بلاگ

شیر پوینت چیست؟ معرفی کامل نرم افزار و امکانات آن


یکی ار رایج‌تربن سوالات کاربران این است که شیرپوینت چیست و چه امکاناتی دارد؟

در این مقاله از توسعه شبکه آداکقصد داریم راهنمای جامعی در مورد شیرپوینت به شما ارائه دهیم تا به کمک آن بتوانید به بهترین شکل ممکن مشتریان خود را مدیریت کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

از آنجایی که این قابلیت در مایکروسافت سی آر ام وجود دارد. برای استفاده از آن باید نرم افزار crm ماکروسافت را خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید crm مایکروسافت می‌توانید با کارشناسان توسعه شبکه آداکدر ارتباط باشید.

نرم افزار شیر پوینت چیست؟

شیرپوینت مجموعه‌ای از امکانات و فناوری‌های مبتنی بر اینترنت و فضای ابری مایکروسافت است. این ابزار آنلاین امکانات زیادی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

شیرپوینت چیست
شیرپوینت مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی برای مدیریت اسناد و محتواهای شرکت‌ها در ابعاد مختلف است.

از اجمله مهم‌ترین کاربردهای این ابزار آنلاین باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت اسناد و اطلاعات شرکت
  • ایجاد شبکه اجتماعی در سطح سازمانی
  • مدیریت پروژه‌ها و گزارش‌دهی دقیق‌تر
  • جمع‌آوری و بررسی داده‌های پروژه‌ها
  • آموزش کارمندان
  • ایجاد تقویم وظایف افراد و مدیریت آن
  • مدیریت همکاری تیمی
  • کنترل بهتر جلسات
  • ارتباط موثر و بهتر با مشتریان
خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

خرید crm مایکروسافت

شیرپوینت یکی از سرویس‌های آنلاین و کاربردی Microsoft Dynamics 365، شرکت مایکروسافت است. شرکت‌های مختلف با تعداد کارمندان متفاوت از این ابزار، برای ذخیره، مرتب کردن، اشتراک‌گذاری و دسترسی آسان و امن به اطلاعات واحدهای مختلف، استفاده می‌کنند.

استفاده از شیرپوینت باعث صرفه‌جویی هزینه‌های IT و سخت‌افزاری شرکت‌ها می‌شود. در سال‌های گذشته این سرویس با ایجاد یک شبکه اینترانت، باعث افزایش چشمگیر راندمان ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا شده است. شرکت‌هایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانند بخش ارتباط با مشتری خود را مدیریت کنند.

این ابزار نسخه ویندوز، IOS و اندروید دارد و به راحتی می‌توانید با کامپیوتر، لپ‌تاپ و موبایل از آن استفاده کنید. نسخه اندروید و IOS این ابزار باعث می‌شود که کارمندان در هر شرایطی، با استفاده از یک گوشی هوشمند، امکان دسترسی به اطلاعات شرکت را داشته باشند.

نکته جالب دیگر درباره این اپلیکیشن، قابلیت طراحی و دیزاین سایت با آن است. سایت‌های معروف زیادی با این اپلیکیشن مایکروسافت طراحی شده‌اند. از بهترین نمونه‌های طراحی سایت با این اپلیکیشن می‌توانبه سایت هواپیمایی کویت، اداره مهاجرت استرالیا و انجمن راه‌آهن آمریکا اشاره کرد.

شیرپوینت یکی از سرویس‌های آنلاین و کاربردی Microsoft Dynamics 365، شرکت مایکروسافت است که استفاده از آن باعث صرفه‌جویی هزینه‌های IT و سخت‌افزاری شرکت‌ها می‌شود.

تاریخچه شیرپوینت

این نرم‌افزار حاصل یکی از برنامه‌های متوقف شده شرکت ماکروسافت در سال ۲۰۰۱ است. این برنامه به مرور زمان، قابلیت‌های جدیدی پیدا کرد تا نسخه ۲۰۰۷ آن دارای ویژگی انتشار و مدیریت محتوا بود.

فروش نرم افزار CRM ماکروسافت توسط شرکت فالنیک
برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار CRM ماکروسافت می‌توانید با توسعه شبکه آداکتماس بگیرید.

شرکت مایکروسافت در نسخه‌های بعدی روی ایجاد یک راه حل تجاری برای مدیریت اسناد و سوابق، ایجاد شبکه اجتماعی داخل سازمانی، ایجاد گزارش جدید، طبقه‌بندی و مدیریت محتوای وب تمرکز کرد. نتیجه این تلاش، نسخه ۲۰۱۰ شیرپوینت بود. مایکروسافت نسخه‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ آن را هم به بازار ارائه داده است.

پیشنهاد مطالعه

اشنایی با امکانات شیر پوینت؛ کاربرد شیرپوینت در سازمان ها

از مهم‌ترین امکاناتی که این سرویس Microsoft Dynamics 365 در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و دیزاین وب سایت

یکی از قابلیت‌های جالب SharePoint، طراحی وبسایت با استفاده از شیرپوینت دیزاینر است. سایت‌های طراحی شده با استفاده از sharepoint designer، اعتبار سئویی بیشتری دارند و از نظر رابط کاربری هم قوی‌‌تر هستند.

از دیگر ویژگی‌های سایت‌های شیرپوینتی طراحی گرافیکی متنوع، مدیریت محتوای پیشرفته و امنیت بالا است. این سایت‌ها امکانات زیادی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند، از جمله:

  • معرفی محصولات
  • تغییر زبان بین فارسی و انگلیسی
  • ایجاد اخبار
  • فروشگاه اینترنتی
  • ارسال SMS
  • نمایش تعداد بازدیدکنندگان در هر روز
  • وبلاگ
  • ایجاد اتاق‌های گفتگو
  • جستجو در سایت
  • گالری تصاویر و فیلم‌ها
  • ایجاد سربرگ‌های مختلف
شیرپوینت دیزاینر چیست
شیرپوینت دیزاینر یکی از ابزارهای کاربردی Sharepoint است. شرکت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از این ابزار سایت‌های معرفی محصولات و فروشگاه‌های اینترنتی خود را طراحی کنند. شیرپوینت دیزاینر، اساس HTML دارد و برای کار با آن باید اطلاعاتی در این مورد داشته باشید.

مدریت ارتباطات درون سازمان

این سرویس Microsoft 365 قابلیت‌های زیادی در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا ارتباطات درون سازمانی را در رده‌های مختلف مدیریت کنند. با استفاده از شیرپوینت کارمندان به راحتی به یک شبکه اینترانت متصل می‌شوند. با استفاده از این شبکه، انتقال داده‌ها و ارتباطات افراد درون سازمان انجام می‌شود.

استفاده از شیرپوینت برای مدیریت اطلاعات و اسناد سازمان ها
از شیرپوینت می‌توان برای مدیریت درون سازمانی و اسناد شرکت استفاده کرد.

قابلیت جستجو همانند یک موتور جستجو

شیرپوینت یک موتور جست‌و‌جوی بسیار قوی دارد. میزان دسترسی این موتور جست‌و‌جو قابل تنظیم و برنامه‌ریزی است؛ از سوی دیگر با توجه به میزان دسترسی تعیین شده برای هر فرد جست‌و‎‌جوها نمایش داده می‌شود.

مدیریت محتوای درون سازمانی

سازمان‌ها با توجه به رده شغلی افراد، اجازه دسترسی به اطلاعات در سطوح مختلف را تعریف می‌کنند. افراد می‌توانند به راحتی در کتابخانه، جست‌و‌جو کنند و آخرین تغییرات و گزارش‌ها را ببینند.

این سیستم با استفاده از منطق If/then کارهایی مانند ارسال ایمیل، انتقال اسناد، پشتیبان‌گیری و ضبط اطلاعات را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

شیرپوینت فارسی

به کمک شیرپوینت فارسی، سازمان‌ها می‌توانند زبان برنامه خود را تغییر دهند و از امکانات آن به راحتی استفاده کنند. استفاده از تقویم شمسی برای برنامه‌ریزی و پشتیبانی از فونت‌های فارسی از مزیت‌های تغییر زبان این برنامه هستند.

مدیریت فرایندهای درون سازمانی

شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره که نیاز زیادی به مدیریت و سامان‌دهی فرایندها و اسناد خود دارند، می‌توانند از محیط کاربرپسند و امن Microsoft SharePoint استفاده کنند. این پلتفرم بسیار انعطاف‌پذیر است و به راحتی می‌توان آن را با توجه به نیازهای هر سازمان بازطراحی کرد.

ایجاد پورتال سازمانی

هر سازمان یا شرکتی می‌تواند با توجه به نیازهای خود در محیط این ابزار، پورتال سازمانی مورد نیازش را طراحی کند. این پورتال می‌تواند نیازهایی چون اطلاع‌رسانی، مدیریت اسناد، گزارش تعاملات و تعیین میزان دسترسی به اطلاعات را برطرف کند.

ادغام شیرپوینت با اکسل و اکسس

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم و کاربردی این پلتفرم مایکروسافت، انتقال داده‌های شیرپوینت در اکسل است. اگر شرکتی نیاز به انتقال اطلاعات شیرپوینت در اکسس داشته باشد با استفاده یک سری فرایند ساده می‌تواند این کار را انجام دهد. قابلیت ادغام شیرپوینت با اکسل و اکسس باعث ارائه گزارشات دقیق‌تر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

شیرپوینت ۲۰۱۹ ؛ تعریف و چند ویژگی مفید

آخرین نسخه شیرپوینت در سال ۲۰۱۹ ارائه شده است. شرکت مایکروسافت هر ماه آپدیت‌های جدیدی برای این پلتفرم ارائه می‌دهد. این آپدیت‌ها برای نسخه‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ هم ارائه می‌شود.

قابلیت استفاده از شیرپوینت 2019 در موبایل و تبلت
استفاده از شیرپوینت در موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی و سرعت بیشتر، در این نسخ، قابلیت‌های جدیدی گنجانده شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دسترسی شیرپوینت موبایل به اینترانت سازمان

این قابلیت به کارمندان خارج از دفتر و نیروهای سیار امکان می‌دهد تا با استفاده از موبایل، به راحتی به اینترانت سازمان دسترسی داشته باشند. این موضوع می‌تواند برای سازمان‌های دارای نیروهای دورکار و سیار بسیار مفید باشد.

دسترسی به اینترانت، باعث دسترسی کارمندان به اطلاعات مورد نیازشان در هر زمان و مکانی می‌شود.

قابلیت سفارشی‌سازی بیشتر

سفارشی‌سازی دقیق‌تر و بیشتر هم قابلیت جدید نسخه ۲۰۱۹ است. با استفاده از این ویژگی نیاز به تعریف سطوح دسترسی و محدودیت‌ها کم‌تر می‌شود و سرعت کار و بهره‌وری کارمندان افزایش پیدا می‌کند.

قابلیت هیبریدی پیشرفته‌تر

با قدرتمندتر شدن قابلیت هیبریدی نسخه ۲۰۱۹، عملکرد جست‌و‌جو بهتر شده است. این موضوع باعث کاهش نیاز به کدنویسی و سبک‌تر شدن برنامه می‌شود.

سازگاری بیشتر نسبت به نسخه ۲۰۱۶

مایکروسافت سعی کرده است در شیرپوینت ۲۰۱۹، مشکلات نسخه ۲۰۱۶ را حل کند. در نسخه ۲۰۱۶ ، ایجاد سایت جدید و سفارشی‌سازی آن سخت بود؛ اما در این نسخه جدید این عملکرد برای مدیران راحت‌تر است.

استفاده از شیرپوینت می‌تواند مدیریت شرکت را برای کارفرمایان آسان‌تر کند؛ از طرف دیگر این پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری را برای بخش فروش و بازاریابی راحت‌تر می‌کند. با استفاده از این ابزار مایرکوسافت نیازی به سایر نرم‌افزارهای CRM نیست. چنانچه قصد خرید crm مایکروسافت ماکروسافت را دارید می‌توانید درخواستتان را در قسمت پایین ثبت کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

خرید crm مایکروسافت

نویسنده : تحریریه فالنیک



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *