بلاگ

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant ML350 Gen9


آیا به افزایش بهره‌وری و بهبود عملیات در کسب‌وکار خود نیاز دارید و در عین حال باید امنیت، Mobility و Collaboration بین کارمندان وجود داشته باشد ولی مشکل  شما، قیمت سرور است؟ سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 ترکیبی از کارایی، توسعه‌پذیری، قابل مدیریت و قابل اعتماد بودن و همچنین Serviceability است که آن را به انتخابی برای دیتاسنترهای انترپرایز، SMBهای درحال توسعه و شعبات کسب‌وکارهای بزرگ تبدیل می‌کند و در واقع ترکیب موفقی از دسترس‌پذیری، ارتقاپذیری و Serviceability است.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

پشتیبانی از ۱۲Gb/s SAS و ۴ کارت شبکه تعبیه شده ۱GbE و بسیاری ویژگی‌های محاسباتی و گرافیکی، از ویژگی‌های برجسته آن است. سرور پرولیانت خود را در هر شرایط و محیط IT با ساده‌ترین روش ممکن، مدیریت کنید: پیاده‌سازی، آپدیت، مانیتور و نگهداری به سادگی عملی می‌شود. سرور ML350 Gen9 برای زیرساخت‌های انترپرایزی و اپلیکیشن‌های Mission Critical مناسب است.

ویژگی‌های جدید:

  • پشتیبانی از هارد درایوهای جدید ۱۲TB SAS / SATA LFF HDD
  • پشتیبانی از HPE OneView v3.1
  • پشتیبانی از ماژول‌های جدید کارت گرافیک NVIDIA Quadro P2000 and P4000
  • ارائه یک سرور کاملا عملیاتی با نرم‌ افزار ClearOS که نه تنها هزینه اضافی برای شما ندارد بلکه بسیار مناسب شماست.
  • پشتیبانی از کارت شبکه‌های ۲۵GbE که نسبت به نسل قبلی، ۲.۵ برابر افزایش کارایی را در محیط‌های I/O Intensive فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 (LRDIMM و RDIMM) با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز و ظرفیت ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی. این ماژول‌ها می‌توانند حداکثر ۳ ترابایت حافظه را در اختیارمان قرار دهند.
  • دارای ۶ عدد SFF Express Bay که از ۶ عدد NVMe PCIe SSD پشتیبانی می‌کند و مناسب محیط‌هایی است که دسترسی خواندن و نوشتن در استوریج، بسیار زیاد است.

بررسی سخت افزاری

پردازنده

سرور HPE ML350 G9 از چیپ‌ست Intel C610 Series Chipset و از دو پردازنده Intel Xeon E5-2600 v3 / v4 پشتیبانی می‌کند که اگر از V4 به جای V3 استفاده شود، با ۲۱ درصد افزایش کارایی عمل خواهد کرد. حداکثر تعداد هسته‌ای که این سرور نسل ۹ اچ پی می‌تواند پشتیبانی کند، ۲۲ هسته است.

حافظه

از حافظه‌های HPE DDR4 SmartMemory پشتیبانی می‌کند و اگر از این حافظه‌ها بهره برند، در مقایسه با حالتی که از حافظه‌هایی غیر از این حافظه‌ها استفاده کنند با بهبود ۲۳ درصدی کارایی مواجه می‌شویم.

با پشتیبانی از ۲۴ اسلات حافظه می‌تواند از HPE DDR4 SmartMemory با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و در عین حال از Downtime و Data Loss جلوگیری می‌شود چرا که از سیستم کنترل خطای پیشرفته بهره‌مند است و بهبود کارایی در محیط کاری و صرفه‌جویی در مصرف برق از ویژگی‌هایش است.

انواع حافظه‌ای که این سرورها پشتیبانی می‌کنند عبارتند از ماژول‌های (Registerder (RDIMM و (Load-Reduced (LRDIMM. توجه داشته باشید که ترکیب انواع مختلف حافظه قابل پشتیبانی نیست. ماژول‌های HPE SmartMemory، تست شده و باکیفیت هستند و بالاترین سطح کارایی و پهنای باند را فراهم می‌کنند.

سرورهای HPE ML350 G9 با پشتیبانی از ۲۴ ماژول ۱۲۸GB LRDIMM می‌تواند ۳ ترابایت، حافظه را فراهم کند که این مقدار با حافظه‌های ۶۴ گیگابایتی به نصف تقلیل می‌یابد. ماژول‌های ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارند. همچنین پشتیبانی از ۲۴ ماژول ۳۲GB RDIMM می‌تواند ۷۶۸ گیگابایت، حافظه را فراهم کند.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

کنترلر

کنترلرهای HPE Smart Array طوری طراحی شده‌اند که کارایی ۱۲Gb/s، دسترس‌پذیری داده و ظرفیت ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهند و در عین حال در انتخاب راهکارهایی که مدیریت کردن آنها ساده است، نیز انعطاف لازم فراهم است.

ذخیره‌سازی و استوریج

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 با وجود ۸ تا ۲۴ عدد درایو LFF و ۸ تا ۴۸ عدد درایو SFF، ظرفیت فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند که ارتقاپذیری و بهبود در I/O را نتیجه می‌دهد.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 حداکثر از ۴۸ هارد درایو SFF پشتیبانی می‌کند و اگر از SAS SSDهای ۳.۸۴ ترابایتی استفاده شود، حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی برابر با ۱۸۴.۳۲ ترابایت فراهم می‌شود.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 حداکثر از ۲۴ هارد درایو LFF پشتیبانی می‌کند و اگر از SAS SSD یا SATA SSDهای جدید ۱۲ ترابایتی استفاده شود، حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی در این سرور برابر با ۲۸۸ ترابایت فراهم می‌شود.

این سرور نسل ۹ اچ پی همچنین از ۶ عدد NVMe با ظرفیت ۱.۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند ظرفیت ۷.۲ ترابایت را فراهم می‌کند.

اسلات‌های افزونه و Expansionها

با وجود ۹ اسلات افزونه PCIe و ۸ پورت USB، قابلیت تبدیل به سرور رک‌مونت ۵ یونیته و تنوع در منبع تغذیه، ظرفیت ارتقاپذیری بالایی را فراهم می‌کند.

این سرور اچ پی با پشتیبانی از کارت گرافیک‌های متنوع در اپلیکیشن‌های گرافیکی و VDI که در سرویس‌های اقتصادی، آموزش، تحقیقات علمی و تصویربرداری پزشکی کاربرد دارند، قابل استفاده است.

کارت شبکه

با پشتیبانی از کارت شبکه‌های Embedded 4x1GbE و امکان انتخاب HPE PCIe standup با سرعت‌های ۱GbE و  10GbE و ۲۵GbE، در پهنای باند و فابریک شبکه انعطاف پذیری حاصل می‌شود که می‌توانید با نیازهای در حال تغییر کسب‌وکار خود همراه شده و رشد کنید.

زیرساخت مدیریتی سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 دارای قابلیت‌های مدیریتی قدرتمند و همگرایی است که توسط ابزار مدیریتی تعبیه شده در آن یعنی HPE iLO فراهم می‌شود و برای پیاده‌سازی، آپدیت و عیب‌یابی قابل استفاده است.

در حالت بوت یعنی Unified Extensible Firmware Interface یا UEFI قابل پیکربندی است. با وجود HPE iLO و ابزارهای زیر می‌توان به صورت حضوری و یا راه دور آن را پیکربندی کرد:

  1. Intelligent Provisioning
  2. Scripting Toolkits

ابزار مدیریتی HPE Insight Online دارای داشبورد شخصی‌شده و آنلاینی است که سلامت زیرساخت را مانیتور کرده و سرور را مدیریت می‌کند.

 HPE Smart Update که شامل ابزارهای زیر است، آپدیت فرمور و درایورها و همچنین کاهش Downtime را سبب می‌شود:

  1. HPE Smart Update manager (SUM)
  2. HPE Service Pack for ProLiant (SPP)

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

صرفه‌جویی در مصرف برق

سرور HPE ProLiant ML350 Gen9 دارای گواهینامه Energy Star است که به مشتریان کمک می‌کند تا صرفه‌جویی در مصرف برق فراهم شده و پس‌انداز بیشتری داشته باشند.

نسل جدیدی از منابع تغذیه HPE Flexible Slot که افزونگی و بهره‌وری بالایی را فراهم می‌کنند، کارایی را به ۹۶ درصد می‌رسانند (تیتانیوم).

با بهره‌مندی از استاندارد Improved ambient temperature که با ASHRAE A3 and A4 فراهم می‌شود، هزینه‌های کولینگ کاهش می‌یابد.

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

Processor family:

  • Intel® Xeon® E5-2600 v3 product family
  • Intel® Xeon® E5-2600 v4 product family

Number of processors: 1 or 2

Processor core available: 22 / 20 / 18 / 16 / 14 / 12 / 10 / 8 / 4

Processor cache: 55MB LLC

Processor speed: 3.5GHz

Power supply type: (4) Common Slot

Expansion slots: 9

Maximum memory: 3TB, Based on 128GB DDR4 LRDIMM

  • Memory slots: Maximum 24 DIMM slots

Memory type: DDR4 SmartMemory

Drive description:

  • (۲۴) LFF SAS/SATA/SSD or
  • (۴۸) SFF SAS/SATA/SSD
  • NVMe support via Express Bay will limit max drive capacity

System fan features: Hot plug redundant optional

Network controller:

  • ۱Gb 331i Ethernet Adapter 4 Ports per controller
  • Embedded 4-port NIC controller

Storage controller:

  • Smart Array P440ar/2GB FBWC and/or
  • Dynamic Smart Array B140i
  • Depending on configuration

Infrastructure management:

  • iLO Management (standard)
  • Intelligent Provisioning (standard)
  • iLO Advanced (optional)
  • HP Insight Control (optional)

Warranty: Falnic (Iran HP)

مشاوره و خرید سرور در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

فروش سرور

 

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *