بلاگ

تمام چیزهای که در مورد پنل پرینتر اچ پی باید بدانید


قبل از استفاده از پرینتر، ابتدا باید با نحوه عملکرد پنل کنترلی آن آشنا شوید. پرینترهای اچ پی، پنل پیچیده‌ای ندارند و به راحتی قادر هستید با این دستگاه‌ها کار کنید. در اینجا قصد داریم تمام چیزهایی که در مورد پنل پرینتر اچ پی بدانید را بررسی کنیم.

پنل پرینتر اچ پی چیست؟ کاربرد پنل پرینتر اچ پی چیست؟

پنل پرینتر اچ پی، همان صفحه کنترل آن است که از یک صفحه نمایش کوچک به همراه چندین دکمه تشکیل شده‌است. با استفاده از این پنل قادر هستید تمام عملکردهای پرینتر را کنترل کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، از طریق صفحه نمایش، پیام‌های مرتبط نمایش داده خواهد شد. ریست کردن پرینتر، کپی از اسناد، ارسال فکس، نمایش میزان جوهر موجود در کارتریج و خطاهای پرینتر را در پنل کنترلی قابل انجام است.

البته برخی از پرینترها هم دارای پنل کنترلی لمسی بزرگی هستند که از طریق آنها تمام فرمان‌های پرینتر را ارسال می‌کنند. با وجود این پنل، تعمیر پرینتر هم برایتان آسان‌تر خواهد شد. زیرا سریع‌تر به مشکل پی خواهید برد.

تعمیرکار متخصص پرینتر
با استفاده از پنل کنترلی پرینتر قادر هستید دستگاه را تنظیم کنید و یا به تنظیمات اولیه بازگردانید.

چه مواردی ممکن است موجب خرابی و یا عدم کارکرد درست پنل پرینتر شود؟

پنل پرینتر یکی از بخش‌های حساس آن است که در صورت آسیب دیدن، هزینه‌های سنگینی به بار خواهد آمد. حتی در برخی شرایط ممکن است شدت آسیب‌دیدگی به قدری زیاد باشد که دیگر امکان تعمیر پرینتر را نداشته باشید. مواردی که موجب عملکرد نادرست پنل پرینتر شوند:

  • قطعی برق و یا خرابی کابل برق
  • به‌روز نبودن درایور پرینتر
  • وارد شدن ضربه به نمایشگر و آسیب فیزیکی پنل پرینتر
  • خرابی برد اصلی پرینتر
  • نفوذ آب و رطوبت به داخل پنل
  • و …
تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

خدمات تعمیر پرینتر

چرا چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر HP P2035 اتفاق می‌افتد؟

برخلاف سایر پرینترهایی که دارای پنل کنترلی نمایشی هستند، پرینتر اچ پی مدل P2035 دارای صفحه نمایش نبوده و تنها به واسطه چند چراغ که روی پرینتر قرار دارد، شما متوجه مشکلاتی که در دستگاه وجود دارد خواهید شد. پس شما باید تمامی حالاتی که چراغ‌های پرینتر روشن می‌شوند را بشناسید تا هر زمانی که با چشمک زدن چراغ‌ها مواجه شدید، قادر باشید مشکل را برطرف کنید.

در حالت عادی، چراغ‌های این پرینتر سه حالت خاموش، روشن و چشمک‌زن دارند. حالت چشمک‌زن همیشه به معنای وجود مشکل در دستگاه نیست. زمانی که پرینتر آماده به کار می‌شود، چراغ‌ها در حالت چشمک‌زن هستند. اما به محض اینکه پرینتر آماده شد، وضعیت ثابت می‌شود.

اما چه مواردی موجب چشمک زدن چراغ پرینتر می‌‎شود؟

  • وجود مشکل در سینی ورودی پرینتر
  • گیر کردن کاغذ داخل پرینتر
  • اتمام کارتریج پرینتر
  • خرابی فایل ارسال شده برای پرینت
  • بسته نشدن درپوش کارتریج پرینتر
  • عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر
  • عدم وجود کاغذ در مخزن
  • پرینتر کاغذ نمی‌کشد
  • و …
پیشنهاد مطالعه

حال برای برطرف کردن این مشکلات، باید طبق روش‌هایی که به شما خواهیم گفت پیش بروید تا بتوانید دوباره از پرینتر اچ پی استفاده کنید.

ابتدا پرینتر را خاموش کنید و کابل آن را از پریز برق جدا کنید. کابل برق و کابل USB را بررسی کنید که پاره و زخمی نشده باشند. سپس به سراغ پرینتر رفته و کارتریج را جدا کرده و پرینتر را به‌خوبی بررسی کنید که کاغذ داخل آن گیر نکرده باشد. وضعیت سینی ورودی را نیز بررسی کنید که شرایط مساعد باشد.

سپس به آرامی کارتریج را در جای خود قرار دهید و کابل برق و کابل USB را به آن وصل کنید. پرینتر را روشن کرده و به نحوه روشن و خاموش شدن چراغ‌ها توجه کنید.

اگر مشکل پرینتر با این روش برطرف نشد، باید با تعمیرکار پرینتر مشورت کنید.

تعمیرات تخصصی پرینتر اچ پی
مشکلات مربوط به شناسایی نشدن کارتریج را می‌توان با یک بار خارج کردن آن برطرف کرد.

چرا چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر HP 1320 نشانه چیست؟

پرینتر اچ پی ۱۳۲۰ هم مانند پرینتر P2035 دارای پنل کنترل نمایشی نیست و به واسطه چند دکمه و چراغ که روی آن تعبیه شده، باید بتوانید مشکلات مربوط به دستگاه را تشخیص دهید.

در واقع مشکلاتی که به واسطه آنها چراغ پرینتر ۱۳۲۰ چشمک می‌زند، در بالا گفته شد. هر زمانی که متوجه چشمک زدن چراغ‌های پرینتر خود شدید، باید این موارد را بررسی کنید.

فروشگاه پرینتر اچ پی
بهتر است قبل از استفاده از پرینتر، ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

خطای Paper Jam در پرینتر به چه معناست؟

یکی از خطاهای رایج و متداول در تمامی پرینتر‌ها Paper Jam است. این خطا به معنای گیر کردن کاغذ داخل پرینتر است. در صورت مشاهده این خطا، باید پرینتر را بازر کنید و کاغذ را از داخل آن بیرون بکشید. حال باید ببینیم که چه مواردی موجب گیر کردن کاغذ داخل پرینتر می‌شود. مواردی از قبیل:

  • وورد همزمان چند برگه داخل پرینتر
  • مچاله بودن و یا تاخوردگی در کاغذ
  • وجود سوزن و منگنه روی کاغذ
  • درست قرار نگرفتن کاغذ دروین سینی ورودی
  • آسیب دیدن غلتک‌های داخل پرینتر

موجب می‌شوند که کاغذ داخل پرینتر گیر کرده و شما را با ارور مواجه کند.

تعمیرات تخصصی پرینتر
از قرار دادن کاغذهای مچاله داخل پرینتر، خودداری کنید.

ارور E8 چه زمانی در پرینتر نمایش داده می‌شود؟

بیشتر مشکلاتی که در پرینتر ایجاد می‌شوند، با نمایش کدهای خطای متعددی نمایان می‌شوند. فقط کافیست شما این کدهای خطا را بشناسید تا بتوانید نسبت به رفع آنها اقدام کنید. مشکلاتی از قبیل علائم خرابی دارم کارتریج، به‌روز نبودن درایور، جمع شدن کاغذ، کثیفی قطعات داخلی و … با کدهای متعدد نمایش داده می‌شوند.

پیغام خطای E8 مربوط به سنسورهای حرکت‌دهنده اسکنر پرینتی می‌شود. هر زمانی که سنسورهای حرکت دهنده اسکنر دچار مشکل شد، با نمایش خطای E8، متوجه خطای بوجود آمده خواهید شد. این خطا در صورت وجود مشکل در موتور اسکنر، مشکلات مکانیکی، فرسودگی و یا پارگی برخی قطعات هم ایجاد می‌شود. ممکن است گردوغبار روی بازوهای حساس مکانیکی و یا غلتک‌های پلاستیکی انباشته شود که این خود دلیل تاخیر در حرکت این بازوها شود. تمیز کردن این بازوها و غلتک‌ها، یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن پیغام خطای E8 در پرینترها است.

برای رفع این مشکل باید پرینتر را خاموش کرده و آن را باز کنید. کارتریج را خارج و با استفاده از یک دستمال آغشته به الکل، غلتک را تمیز کنید و به آرامی در جای خود قرار دهید. با این روش مشکل ارور E8 برطرف خواهد شد.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:

مشاوره و خرید پرینتر

نویسنده : زهرا چگینی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *