بلاگ

۶ روش کاهش پینگ اینترنت برای بازی‌های آنلاین


پینگ یا تاخیر برای گیمرها از نان شب مهم‌تر است. هرچقدر یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ گیمینگ قوی داشته باشید؛ از جدیدترین کنسول بازی استفاده کنید و بهترین روتر گیمینگ را خریده باشید؛ باز هم اگر اتصال اینترنت شما پینگ بالایی داشته باشد؛ همه‌چیز خراب می‌شود و بازی کردن لذتی ندارد.

معمولا در ایران، اینترنت‌ها پینگ بالایی دارند و این برای گیمرها اعصاب‌خردکن است. پینگ‌ها ۳۰ تا ۵۰ میلی‌ثانیه اصلا برای بازی‌های آنلاین و ویدیویی مناسب نیست.

بهترین اینترنت‌ها در ایران که شاید بشود اینترنت VDSL و FTTC (فیبرنوری) را نام برد؛ به ترتیب پینگ‌هایی نزدیک به ۳۰ و ۱۰ میلی‌ثانیه دارند ولی درصد بسیار کمی از کاربران به چنین اینترنتی دسترسی دارند.

غالب کاربران گیمر در ایران از اینترنت ADSL، اینترنت همراه ۴G و TD-LTE استفاده می‌کنند. به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پینگ اینترنت TD-LTE بهتر از ADSL و ۴G است.

اینترنت ۴G شاید سریع‌ترین اینترنت در دسترس مردم باشد ولی پینگ بالایی دارد و چرایی آن کاملا مشخص است؛ چون همیشه ارتباطات بی‌سیم و سیار پینگ بالایی دارند و بسته‌های اینترنت باید فاصله گوشی موبایل یا مودم تا نزدیک‌ترین آنتن BTS و بعد سرور اپراتورها را طی کنند.

به هر حال، فارغ از اینکه چه اتصال اینترنت، کدام مودم و روتر یا سیستم گیمینگ را دارید و می‌خواهید کدام بازی آنلاین را تجربه کنید؛ ترفندهای عمومی برای کاهش پینگ اینترنت وجود دارد.

قرار نیست این ترفندها پینگ بالای ۱۰۰ میلی‌ثانیه اینترنت شما را به زیر ۱۰ میلی‌ثانیه بیاورند ولی می‌توانند تاخیر و لگ کمتری در بازی ویدئویی شما ایجاد کنند تا وضعیت اینترنت برایتان قابل تحمل شود.

۱- از کابل شبکه به جای وای‌فای استفاده کنید

یکی از دلایل افزایش پینگ، ارتباطات بی‌سیم است. بنابراین، هر چقدر تلاش کنید از ارتباطات بی‌سیم فاصله بگیرید؛ پینگ کمتری دارید. حتما برای بازی آنلاین، کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را با کابل شبکه به درگاه اترنت مودم و روتر وصل کنید.

حتما سعی کنید مودم و روتری با درگاه LAN گیگابیتی داشته باشید و از کابل‌های شبکه با کیفیت خوب و ترجیحا Cat۶ استفاده کنید که سریع‌تر هستند. طول کابل نباید زیاد باشد و ۲ متر بهترین حالت است.

۲- تا حد امکان به روتر نزدیک باشید

۲- تا حد امکان به روتر نزدیک باشید

اگر برایتان مقدور نیست با کابل شبکه به اینترنت وصل شوید؛ پس موقعیت مودم یا روتر با لپ‌تاپ و کامپیوتر گیمینگ خود را طوری تعیین کنید که نزدیک‌ترین حالت ممکن باشد. نباید بیشتر از ۵ متر با مودم بی‌سیم یا روتر بی‌سیم فاصله داشته باشید؛ چون معمولا بهترین سیگنال‌دهی وای‌فای در فاصله ۲ تا ۵ متر است.

۳- تمام اپلیکیشن‌های اضافی را ببندید

۳- تمام اپلیکیشن‌های اضافی را ببندید

همیشه در پس‌زمینه ویندوز، مک یا لینوکس، نرم‌افزارهایی در حال اجرا هستند که دائما به اینترنت وصل شده و بخشی از پهنای‌باند شما را اشغال می‌کنند. مثلا، آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌ها یا سیستم آپدیت ویندوز ۱۰، می‌توانند در اینترنت شما پینگ زیادی ایجاد کنند.

حتما از طریق نرم‌افزارهایی مانند CCleaner یا Task Manage ویندوز، نرم‌افزارهای اضافی که به اینترنت وصل می‌شوند را ببندید یا دسترسی آن‌ها به اینترنت را قطع کنید.

۴- تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت را قطع کنید

۴- تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت را قطع کنید

اتصال گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ دوم، کامپیوتر، تلویزیون، بلندگوی هوشمند و هر دستگاه دیگری به اینترنت مودم و روتر می‌تواند عامل افزایش پینگ شود. ایده‌آل‌ترین حالت این است که تمام پهنای‌باند اینترنت برای شما باشد تا بازی آنلاین در بالاترین اولویت از نظر پهنای‌باند قرار بگیرد.

۵- سرورهای با پینگ پایین‌تر را پیدا کنید

۵- سرورهای با پینگ پایین‌تر را پیدا کنید

در برخی از مودم‌ها یا روترها، ابزارهایی برای یافتن سرورهای بازی با پینگ پایین‌تر وجود دارد. همین‌طور، در تنظیمات مودم و روتر مودی برای گیمینگ هست که به طور خودکار تشخیص می‌دهد در حال اجرای کدام بازی هستید و شما را به سریع‌ترین سرور نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما وصل می‌کند.

به طور دستی هم می‌توانید بازی آنلاین را از روی سرورهای نزدیک‌تر و با پینگ پایین‌تر اجرا کنید.

۶- روتر را ریستارت کنید

۶- روتر را ریستارت کنید

وقتی یک مودم یا روتر برای یک مدت، مثلا چند ماه یا حتی چند هفته روشن است؛ قطعا کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند و بخشی از پهنای‌باند آن درگیر پروسه‌های اضافی می‌شود یا برخی نرم‌افزارها و کانشکن‌ها باعث افت سرعت اینترنت شدند.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند پینگ اینترنت را افزایش دهد؛ ریست مودم و روتر پیش از شروع بازی آنلاین است. برای تست سرعت اینترنت هم توصیه می‌کنند ابتدا مودم را ریستارت کرده و بعد تست سرعت بگیرید.

مطمئن شوید فریم‌ویر روتر شما کاملا به‌روز است. در غیر این صورت، ابتدا باید فریم‌ویر مودم یا روتر را ارتقا دهید و بعد وارد بازی شوید.

توصیه مهم پایانی

نه تنها در ایران، بلکه در بهترین کشورها از نظر سرعت اینترنت، گیمرها علاوه بر اینکه برای یک سخت‌افزار گیمینگ خوب هزینه می‌کنند؛ برای خرید یک روتر گیمینگ خوب هم پول کنار می‌گذارند.

متاسفانه، در ایران شاهد هستیم یک گیمر حاضر است ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان برای سخت‌افزار بدهد ولی وقتی نوبت به خرید مودم یا روتر می‌شود؛ دنبال مودمی با قیمت زیر ۱ میلیون تومان است.

برای داشتن تجربه لذت‌بخشی در بازی آنلاین، داشتن یک مودم یا روتر گیمینگ شرط لازم است. همین‌طور، می‌توانید از سیستم‌های مش وای‌فای یا پاورلاین برای تقویت اینترنت و وای‌فای خانگی استفاده کنید.

منبع : shabakehchi



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *