخوانی کامل داشته باشد. به یاد داشته باشید، در هنگام وصل و جدا کردن کابل پرینتر، برای جلوگیری از صدمه خوردن به پورت و کابل باید آن را با احتیاط و بدون فشار، به دستگاه متصل کنید.

بعد از کنترل کردن تمامی این موارد، دکمه power را بفشارید، خواهید دید که پرینتر اچ پی روشن شده و کار می‌کند.

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

بررسی و تعمیر بورد پرینتر

اگر تمام این روش ها را بررسی کردید و به نتیجه نرسیدید و همچنان پرینتر روشن نمی شود، ممکن است روشن نشدن چاپگر شما به دلیل خراب شدن بورد فرمتر دستگاه باشد. البته تعمیر این بورد باید حتما توسط متخصص تعمیر پرینتر صورت بگیرد، اگر چراغ های LED روی پرینتر روشن می شود اما پرینتر کار نمی کند احتمال تعمیر بورد آن بیشتر است در غیر این صورت به احتمال زیاد باید بورد پرینتر خود را تعویض کنید. برای این کار می توانید با کلیک روی لینک تعمیر پرینتر در محل از واحد تخصصی تعمیر پرینتر توسعه شبکه آداککمک بگیرید تا کارشناسان پرینتر شما را مورد بررسی قرار بدهنذ.

همچنین در این ویدیو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی خود را حل کنید. با ما همراه باشید:

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

نویسنده : مهرانه میری



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *