بلاگ

انواع سرورهای hp؛ ویدئو


یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در تیر ۹۳ نوشته شده بود و در آبان ۹۹ دوباره بررسی و به‌روز شده است.

اچ پی حدود ۲۶ سال پیش، بازار سرورهای X86 خود را راه‌اندازی کرد و تاکنون رهبری این بازار را با نوآوری‌های خود به دست گرفته؛ نوآوری‌هایی که به طرز چشمگیری مراکز داده را با سرورهایی مانند HPE Moonshot و HPE Apollo  دگرگون کرده است و توانسته فروش سرور خود را در اقصا نقاط جهان را تضمین کند. چابکی، قدرت و انعطاف پذیری بالای سرورهای اچ پی از دلایل اصلی محبوبیت آن در میان سازمان‌های کوچک و بزرگ است. با خرید سرور hp، تحول بزرگی به کسب‌وکار خود دعوت می‌کنید. می‌توانید برای انتخاب بهتر و راحت‌تر از محتوای راهنمای خرید سرور با عنوان “نکات مهم در خرید سرور؛ راهنمای انتخاب سرور مناسب” استفاده کنید.

سرور پرولیانت hp چیست؟

شرکت HP یکی از تولید کنندگان رده اول سرور در دنیا است (محصولات دیگر این شرکت نیز در رقابت تنگاتنگ با دیگر شرکت‌هاست). اچ پی تعدادی از سرورهای خود را تحت عنوان HPE ProLiant روانه بازار می‌کند. در ابتدا ProLiant نام سرورهایی بود که شرکت کامپک تولید و به بازار ارایه می‌کرد، اما چندی بعد HP این شرکت را خریداری کرد و سرورهای خود را با این نام به بازار عرضه کرد. فروش بالای این سرورها پایبندی HP به ارایه یک زیرساخت قابل اعتماد به صاحبان مشاغل را نشان می‌دهد بطوری که طبق آمار از هر ۳ سروری که در جهان فروش می‌رود یکی از آنها سرورهای خانواده HPE ProLiant است.

سرورهای پرولیانت اچ پی نقطه عطفی در استراتژی‌های اچ پی است و این سرورها می‌توانند در هر جا، با هر حجم کاری و در هر زمان در دسترس باشند و برای ترکیب و همپوشانی محیط‌های ابری و نرم‌افزارمحور طراحی شده‌اند. اچ پی برای تامین راهکار کاهش هزینه (Cost-optimized) برای حجم‌های کاری متنوع، سرورهای پرولیانت نسل ۹ و ۱۰ را طراحی کرده تا نیازهای اساسی مشتری را تامین کند.

در ایبوکی که در لینک زیر آمده، به معرفی سرور hp و مزایای آن، معرفی و مزایای سرورهای نسل ۹ و نسل ۱۰ اچ پی پرداخته‌ایم:

ایبوک: معرفی سرور hp و مزایای آن

تنوع در تولیدات اچ پی امر غیرقابل انکاری است. سرورهای پرولیانت در چند خانواده و برای هر شبکه‌ای با هر سایزی، به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی سرورهای پرولیانت اچ پی از سه منظر خانواده، سری پردازنده پشتیبانی شده و نسل سرور، قابل بررسی و دسته‌بندی هستند.

خدمات تعمیرات سرور، مشاوره و اجرای شبکه در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن بزرگ‌ترین لابراتوار تعمیر سرور و تجهیزات شبکه و کارشناسان متخصص، آماده خدمت‌رسانی برای تعمیر انواع سرورهای ایستاده و رک مونت است. تمامی ابزار موردنیاز برای تعمیر و تست تجهیزات شبکه در مرکز سرور توسعه شبکه آداکدر اختیار مهندسین توسعه شبکه آداکقرار دارد.

درخواست تعمیر سرور

گفتگوی TechTalk: بررسی انواع سرورهای hp

انواع سرورهای hp

در این قسمت، کارشناسان ما مریم فقیهی، مهمان زهرا چگینی است تا به موضوع انواع سرورهای اچ پی بپردازند. پس از اینکه با استفاده از راهکارهای انتخاب سرور مناسب، سرور مناسب خود را انتخاب کردید، نوبت به این می‌رسد که تصمیم بگیرید سرور شما باید از چه برندی باشد. در این ویدئو با انواع سرورهای اچ پی و مزایایی که اچ پی در سرورهای پرولیانت خود ارایه می‌دهد، آشنا می‌شوید.

عناوین مهمی که در این ویدئوی ۷ دقیقه‌ای می‌بینید در ادامه آمده است:

عناوین مورد بررسی:

۱- چرا سرور اچ پی بخریم؟

  • بررسی مزایا و ویژگی های سرورهای اچ پی

۲- چرا سرور پرولیانت اچ پی بخریم؟

۳- انواع سرورهای پرولیانت اچ پی

  • بررسی انواع سرورهای ML و DL اچ پی

پیشنهاد مطالعه

انواع سرورهای پرولیانت hp

سرورهای hp، با توجه به نیازهای حجم‌کاری شما، محاسبات مناسبی را در کنار انتخاب و انعطاف‌پذیری بیشتر ارایه می‌دهند: مثلا HPE FlexibleLOM ،HPE SmartMemory ،HPE StandardMemory ،HPE SmartCache و دیگر گزینه‌ها. از طرفی شاهد تنوع بی نظیر سرورهای hp هستیم که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. سرورهای HPE ProLiant را می‌توان در هفت دسته قرار داد و نیازهای حجم‌های کاری متفاوت را برآورده کرد:

  1. HPE ProLiant Easy Connect
  2. HPE ProLiant MicroServer
  3. HPE ProLiant ML
  4. HPE ProLiant DL
  5. HPE ProLiant BL
  6. HPE ProLiant SL/Apollo
  7. HPE Moonshot System

صد البته که تمامی این خانواده‌ها طوری طراحی شده‌اند که قابلیت کنترل و مدیریت حجم‌های کاری چندگانه (زیرساخت IT، وب، اپلیکیشن‌های تجاری، تحلیل‌ها، بیگ دیتا و غیره) را دارند و هر خانواده برای موارد خاصی بهینه شده‌اند.

برای خرید سرور hp روی لینک بزنید.

  1. سرور  HPE ProLiant Easy Connect

سرورهای HPE ProLiant Easy Connect بدون این که کیفیت را تحت تاثیر قرار دهند، زمانی که ادمین‌های شبکه باید در شبکه صرف کنند را کاهش می‌دهد. این سرورهای هیبریدی مدیریتی امکان استفاده از خدمات مدیریتی اچ پی را از راه دور فراهم می‌کنند که هزینه آن به صورت سالیانه و یا چند ماه یکبار پرداخت می‌شود. این خدمات توسط مهندسین و متخصصین ارائه می‌شود.

  1. خانواده میکروسرورهای پرولیانت اچ پی

سرورهای HPE ProLiant MicroServer Compact بسیار شیک و بی‌صدا هستند و اولین راهکار برای کسب‌وکارهای کوچک است. استفاده از آن آسان است و با کمک آن می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید ولی در عین حال کارایی و بهره‌وری خود را افزایش دهید. مهمتر از همه این که برای داشتن سرور نیازی به اتاق سرور ندارید.

HPE ProLiant MicroServer Gen8 سروری کوچک، کامل و منحصربفرد است که اولین راهکار سروری است که برای کسب‌وکارهای میکرو و کوچک مناسب است. کارایی کلاس سرور را دارد و استفاده از آن آسان است. این سرور اچ‌پی با افزایش بهره‌وری و کارایی، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه نیازی به داشتن اتاق سرور نیست و به همراه روتر HPE PS110 Wireless 11n VPN  و سوییچ PS1810، راهکاری Converged را ارایه می‌دهد. به طور کل یک راهکار ابتدایی برای دفاتر مرکزی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. دیگر مزایای این سرور عبارتند از:

  • نصب، مدیریت و سرویس‌دهی آسان
  • طراحی دلچسب و قرارگیری در هر جایی
  • شبکه یکپارچه با روترها و سوییچ‌های اچ پی
میکروسرور نسل 10 اچ‌ پی
HPE ProLiant MicroServer – میکروسرور نسل ۱۰ اچ پی

میکروسرور نسل ۱۰ اچ پی با دو پورت display از ۴K streaming media پشتیبانی می‌کنند و سیستم‌عامل ClearOS به صورت Preload روی آن قرار گرفته است. در میکروسرور اچ پی، سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های  easy-to-use برای مصارف SOHO (خانگی و کسب‌وکارهای کوچک) قابل استفاده هستند.

۳. hp سرورهای ML

سرورهای ML که ظاهری شبیه به کیس دارند، با نام Tower یا ایستاده هم خوانده می‌شوند و دارای توسعه ظرفیت داخلی هارد هستند. قابل توسعه و ایده‌آل برای دفاتر راه دور یا شعبات و کسب‌وکارهای در حال رشد است. برخی ML سرورهای hp قابلیت نصب در رک را هم دارند. در ادامه مقاله به بررسی این ML سرورهای hp خواهیم پرداخت.

۴. hp سرورهای DL

سرورهای DL که در رک سرور جا می‌گیرند و رک‌مونت نیز نامیده می‌شوند، با کارایی، بهینگی و مدیریت متعادل، سرورهایی همه کاره هستند. تنوع سرورهای hp نیز زیاد است. پرفروش ترین سرور دنیا در بین DL سرورهای hp جای گرفته است. در ادامه مقاله به بررسی DL سرورهای hp خواهیم پرداخت.

۵. hp سرورهای BL

سرورهای BL که در Blade System شرکت اچ پی قرار می‌گیرند و تیغه‌ای نیز گفته می‌شوند، Cloud Ready هستند و بیشترین استفاده را از زمان، هزینه و انرژی دارند. به طور کلی محصولات این دسته، زیرساخت و مدیریت سرور را فراهم می‌کند تا بهره‌وری بهبود یابد. با داشتن زیرساختی ماژولار می‌تواند سادگی را به دیتاسنتر شما هدیه دهد. ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

  • نیازهای متفاوت مشتری را می‌بیند.
  • فراهم کردن همگرایی که نتیجه آن پایین آمدن هزینه دیتاسنتر است.
  • دسترسی بالا برای بهبود حجم کاری و افزایش سرعت. با اتوماتیک کردن و مونیتورینگ فعال سلامت سیستم، افزایش سرعت فراهم می‌شود.
  • تجربه‌ای جدید در IT ارایه می‌دهد که دارای ویژگی Power of Line است یعنی یک زیرساخت با یک پلت‌فرم مدیریتی برای سرعت‌بخشی به ارایه سرویس‌ها.

۶. hp سرورهای SL و Apollo

سرورهای SL که از نوع نصب‌شونده در رک هستند و برای شبکه‌هایی با اندازه بزرگ طراحی شده‌اند. سرورهایی با Density بالا که بهینگی و کارآیی پیشرفته برای محیط‌های بسیار پیشرفته و توسعه‌یافته فراهم می‌کنند. (Scalability: سازگاری با درخواست‌های فزاینده): جدیدا End of Sale شده‌اند و Apollo جایگزین آن شده است.

سیستم‌های Apollo یا سری XL پلت‌فرمی همه منظوره را با کارایی، مقیاس و بهره‌وری بالا فراهم می‌کنند و سیستم‌های Rack-Scale هستند که مناسب استفاده در High Performance Computing یا HPC و حجم‌های کاری تامین‌کنندگان سرویس و AI (هوش مصنوعی) هستند. این سرورها فقط برای انترپرایز مناسب است. در واقع سیستم‌های Hyperscale هستند که دارای قدرت پردازش فوق‌العاده و قابل ارتقا برای سرویس‌های تحت وب، وب هاستینگ، پردازش بیگ‌دیتا و اپلیکیشن‌های super computing است. Rack-Scale معماری منطقی است که منابع شبکه، استوریج و محاسبه را جدا می‌کند که استفاده بیشتر از این منابع و Poolهای کاراتر را معرفی می‌کند.

۷. Moonshot System

اولین سرور بهبودیافته و نرم‌افزارمحور است که برای حجم‌های کاری خاص و دیتاسنترها طراحی شده است.

پیشنهاد مطالعه

تفاوت نسل های سرورهای hp

اچ پی برای طبقه‌بندی سرورهایش آنها را در نسل‌های مختلف ارایه می‌کند. در سال ۲۰۱۱، نسل ۷ این سرورها پیشتاز بازار بودند و مشخصا سرور DL380 G7 عنوان پرفروش‌ترین سرور جهان در ۲۰۱۱ را از آن خود کرد و در ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ نیز نسل هشتم سرورهای خود را به خانواده IT دنیا معرفی کرد. اچ پی بعد از آن، سرورهای نسل ۹ خود را با هدف کاهش قیمت و پیچیدگی، امکان رشد تجارت و شتاب در سرویس‌دهی به بازار عرضه کرد. بار دیگر رتبه پرفروش‌ترین سرور در دنیا از آن HPE DL380 G9 شد (خرید سرور hp dl380 g9). در سال ۲۰۱۷ با معرفی سرورهای نسل ۱۰ اچ پی، افق جدیدی از امنیت را به روی جهان IT گشود و بار دیگر  سرور HPE DL380 G10 پرفروش‌ترین سرور دنیا را در سال ۲۰۱۷ از آن خود کرد (خرید سرور hp dl380 g10).

خانواده نسل ۹ hp در این سرورها نیازهای حجم‌های کاری بسیار متنوعی را پاسخگو هستند. در نسل جدید این سرورها یعنی سرورهای نسل ۱۰ اچ پی نیز شاهد توانایی‌های بسیاری هستیم. صرفه جویی اقتصادی و افزایش چابکی و امنیت از جمله مزایای hp G10 است.

در خانواده نسل ۸ سرورهای اچ پی، e یعنی Essential و p یعنی Performance که برای نامگذاری مدل‌های مختلف سرور استفاده می‌شد. سرورهای پرولیانت نسل نه اچ پی تنها از معماری اینتل استفاده می‌کنند. سیستم نامگذاری اچ پی، ویژگی‌ها و وضعیت آنها را بهتر بیان می‌کند. اچ پی در سرورهای پرولیانت نسل ۱۰ خود، برخی از مدل سرورهای نسل ۹ را از سبد محصولاتش حذف کرده و تعداد مدل‌هایی که تاکنون به بازار ارایه داده به ۱۵ مدل رسانده است. می‌توانید به محصول HPE DL360 G10 هم نگاهی بیاندازید.

قصد و هدف ما در این مجال، پرداختن به سرورهای پرولیانت اچ پی خصوصا ML و DL هاست. طی سال‌های گذشته، سبد محصولات سرورهای رک‌مونت و ایستاده مطابق با نیازهای مشتریان تغییر کرده است. اچ پی در سرور های نسل ۱۰ خود برخی مدل‌های نسل ۹ را حذف کرده و سرورهای دیگر را برای جایگزینی آن ارائه می‌دهد. در جدول زیر تغییرات نامگذاری در سرورهای نسل ۸ و ۹ و همچنین سرورهای نسل ۱۰ اچ پی را می‌بینید:

انواع سرورهای hp
جایگزین های hp سرورهای نسل ۹ با hp سرورهای نسل ۱۰

دسته‌بندی ML و DL سرورهای hp

سرورهای Rack Mount یا Tower پرولیانت اچ پی در پلت‌فرم‌های متنوعی ارایه می‌شود که حجم‌های کاری و نیازهای محاسباتی متفاوت را پشتیبانی می‌کند. چارتی که در ادامه ارایه می‌شود، شما را در مقایسه امکاناتی که این سرورها ارایه می‌دهند کمک می‌کند. این چارت بر اساس نیازهای سروری تهیه شده است.

اچ پی در سرورهای پرولیانت نسل ۹ خود و در زمینه محصولات Tower (سری ML) و Rack Mount (سری DL) پانزده مدل ارایه می‌کند و این تعداد در سرورهای نسل ۱۰ hp به ۱۴ (بدون احتساب میکرو سرور) رسیده است.

دسته‌بندی ML و DL سرورهای hp
مقایسه ML سرورهای hp در یک جدول

کاتالوگ فارسی ML و DL سرور‌های پرولیانت hp

به طور کلی، ML و DL سرورهای اچ پی، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. سری Essential: میکروسرورها و سرورهای پرولیانت سری ۱۰ و ۱۰۰

سرورهای رده Value یا رده ارزان قیمت، از یک پردازنده پشتیبانی می‌کنند و قادر به مدیریت کارهایی در حد به اشتراک گذاشتن فایل، ارسال ایمیل و به اشتراک گذاشتن پرینتر برای یک گروه حداکثر ده یا ۲۰ نفری از کاربران هستند.
این دستگاه‌ها به صورت Tower یا ایستاده و یا رک‌مونت با ارتفاع یک یونیت (U1)، حداقل ۴ گیگابایت حافظه (البته دست کم ۸ گیگا بایت توصیه می‌شود) قابل گسترش به ۱۶ تا ۶۴ گیگا بایت و حداکثر ۴ هارد دیسک از نوع SATA  هستند.

در جستجوی مدلی باشید که سه یا چهار محل برای نصب هارد درایوهای اضافی دارد. از اترنت ۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند و اسلات PCI به تعداد کافی داشته باشد تا کارت شبکه و کنترلرهای بیشتری روی آن نصب کنید. سرورهای رده Value دارای قابلیت‌های اضافی مثل RAID تعبیه شده هستند که صرفا امکان پشتیبانی از هاردهای SATA را خواهد داشت.

برای دانلود PDF سرورهای سری ۱۰ و ۱۰۰ اچ پی روی لینک زیر کلیک کنید:

بررسی ML و DL سرورهای اچ پی سری ۱۰ و ۱۰۰

۲. سری Performance: سرورهای پرولیانت سری ۳۰۰ و ۵۰۰

دستگاه‌های رده متوسط به‌ صورت ایستاده یا مدل‌های قابل نصب در رک و در اندازه‌های ۱U تا ۴U عرضه می‌شوند. این سرورها می‌توانند چندین کار مختلف را هم زمان اداره کنند، مثلاً بانک های اطلاعاتی کوچک، سرویس‌ فایل، به اشتراک گذاشتن پرینتر و نرم‌ افزارهای سرویس‌دهنده (برنامه‌های کاربردی).

این سری از سرورهای اچ پی برای مجازی سازی بسیار مناسب هستند. این تکنولوژی هزینه‌ها را به طور چشم‌گیری پایین می‌آورد و در مقایسه با امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

از این سرورها می‌توان در کسب‌ و کارهای کوچک یا گروه‌های کاری بزرگ استفاده کرد. ممکن است از دو یا چند دستگاه از این نوع به صورت پیکر‌بندی خوشه‌ای (Cluster) برای به اشتراک گذاشتن وظایف محوله به نرم‌ افزارهای سرویس‌ دهنده استفاده کرد تا در صورت خرابی یا عدم سرویس‌ دهی یک دستگاه، بقیه دستگاه‌ها بتوانند به ارایه همان سرویس بپردازند و امور روزانه از حرکت باز نماند.

سری ML300 سرورهای اچ پی با قابلیت پشتیبانی از یک یا دو پردازنده، مدیریت پیشرفته از راه دور، انعطاف‌پذیری بالا در میزان حافظه، I/O، کارایی و قابلیت گسترش بالا را ارائه می‌دهند و  برای کاربردهای Email ،Database و … بسیار مناسب هستند.
این سری قابلیت پشتیبانی از یک یا دو سوکت پردازنده را با ۲ و ۴ و ۶ و ۱۲ و … هسته دارند.(در مدل‌های بالاتر این تعداد بیشتر است)

این مدل‌ها به صورت ایستاده هستند و نیازی به رک ندارند. سری ML300 طبق پیشنهاد خود شرکت اچ پی مناسب برای سرویس‌های Email&Messeging و web server، domain controller و … هستند. حافظه‌های RDIMM و LRDIMM این سرورها از ۳۲ گیگابایت تا ۳ ترابایت بوده و دارای هارددیسک‌های SAS و SATA با ظرفیت‌های بالا هستند. از این سرورها می‌توان بر اساس نیاز خود استفاده‌های گوناگون برد. مدل‌های خانواده ML، سیستم‌عامل‌های متنوع را برای سرویس‌دهی بهتر و کارایی بالاتر، پشتیبانی می‌کنند.

سرورهای رده میانی معمولاً با ۲ الی ۴ پردازنده، حداکثر ۳ ترابایت رم و بین ۸ تا ۴۰ عدد هارد SATA و SAS یا بیشتر در یک RAID ارایه می‌شوند و امکان افزودن ابزارهای ذخیره‌ سازی اکسترنال، سخت‌ افزار Fiber Channel SAN و ادوات دیگر نیز وجود دارد. سرور شما باید حداقل  دارای ۱۵ مگابایت حافظه Cache از نوع Level 3، هشت گیگابایت رم، چیپ‌ست مدیریتی مخصوص سرور، آداپتور SAS یا یک کنترلر RAID، دو سال گارانتی طلایی توسعه شبکه آداکدر سرور و کارکرد و پشتیبانی به صورت (دسترسی روزانه به پرسنل بخش پشتیبانی) باشد.

سرورهای رده متوسط باید همراه هارد دیسک ها، فن و منبع تغذیه نوع Hot-Plug و افزونه (Redundant) باشند تا بتوانید بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، قطعات معیوب را تعویض و جایگزین کنید.

برای دانلود PDF سرورهای سری ۳۰۰ و ۵۰۰ اچ پی روی لینک زیر کلیک کنید:

بررسی ML و DL سرورهای اچ پی سری ۵۰۰ و ۳۰۰

آشنایی با نرم‌ افزار hpe product bulletin

نرم افزار hp bulletin منبع مرکزی مناسب است که مشخصات فنی و بررسی فنی از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای اچ‌ پی را ارائه می‌دهد. نسخه قابل دانلود نرم افزار hp bulletin دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که بیشتر به فروش و پشتیبانی محصولات اچ‌ پی کمک می‌کند.

آشنایی با نرم‌ افزار HPE Product Bulletin
مرجع رسمی و رایگان hp برای محصولات و پورتفوی اچ پی

شرکت اچ‌ پی، نرم‌افزار hp bulletin را به صورت رایگان در اختیار تمام کارمندان، فروشندگان، توزیع‌کنندگان و کاربران‌ نهایی خود قرار داده است. این نرم افزار را به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه لایسنس و مجوز خاصی می‌توانید از لینک زیر دانلود کرده و روی هر تعداد سیستم که نیاز دارید نصب کنید.

در ادامه لینک دانلود hpe product bulletin را برای شما قرار داده‌ایم و شما می‌توانید با نصب و آپدیت این نرم افزار به جرئی‌ترین و جدیدترین اطلاعات محصولات اچ‌ پی دسترسی داشته باشید.

hp product bulletin download

محصولات hp در زمینه رایانش ابری

اچ پی در زمینه رایانش ابری، همواره تکنولوژی‌ها و محصولاتی ارایه داده که بتوان با تکیه بر آنها بهترین راهکارهای فضای ابری را پیاده‌سازی کرد. مثلا سرور HPE SimpliVity 2600 و HPE ConvergedSystem 750.

محصولات hp در زمینه رایانش ابری
بررسی ۵ محصول hp در زمینه رایانش ابری

محصولات hp در زمینه رایانش ابری به پنج دسته کلی تقسیم می‌شود که همگی آنها دارای ویژگی زیرساخت نرم‌افزارمحور (SDI) و هیبرید کلود هستند. این محصولات در ادامه بررسی می‌شوند:

برای آشنایی با کلود کامپیوتینگ، مقاله “رایانش ابری (Cloud Computing) چیست؟” را مطالعه نمایید.

۱- برخی از سرورهای HPE ProLiant

سرورهای پرولیانت اچ پی از سری سرورهای بسیار معروف و پرکاربرد در زمینه IT است که سال‌هاست در دنیا حرف اول را می‌زنند. از این میان برخی از مدل‌های آن در رایانش ابری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند:

  • HPE ProLiant EC200a
  • HPE ProLiant DL360/380/560/580
  • HPE ProLiant BL: HPE ProLiant BL460c/ BL660c Gen9 Server Blade

سرورهای HPE ProLiant EasyConnect در واقع سرور Managed Hybrid هستند. این سرورهای هیبریدی مدیریتی و کوچک با طراحی خاص خودشان می‌توانند در زمینه کلود، تمامی نیازهای IT شما را به سادگی برآورده کنند و امکان استفاده از خدمات مدیریتی اچ پی را از راه دور فراهم می‌کنند که هزینه آن به صورت سالیانه و یا چند ماه یکبار انجام می‌شود. این خدمات توسط مهندسین و متخصصین ارایه می‌شود.

۲- سرورهای HPE Synergy

این سرورها دارای زیرساخت composable هستند مانندمدل‌های HPE Synergy 480 / 620 / 660 / 680 Compute Module.

۳- سرورهای HPE Cloudline

برای تامین‌کنندگان سرویس مناسب است که با آن می‌توان دیتاسنترهای بزرگ را ساخت و عملیاتی کرد. ویژگی منحصربفرد چنین دیتاسنتری، انعطاف‌پذیری در پردازش مورد نیاز برای ارایه سرویس مناسب به مشتری است.

  • HPE Cloudline CL2100 /2200 /3150 Gen10
  • HPE Cloudline CL2100 /3100 G3
  • HPE Cloudline CL2200 G3 1211R
  • HPE Cloudline CL3100 G4

۴- سرورهای HPE Hyperconverged

با استفاده از HyperConvergedها و سیستم‌های یکپارچه با کلود (HPE OneView و سرورهای پرولیانت)، تنها در چند دقیقه سرویس‌های کلود پیاده‌سازی می‌شوند.

  1. HPE Hyper Converged 380
  2. HPE ConvergedSystem 700 2.0
  3. HPE ConvergedSystem 750
  4. HPE ProLiant for Microsoft Azure Stack Gen9/10
  5. HPE SimpliVity 380 Gen9/10
  6. HPE SimpliVity 2600

راهکار HPE ProLiant for Microsoft Azure Stack، راهکار هیبرید کلود است که برای انتقال آسان اپ‌ها بین دیتاسنتر شما و پابلیک کلود آژور استفاده می‌شود.

۵- راهکارها و نرم‌افزارهای رایانش ابری

راهکارهای رایانش ابری شامل موارد زیر است: HPE OneView و HPE OneSphere است.

به کمک نرم افزار HPE OneView می‌توان با یک کنسول متمرکز، تمامی شبکه شامل سرورها، شبکه و تجهیزات ذخیره‌ساز را نظارت و مانیتور کرد. برای آشنایی بیشتر مقاله “معرفی نرم افزار مدیریتی HPE OneView” را مطالعه کنید.

راهکار HPE OneSphere راهکار هیبرید کلود است که برای مدیریت هیبرید کلود و مالتی کلود، استفاده می‌شود که به صورت as a Service ارایه می‌شود. امکان پیاده‌سازی حجم‌های کاری در AWS را در چند دقیقه و بدون نیاز به هیچ داکیومنتی فراهم می‌کند (شرکت استراتژی داده). اگر محیط پردازشی شما Data-Intensive است و دایما در حال رشد هستید، HPE OneSphere analytics dashboard می‌تواند View واضحی از کلودها و زیرساخت در اختیار شما قرار دهد (موسسه بیوتکنولوژی). در ترکیب ابر عمومی و خصوصی، امکان مدیریت آسان در زیرساخت‌های مختلف هیبرید کلود را فراهم می‌کند و بین ابرهای عمومی و محیط‌های On-Premises پیوند ایجاد می‌کند (شرکت Dreamworld Animation).

ایبوک: توانمندی سرور‌های نسل ۱۰ اچ پی در رایانش ابری

ویدئوی فارسی معرفی نرم‌افزار HPE OneSphere

کاهش مصرف انرژی با سرورهای ENERGY STAR اچ پی

محصولاتی که دارای برچسب ENERGY STAR هستند مصرف انرژی پایین‌تری داشته و از انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری می‌کنند و این مزایا را با استفاده از دستورالعمل های دقیق استفاده از انرژی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده و وزارت نیروی این کشور تنظیم شده به دست آورده‌اند. از طریق بازده بهتر انرژی می‌توانیم میزان انرژی بیشتری را ذخیره کنیم و با کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا را کاهش دهیم.

از آنجایی که سرورها هسته مراکز داده هستند و از طرفی گرمای تولید شده توسط آن‌ها نیاز به هزینه تهویه هوا دارد، قدم نخست برای اقدامات صرفه‌جویی انرژی، بهینه‌سازی سرورهاست. سرورهای hp با طراحی بهینه و مهندسی شده منبع تغذیه، مصرف انرژی پایین‌تر و در نتیجه هزینه‌های کم‌تری نسبت به سرورهای دیگر دارند.

محصولات دارای برچسب ENERGY STAR اچ‌ پی به اقتصاد شما با کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کنند و سعی در حفظ محیط زیست بدون قربانی کردن ویژگی‌ها و عملکرد و کارایی دارند. در آزمایشات انجام شده روی سرورها، سرورهایی که با برچسب ENERGY STAR و در حال اجرای سیستم‌عامل‌های مدرن هستند در مقایسه با مدل‌های قدیمی همواره مصرف انرژی پایین‌تر و عملکرد بهتری دارند، سرورهای ENERGY STAR اچ‌ پی نیز از این قاعده پیروی می‌کنند.

سرورهای ENERGY STAR اچ پی
HP بر اساس این گواهینامه متعهد شده در سراسر دنیا محصولاتی ارائه کند تا به مشتریان در کاهش هزینه‌ها، ذخیره انرژی و بهبود کیفیت محیط اطراف کمک کند.

مزایای سرورهای ENERGY STAR اچ پی عبارتند از:

  • حفظ پول و انرژی با تولید کمتر گرما و در نتیجه نیاز کمتر به دستگاه‌های خنک‌کننده
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تاسیسات با کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق
  • مصرف انرژی کمتر – دستگاه‌ها به صورت اتوماتیک پس از یک دوره عدم فعالیت به حالت آماده به کار (sleep) می‌روند.

مدیریت مستقل HPE Agentless Management چیست؟

از ۲۵ سال پیش برای مدیریت، از عوامل مبنی بر OS استفاده می‌شد تا اینکه در سرورهای نسل ۸ و نسل ۹، مدیریت مستقل یا Agentless فراهم شد یعنی از نرم‌افزارِ سیستم‌عاملی برای مدیریت سیستم استفاده شد.

راهکاری که اچ پی در غالب HPE Agentless Management برای مدیریت و مانیتورینگ سرور به شما پیشنهاد می‌دهد، سبب می‌شود تا دیگر نیازی به نصب Agent روی سرور نداشته باشید. خصوصا اینکه اگر از کلود و فضای ابری استفاده می‌کنید و عملا امکان چنین کاری روی هر Stack وجود ندارد.

عدم وجود Agent به این معنی است که هیچ پورت شبکه‌ای باز نیست در نتیجه دیگر تهدید امنیتی وجود نخواهد داشت خصوصا برای آن دسته از پلت‌فرم‌هایی که مستقیما با اینترنت سروکار دارند.

مدیریت مستقل HPE Agentless Management چیست؟
پشتیبانی سرورها hp از HPE Agentless Management

نرم افزار مدیریتی (SNMP و Redfish) در قالب Firmware یا فریمور HPE iLO عمل می‌کند و نیازی به سیستم‌عامل میزبان (Host OS) نیست. پس با مدیریت Agentless یا مستقل، نرم افزار مدیریتی به جای اینکه در سیستم‌عامل میزبان اجرا شود، در iLO Firmware اجرا می‌شود. این پیکربندی، منابع پردازنده و حافظه را از سیستم‌عامل میزبان آزاد می‌کند تا اپلیکیشن‌های سروری بتوانند از آنها استفاده کنند. iLO و HPE Agentless Management تمامی زیرسیستم‌‌های کلیدی داخلی (مانند دما، برق و حافظه) را مانیتور می‌کند و می‌تواند مستقیما هشدارهای SNMP را به مدیریت مرکزی سرور یعنی Datacenter Information Management system مانند HPE OneView و HPE System Insight Manager (SIM) ارسال کند حتی اگر هیچ سیستم‌عامل میزبانی نصب نباشد یا اجرا نشود.

HPE Agentless Management
از جمله ویژگی‌های جدیدی که اچ پی برای این نرم افزار در نگرفته، پشتیبانی از آن در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی است.
مشاوره و خرید سرور hp در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

فروش سرور

اچ پی در سرورهای پرولیانت نسل ۹ خود و در زمینه محصولات Tower (سری ML) و Rack Mount (سری DL) پانزده مدل ارایه می‌کند و این تعداد در سرورهای نسل ۱۰ hp به ۱۴ (بدون احتساب میکرو سرور) رسیده است.”
}
}]
}

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *