بلاگ

آشنایی با رک های اچ پی (HPE Enterprise)


رک های سری انترپرایز HPE، نسل بعدی از رک‌های رده سازمانی است که برای برآورده کردن نیازهای فعلی و آینده مراکز داده طراحی شده است. برای مدیران IT که به تعداد زیادی رک‌های پیکربندی‌شده و یا غیرپیکربندی‌شده نیاز دارند، ایده‌آل است. همچنین می‌تواند راهکارهای محاسباتی خاص خود را در آن جای دهند. این مجموعه، قابلیت‌های هوشمندی را برای مدیریت دستگاه‌ها، کولینگ، مدیریت پیشرفته کابل و تنوع بسیار در پاور و سوئیچینگ ارائه می‌دهد. HPE Enterprise Series اولین سری از خانواده رک‌هاست که توانایی تعیین محل را داشته و برای مدیریت پیشرفته تجهیزات کاربرد دارد.

این قابلیت جدید، با HPE iLO و واحدهای توزیع برق هوشمند اچ‌پی یا HPE iPDU ادغام می‌شود تا به مدیر دیتاسنتر امکان دهد تا فضا، ردیف‌ها و موقعیت رک را تعیین و مدیریت کنند و این کار با ارایه طرح دقیقی از تقاضاها و منابع در دسترس امکان‌پذیر است.

پیشنهاد مطالعه

رک اچ پی در یک نگاه

  • چهارچوب کاملا محکم، پشتیبانی همه جانبه‌ای را فراهم می‌سازد.
  • درب مشبک، ۸۱ درصد خنک‌کنندگی کارآمدتری را ارایه می‌دهد.
  • برای افزایش امنیت، درب جلو و عقب قفل‌های ترکیبی دارند.
  • ظرفیت وزن قابل تحمل در آن حداکثر ۱۳۶۰ کیلوگرم بار استاتیک و ۱۱۳۴ کیلوگرم بار دینامیک است.
  • مدل‌هایی با عمق ۱۲۰۰ میلیمتر، بالاترین بار دینامیکی تا ۱۳۶۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند.
  • تمامی رک‌های سری انترپرایز اچ‌پی، دارای لوازم جانبی مدیریت کابل و براکت‌های مدیریت کابل هستند.
  • مدیریت کابل، Rack Stabilizer، Baying، کیت Grounding و دیگر امکاناتی که امکان شخصی‌سازی رک را فراهم می‌‌کند، دارد.
  • براکت‌های مخصوص نصب در رک که به راحتی در قسمت پشتی رک نصب می‌شوند تا PDU ها را در برگیرند.
  • پشتیبانی از قابلیت‌های مدیریتی در یکپارچگی سرورها با وجود HPE Location Discovery Services
  • خنک‌کنندگی بهبودیافته تا ۸۱ درصد با وجود درهای مشبک در قسمت جلوی رک‌های اچ‌پی
  • فضای استفاده شده در دیتاسنتر به همراه ظرفیت‌های قابل تحمل از لحاظ وزن (تا ۱۳۶۰) بهبود یافته است.
  • ادغام مدیریت و یکپارچگی بهبودیافته در تجهیزات با HPE Location Discover Services

سرویس HPE Location Discovery

سرویس HPE Location Discovery اولین راهکاری است که رک را با تجهیزات IT ادغام می‌کند تا امکان اعلام وضعیت خودکار از محل سرور نصب شده به وجود آید و مدیریت پیشرفته و تعیین حجم کاری فراهم شود. رک‌های سری انترپرایز و Advanced اچ‌پی، مجهز به Location Discovery هستند که اطلاعات دقیقی از مکان را برای سرورهای پرولیانت فراهم می‌سازد تا نصب‌های جدید و فعالیت‌های تجهیزات را مسیریابی کنند.  پس از نصب iLO بر روی سرور، شناسه رک و همچنین محل دقیق یونیتی که سرور در رک قرار می‌گیرد ثبت می‌شود.

هنگامی که سرور دقیقا می‌داند که این اطلاعات در کجا قرار گرفته است، می‌تواند آنها را به سیستم‌های دیگر مانند HPE OneView و HPE Insight Control ارسال کند تا به طور خودکار پیکربندی رک جدید آپدیت شود. نتیجه آن، صرفه جویی در زمان است چرا که دیگر به پیکربندی سخت افزار و نرم افزار برای مدیریت دیتاسنتر نیازی نیست و در عین حال با حذف به روز رسانی دستی و خطاهای انسانی که می‌تواند تمرکز بر مسائل را کاهش دهد، زمان Downtime و از دست دادن اطلاعات را کاهش داد.

پیشنهاد مطالعه

HPE Enterprise Series Network Racks

رک‌های شبکه‌ای سری اینترپرایز اچ‌پی برای تجهیزات شبکه متراکم طراحی شده است. این رک‌ها ریل عمودی دارند که ۷۵ میلیمتر به عقب حرکت می‌کند تا کابل‌کشی از جلو به عقب آسان شود. همچنین اسلات‌های دسترسی به کابل در قسمت جلو و بالا وجود دارد که از ترکیب هوای سرد و گرم جلوگیری می‌کند و کابل‌کشی‌های بزرگ را ممکن می‌کند. این رک‌ها در اندازه‌های استاندارد یعنی عرض ۶۰۰ و ۸۰۰ میلیمتر موجودند. رک‌های شبکه‌ای HPE با پهنای ۸۰۰ میلیمتر در قسمت عقب دارای کانال‌های کابلی عمودی در هر دو طرف رک هستند.

آشنایی با رک های HPE Enterprise

Enterprise Air Duct Racks

رک‌های ایرداکت HPE همراه با HPE Rack Air Duct Kit هوای داغ خروجی از عقب رک را به جریان هوای داخل سقف هدایت می‌کند. این رک‌ها برای تجهیزات پاور حداکثر تا  ۱۴KW طرحی شده‌اند. ترکیب هوای سرد و گرم در دیتاسنتر به حداقل رسیده تا کارایی بدون هزینه اضافی برای فن، بهبود یابد.

شرکت اچ‌پی خط تولید کاملی از لوازم جانبی ارایه می‌دهد که قابل  اضافه شدن به رک HPE است و می‌توانید هر رک را مطابق تجهیزات IT خود تنظیم کنید. لوازم جانبی رک HPE شامل پنل‌های جانبی، کیت Baying، کیت مدیریت کابل، کشوها، قفسه‌بندی، و پنل های Filler هستند. برای ساخت زیرساختی کامل از رک و پاور برای محیط IT، شرکت اچ‌پی همچنین خط تولید کاملی از تجهیزاتی مانند واحدهای توزیع برق (PDU)، سیستم‌های برق اضطراری (UPS)، کنسول‌های KVM (صفحه کلید، ویدئو، ماوس) و سوئیچ‌ها دارد.

آشنایی با مدل ها و مدیریت رک های اچ پی

 

مشاوره و خرید سرور در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

مشاوره و خرید سرور

 

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *