بلاگ

با LMS یادگیری با شبکه‌های اجتماعی امکانپذیر است


زمان مطالعه: 4 دقیقه

شبکه‌های اجتماعی امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزانه ما تبدیل شده‌اند. ما به طور مداوم چه از طریق فیسبوک و توییتر و چه دیگر شبکه‌های اجتماعی که امروز در دسترسمان است، با کل دنیا در ارتباط هستیم. میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا با استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با دوستانشان در ارتباط هستند، از اخبار و رویدادهای جهانی مطلع می‌شوند، جلسات خود را تنظیم می‌کنند، تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و افراد و چیزهای جدیدی را می‌شناسند. یادگیری با شبکه‌های اجتماعی نیز موضوعی است که این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته و توسط سامانه ال ام اس امکانپذیر شده است.

در سال‌های اخیر که محبوبیت شبکه‌های اجتماعی زیاد شده است، تمامی سازمان‌ها در هر شکل و اندازه‌ای به این شبکه‌ها توجه نموده‌اند و راه‌هایی برای تقویت این پدیده جهانی یافته‌اند. سازمان‌ها، شبکه‌های اجتماعی را با بازاریابی ادغام کردند و از استراتژی‌های ارتباطات که از جمع‌آوری داده‌های شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آید، برای شناخت ترندهای جهانی و تجزیه و تحلیل آمارهای آن استفاده می‌کنند.

یک سامانه آموزش مجازی با قابلیت داخلی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند توسط متخصصان آموزش و توسعه جهت بهبود کیفیت و تجربه برنامه‌های آموزشی آنلاین آنها مورداستفاده قرار گیرد. سامانه آموزش مجازی که فراگیران را توسط شبکه‌های اجتماعی درگیر می‌کند، برای کارمندان بسیار جذاب و کارآمد است. از این رو نقش شبکه‌های اجتماعی در آموزش پررنگ‌تر از سابق شده است.

یادگیری با شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین روش‌های یادگیری است. در این روش یادگیری در 4 مرحله صورت می‌گیرد:

  • توجه
  • ابقا
  • بازسازی
  • انگیزه

امروزه گفته می‌شود یادگیری در فضای اجتماعی بسیار موثرتر است از یادگیری که به طور طبیعی بدست می‌آید و رویکرد ساختاری ندارد. یادگیری در فضای اجتماعی صرف‌نظر از دانش و دلیل یادگیری، در زندگی روزمره ما نقش مهمی ایفا می‌کند. LMS نیز یکی از روش‌های استفاده از یادگیری در فضای اجتماعی است.

تسهیل یادگیری با شبکه‌های اجتماعی از طریق lms

در ادامه روش‌هایی که توسط آن LMS می‌تواند مشارکت افرد و تاثیر یادگیری در فضای اجتماعی را بالا ببرد، معرفی می‌کنیم:

یادگیری غیررسمی

سامانه آموزش مجازی که آموزش غیررسمی ارائه می‌دهد، روش منحصر به فردی به فراگیران برای یادگیری از یکدیگر توسط شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای تشریک دانش، ارائه می‌دهد.

یادگیری در فضای اجتماعی یکی از موثرترین منابع یادگیری غیررسمی است، که به فراگیران این قابلیت را می‌دهد تا با هم در ارتباط باشند، نکات و ترفندها را با یکدیگر درمیان بگذارند و از متخصصان باتجربه کمک بگیرند. بنابراین از یادگیری رسمی به فعالیت غیررسمی و پویا تبدیل می‌شود.

تالار گفتگو و انجمن‌ها

یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌هایی که LMS ها برای یادگیری در فضای اجتماعی استفاده می‌کنند، تالار گفتگو و انجمن‌هاست. فراگیران می‌توانند لایک کنند، به اشتراک بگذارند و کامنت بگذارند. تعامل داشته باشند، سوال بپرسند، پست بگذارند، پاسخ‌ها را دریافت کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، همچنین بحث جدیدی آغاز کنند، موضوعاتی را منتشر کرده یا به موضوعات موجود پاسخ دهند. تالار گفتگو در ماژول یادگیری اجتماعی در LMS می‌تواند به عنوان مشوقی برای فراگیران جهت گشودن راه‌های ارتباطی برای افزایش تجربیات یادگیری‌شان، مورداستفاده قرار گیرد. فراگیران می‌توانند انجمن یا اجتماع خود را با دیگران بسازند تا دانش و تخصص خود را با هم به اشتراک بگذارند.

ال ام اس راهبران چنین امکانی را تحت عنوان “تالار گفتگوی دوره” در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اشتراک محتوا

برای فراگیرانی که با اینترنت به LMS متصل می‌شوند، همکاری و اشتراک در زمان واقعی از طریق امکانات یادگیری در فضای اجتماعی راحتتر است. فراگیران همچنین می‌توانند از طریق پخش ویدیویی زنده یا وبینار برای داشتن یک تجربه تعاملی با هم در ارتباط باشند. ویدیوی زنده در اتاق‌های گفتگو ، امکان بازخورد در زمان واقعی را فراهم می‌کند. با آموزش در فضای اجتماعی، کارمندان می‌توانند به صورت‌های چندگانه‌ای چون صوتی و تصویری، اینفوگرافی، برنامه‌های تعاملی و اشتراک آنها با شبکه‌های اجتماعی، فرآیند یادگیری را دنبال کنند.

محتوای تولیدشده توسط کاربر

یکی از تاثیرات مهم یادگیری در فضای اجتماعی به وسیله LMS، محتوای تولیدشده توسط کاربر است. همه از به اشتراک گذاشتن دستاوردها و موفقیت‌های خود با همتایانشان لذت می‌برند، به خصوص در پلتفرم‌های اجتماعی. بنابراین فراگیران می‌توانند تجربیات مثبت خود را با استفاده از LMS با دوستانشان به اشتراک بگذارند. یادگیری در فضای اجتماعی سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از بازخوردها و رضایت‌نامه فراگیران به عنوان محتوای اصلی برای تبلیغ موفقیت‌هایشان، برنامه‌های آموزشی و کسب و کار کلی استفاده کنند.

انگیزه و خودآموزی

یک LMS دارای قابلیت یادگیری اجتماعی، دسترسی 24/7 به فراگیران می‌دهد و آنها را به خودآموزی و دنبال کردن اهدافشان تشویق می‌کند. فراگیران در فضای اجتماعی باانگیزه‌ترند و احساس رقابت، آنها را به سمت کار بیشتر و رقابت در سطح بالا رهنمون می‌کند، بنابراین علاوه بر افزایش بهره‌وری، مهارت کلی آنها نیز بهبود می‌یابد.

سخن آخر

یادگیری اجتماعی در LMS به عنوان پلتفرمی برای سازمان‌ها جهت اشتراک دانش و اطمینان از اینکه محیط کاری آموزش موردنیاز آنها را ارائه می‌دهد و شفافیت بیشتری نسبت به فرهنگ سازمانی فراهم می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش اجتماعی با LMS نه تنها برنامه‌های آموزش الکترونیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه به شما بینشی در خصوص مشارکت فراگیران و چگونگی بهبود آن می‌دهد.

سامانه آموزش مجازی راهبران برای هر کاربر پروفایل و داشبورد تعبیه کرده است و امکان تولید محتوا توسط کاربر فراهم کرده است. فراگیران می توانند با هم در ارتباط باشند و گفتگو کنند. اطلاعات بیشتر این سامانه را در صفحه سامانه آموزش مجازی راهبران مطالعه کنید.



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *