بلاگ

۰ تا ۱۰۰ ایمیل مارکتینگ (Email marketing) یا بازاریابی ایمیلی


ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های پربازده و کم‌هزینه تبلیغاتی است، بر مبنای آمارهای اخیر موسسه  Constant Contact، اگر این روش تبلیغاتی درست به کار گرفته شود، نرخ بازگشت سرمایه‌ای معادل ۳۶ به یک دارد که رقم قابل توجهی است!

یک برنامه خوب و قوی ایمیل مارکتینگ علاوه بر جذب مشتریان جدید، مشتریان قبلی را حفظ و فروش ما را بالاتر می‌برد. این روش تبلیغاتی در شناخته شدن برند شما در دنیای پر رقابت امروز هم تاثیر زیادی دارد.

در این مقاله از وبلاگ فالنیک، قصد داریم تا شما را با ایمیل مارکتینگ و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید آشنا کنیم. یکی از برنامه‌های کاربردی در تعیین استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ برنامه CRM است. شرکت فالنیک، نرم افزار شرکت توسعه شبکه آداکرا بومی و فارسی ساخته است تا شرکت‌های ایران یبه راحتی بتوانند از یکی از بهترین‌های این حوزه استفاده کنند. برای مشاوره و خرید CRM مایکروسافت می‌توانید با شماره ۵۴۵۹۱۹۸۳ تماس بگیرید. در ادامه همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

تعریف ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ، یک روش تبلیغاتی موثر با استفاده از ابزار ایمیل است. شاید بپرسید آیا با وجود این همه کانال و ابزارهای تبلیغاتی مختلف مثل اینستاگرام، تلگرام و… آیا کسی پیدا می‌شود که با استفاده از پیام‌های ایمیل، محصول مورد نیاز شما را بخرد یا علاقمند به خبر گرفتن از تخفیفات و شرایط ویژه شرکت شما باشد؟ پاسخ این است که بله، برای گرفتن نتیجه، آنچه لازم دارید یک محتوای جذاب و کاربردی، فراخوان‌های به موقع و شناخت درست مخاطبان است.

تعریف ایمیل مارکتینگ و مزایای استفاده از آن
در برنامه‌های ایمیل مارکتینگ استفاده از نرم‌افزار سی‌آر ام باعث موفقیت بیشتر می‌شود.

در نهایت، چیزی که این پازل را کامل می‌کند می‌تواند نرم افزار قدرتمندی مانند نرم افزار سی آر ام باشد، تا بسیاری از کارها را به خودکار انجام دهد و نتایج حاصل از ایمیل مارکتینگ را برای شما بررسی کند.

معرفی انواع ایمیل‌ها درEmail marketing  

بسته به هدف تبلیغاتی و نوع مخاطبان، ایمیل‌ها درEmail marketing  به ۶ گروه اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

ایمیل‌های اسپانسری یا تبلیغاتی (Sponsorship Email)

اگر هنوز جامعه هدف خود را تشکیل نداده‌اید و به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستید، باید از ایمیل های اسپانسری استفاده کنید. یک ایمیل اسپانسری، حاوی متنی جذاب و واضح درباره شرکت و معرفی خدمات و محصولات آن است.

ایمیل‌های پرورش مخاطب (Lead Nurturing Email)

در یک ایمیل مارکتینگ موفق، پس از جذب جامعه هدف، باید بتوانید کاربران خود را تبدیل به مشتریانی وفادار کنید. این کار، بستگی مستقیم به استفاده درست از ایمیل‌های پرورش مخاطب و پیشنهادهای به موقع و جذاب شما دارد.

خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

خرید crm مایکروسافت

ایمیل‌های اختصاصی یا ویژه (Dedicated Email)

اگر می‌خواهید مشترکین خود را در جریان هدف یا موضوع خاصی مانند استفاده از تخفیف‌ها قرار دهید، از این روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

ایمیل‌های خبری یا خبرنامه ها (Email Newsletters)

این روش یک شکل روتین از تبلیغات در قالب اخبار کوتاه است که ارتباط شما را در درازمدت با مخاطبین‌تان حفظ می‌کند.

مزایای استفاده از Email marketing برای کسب و کارها
برای موفقیت بیشتر در برنامه Email marketing باید نوع ایمیل و جامعه هدف خود را به درستی انتخاب کنید.

ایمیل‌های Digest

ماهیت این ایمیل‌ها، تشابه زیادی با ایمیل‌های خبری دارد. شما با استفاده از این روش، مشترکین خود را در جریان خدمات و فعالیت‌های انجام گرفته توسط شرکت از گذشته تا حال و اهداف آینده قرار می‌دهید. این نوع ارتباط، باعث جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مخاطبان شما خواهد شد.

ایمیل‌های تبادلی (Transnational Email)

این نوع پیام‌ها باعث تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها و کاربران خواهند شد. ایمیل‌های راهنمای فرم‌های ثبت نام و ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، نمونه‌هایی از این نوع پیام‌ها هستند.

اگر هنوز جامعه هدف خود را تشکیل نداده‌اید و به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستید، باید از ایمیل های اسپانسری استفاده کنید. یک ایمیل اسپانسری، حاوی متنی جذاب و واضح درباره شرکت و معرفی خدمات و محصولات آن است.

مزایای بازاریابی ایمیلی  

استفاده از بازاریابی ایمیلی مزایای فراوانی دارد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امکان دسترسی بالا به مخاطبان زیاد؛ ۹۴ درصد از کاربران اینترنت، حداقل از یک حساب ایمیل استفاده می‌کنند.
  • سرعت تحویل و تاثیرگذاری بالا در ارسال و رویت ایمیل‌ها
  • امکان استفاده چندباره از آدرس ایمیل مشتریان در کمپین‌های تبلیغاتی جدید
  • هزینه کم و بازدهی بالا
  • صرفه‌جویی در زمان
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری محتواها
  • قابلیت ردیابی و هدف‌گذاری ایمیل‌های ارسال شده از طریق امکاناتی مانند برنامه سی‌آرام
  • افزایش فروش و درآمد بیشتر از طریق وفاداری مشتریان
  • قابلیت جذب مخاطبان جدید برای فروش بیشتر
پیشنهاد مطالعه

معایب ایمیل مارکتینگ

مانند هر روش دیگری در بازاریابی، Email marketing هم می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در روند بازاریابی ایمیلی پیش آید باید به موارد زیر اشاره کرد:

اشکال در فرمت ایمیل ها

اگر فرمت ایمیل طوری باشد که کاربر نتواند به راحتی آن را باز کند، احتمال خوانده نشدن ایمیل، بالا خواهد رفت.

اشکال در سایز ایمیل ها

احتمالا اکثر مخاطبان، حوصله باز کردن ایمیل‌های پر حجم با تصاویر زیاد را نخواهند داشت و به این ترتیب هم شانس تعامل، کاهش پیدا خواهد کرد.

نامناسب بودن محتوای ایمیل ها

یک محتوای تبلیغاتی مناسب باید کوتاه، واضح و مفید باشد. سعی کنید به بهترین شکل ممکن، خدمات برجسته خود را شفاف کنید.

مشکل اسپم‌ها

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی نکرده باشید. در نتیجه، ممکن است مخاطب، ایمیل شما را بدون باز کردن، حذف کرده یا اشتراکش را لغو کند! در حالت ارسال انبوه ایمیل، برنامه سی آر ام به شما کمک می‌کند تا مشکل اسپم‌ها را به حداقل برسانید.

مزایا و معایب استفاده از ایمیل های تبلیغاتی
برای جلوگیری از شکست در ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی باید برنامه مشخص و مهارت کافی داشته باشید.

مشکل تحویل ایمیل ها

امکان اینکه در حالت ارسال انبوه، بعضی از پیام­ها به درستی تحویل داده نشده و در نتیجه رویت نشوند، وجود دارد.

مشکل مهارت کافی

برای دانستن زیر و بم‌های این روش تبلیغاتی، استفاده از آموزش‌های حرفه‌ای و کمک گرفتن از افراد خبره، به شما کمک زیاید می‌کند؛ در غیر این صورت، احتمالا هزینه‌های پیش‌بینی نشده زیادی برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود.

امیدواریم اطلاعات ارائه شده درباره ایمیل مارکتینگ برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از امکانات بالقوه و فراوان این روش تبلیغاتی، به بهترین شکل ممکن، استفاده کنید تا با صرف هزینه‌های کم‌تر بیشتر فروش و جذب مشتری را داشته باشید.

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *