بلاگ

ریکاوری و بازیابی اطلاعات سرور اچ پی با نرم افزار MediaSmart

MediaSmart:

MediaSmart :از دست رفتن اطلاعات سرور یکی از سخت‌‌ترین اتفاقاتی است که برای هر ادمین یا شرکت و سازمانی ممکن است رخ دهد. و می‌‌تواند مشکلی بسیار ناامیدکننده و نگران کننده باشد.

می‌‌توان با روش‌‌های مختلف و استفاده از تخصص و مهارت مهندسان و تکنسین‌‌های مجرب به ریکاوری و بازیابی اطلاعات سرورهای اچ پی اقدام کرد.

.

لذا برای افرادی که با از دست رفتن اطلاعات سرورهای اچ پی مواجه می‌‌شوند، جای نگرانی وجود ندارد و می‌‌توان این اطلاعات را مجدد بازیابی و ریکاوری کرد به شرطی که این کار از روش درست انجام گیرد. با ما همراه باشید …

معرفی شرکت و سرور اچ پی

اچ پی از جمله شرکت‌‌هایی است که پرچمدار عرضه و تولید سرور است. این شرکت تمام تلاش خود را می‌‌کند تا محصولاتی که در زمینه سرور ارائه می‌‌دهد، به راحتی و آسودگی افراد در زمینه‌‌ای که در آن به فعالیت مشغولند، کمک کند.

 

اچ پی با ارائه نسل‌‌های مختلف سرورهای خود یکی از رهبران در زمینه سخت افزاری و دیتا سنترها است که به تولید و ارائه سرورهای مختلف می‌‌پردازد.

محصولات اچ پی:

 در ایران هم حرف اول را می‌‌زنند و از محبوبیت بالایی برخوردارند. یکی از اهداف استفاده از سرورهای اچ پی به اشتراک گذاشتن منابع نرم افزاری و سخت افزاری با مشتری است. منظور از مشتری در این تعریف کامپیوتری است که درخواستی را به سرور ارسال می‌کند و سرور باید به آن پاسخ دهد.

از این رو، باید گفت که سرور دستگاهی پیشرفته است که باید همیشه و در همه حال روشن باشد و به دستگاه‌های دیگر سرویس‌هایی را ارائه نماید.

سرورهای اچ پی:

سرورهای اچ پی از کیفیت و کارآیی خوبی برخوردارند اما مانند هر سیستم پردازشی دیگر ممکن است مشکلاتی برایشان به وجود آید که منجر به از دست رفتن اطلاعات و داده‌‌های ذخیره شده روی آن‌‌ها شود.

ریکاوری:

در پی این اتفاق نیاز به ریکاوری مطرح می‌شود که موفقیت‌آمیز بودنش بسیار مهم و ضروری است. برای این که به ریکاوری و بازیابی موفقیت آمیز سرورهای اچ پی بپردازیم باید خطاها و خرابی‌‌های سرور را بررسی و چک کنیم. شناسایی خطاها و علت آنها دلیل خرابی سرورها را نشان می‌دهند.

به وجود آمدن هر یک از مشکلات و آسیب‌‌های گفته شده، منجر به از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورهای اچ پی خواهد شد. بنابراین بهتر است ابتدا علل خرابی سرورهای اچ پی را شناسایی و برطرف کنید و در نهایت به ریکاوری اطلاعات بازگردان آنها بپردازید.

 

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی مطالب مرتبط:

اچ ‌پی، تکنولوژی پرینت بدون جوهر را با نام IonTouch رونمایی کرد

معرفی میکروسرور جدید نسل ۱۰ اچ‌ پی

اچ‌ پی با معرفی لپ‌ تاپ‌های جدید خود با سرفیس مایکروسافت رقابت می‌کند

ویدیو/ آموزش و پرورش نوین با اچ پی

راه اندازی آموزش مجازی چگونه است؟ با نرم افزارهای آموزش مجازی آشنا شوید

ریکاوری و بازیابی اطلاعات سرورهای اچ پی با MediaSmart

برخی ادمین‌ها وقتی با مشکلاتی در سرورهای اچ پی مواجه می‌‌شوند، به فرمت کردن پارتیشن می‌‌پردازند. با فرمت شدن پارتیشن، اطلاعات و داده‌ها دیگر قابل ریکاوری و بازیابی نخواهد شد. بنابراین بهترین راه حل هنگام فقدان و از دست رفتن اطلاعات و داده‌های سرورهای اچ پی، استفاده از برنامه‌‌های ریکاوری اطلاعات هارد است.

قبل از ریکاوری:

باید قبل از ریکاوری اطلاعات سرورهای اچ پی توجه کنید، که اطلاعات و داده‌های سرور رونویسی نشود. برای ریکاوری اطلاعات سرورهای اچ پی می‌توان از راه دور و ریموت، و یا استفاده از نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات استفاده کرد.

MediaSmart:

نرم افزار ریکاوری سرور با نام MediaSmart به صورت خودکار بر روی کامپیوتر شما نصب می‌‌شود و کار ریکاوری را انجام می‌‌دهد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید اطلاعات سرورهای اچ پی را که به دلایل مختلف از بین رفته‌اند را بازیابی و ریکاوری کنید. در ادامه نحوه کار با این نرم افزار را با هم بررسی می‌کنیم.

برای آشنایی با ریکاوری و نحوه انجام آن برای سرورهای اچ پی به بررسی چگونگی و نحوه ریکاوری سرور MediaSmart اچ پی می‌‌پردازیم.

نحوه کار:

۱- اگر HP MediaSmart Server Control Center روی کامپیوترتان باز است، قبل از انجام این روند، آن را ببندید.

۲- Server Recovery Disc را در درایو دی وی دی کامپیوتری که با کابل  Ethernet به شبکه وصل است قرار دهید. برنامه Server Recovery به صورت خودکار شروع می‌‌شود. که شما پنجره زیر را مشاهده می‌‌کنید.

۳- با باز شدن این پنجره بر روی دکمه Next کلیک کنید.

۴- HP MediaSmart Server و Windows Home Server Connector را به روش زیر از نصب خارج کنید:

– روی دکمه Start  کلیک کنید و کنترل پنل را انتخاب کنید. در صفحه کنترل پنل بر روی دکمه Add و یا Remove Programs را انتخاب کنید.

– روی HP MediaSmart Server و سپس Remove کلیک کنید.

– در  Windows Home Server Connector روی Remove کلیک کنید.

۵- به روش زیر، سرور را برای ریکاوری و یا ریست آماده کنید.

– در پشت سرور دکمه Power را فشار دهید و به مدت ۴ ثانیه نگه دارید، تا سرور خاموش شود.

– بعد از این که سرور به صورت کامل خاموش شد، در جلو سرور دکمه Status / Recovery را به آرامی فشار دهید. شما در تصویر زیر محل قرار گیری دکمه Status و یا Recovery را مشاهده می‌‌کنید. با لستفاده از یک سنجاق، این دکمه را فشار دهید.

– سپس در پشت سرور دکمه Power را فشار دهید تا ری استارت شود.

– وقتی که نشانگر سلامت چراغ چشمک زن آبی و یا قرمز را نشان داد، شما با استفاده از سنجاق دکمه Status/Recovery فشار دهید. حالت ریکاوری فعال می‌شود.

– اگر حالت ریکاوری به صورت موفقیت‌آمیز فعال شود، چراغ Health indicator به صورت چشمک‌زن آبی صورتی و قرمز نشان داده می‌‌شود.

۶-  وقتی سرور به حالت ریکاوری یا Recovery Mode رفت، در پنجره نمایش داده شده، روی Next کلیک کنید سپس مراحل زر را دنبال کنید.

در طول زمان ریکاوری، شما ممکن است با اتفاقات زیر مواجه شوید:

– اگر برنامه ریکاوری نتوانست سرور را پیدا کنید. در این صورت شما No server found را می‌بینید.

– اگر برای ریکاوری سرور نتوانست پارتیشن دیتا را ریکاوری کند، در این صورت برنامه صد در صد پر می‌‌شود و دوباره صفر شده و مجدد شروع می‌شود.

– اگر ریکاوری با شکست مواجه شد، شما پیام Recovery Fails را می‌‌بینید.

۷- بعد از این که ریکاوری سرور به صورت کامل انجام شد، سرور به صورت خودکار ری استارت می‌‌شود. بنابراین قبل از وارد شدن به مرحله بعدی نشانگر Health باید به رنگ آبی و ثابت در آید.

۸- شما باید نرم افزار هر کامپیوتر را مجدد نصب کنید. به ویژه کامپیوتری که برای ریکاوری استفاده شده است. وگرنه شما نمی‌‌توانید Server Recovery را اجرا کنید.

۹- بر روی دکمه Finish در پنجره Server Recovery Complete کلیک کنید.

نکته:

 اگر همان گونه که در مرحله اول گفته شد، HP MediaSmart Server Control Center را نبندید، ممکن است پیغامی ببیند مبنی بر اینکه کامپیوترتان را ریست کنید. اگر این پیغام را دیدید گزینه Reboot Later را بزنید

وگرنه ریبوت شدن سرور در این مرحله باعث می‌شود سرور در حالتی بماند که نتواند کانفیگ شود و مجبور خواهید شد پروسه ریکاوری یا ریست را دوباره انجام دهید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *