بلاگ

آشنایی با چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

 

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی روی کنترل پنل دستگاه، وضعیت پرینتر را نشان می‌دهند. این چراغ‌ها می‌توانند بر اساس وضعیت پرینتر روشن، خاموش و یا در حال چشمک زدن باشند. همچنین می‌توانند برای نشان دادن وضعیت پرینتر یا شرایط خطای احتمالی، با الگوهای متفاوتی چشمک بزنند. حال در این مقاله قصد داریم مفهوم هرکدام از این چراغ‌ها را در پرینترهای اچ پی با مدل‌های LaserJet Pro M12a, M12w, P1102, P1102s, P1102w, P1106, P1108  P1109Wو  P1109 است بررسی کنیم. با توسعه شبکه آداکهمراه باشید:

شکل اول: پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, P1102, P1102s, P1106, P1108, and P1109

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

 

 

۱: چراغ هشدار (Attention Light)

۲: چراغ آماده به کار (Ready light)

شکل دوم: چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی  HP LaserJet Pro M12w, P1102w, and P1109w printers

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی
  1. دکمه Wireless
  2. چراغ Wireless
  3. چراغ Attention
  4. چراغ Ready
  5. دکمه Cancel

۱- چراغ Wireless چشمک می‌زند

چراغ Wireless زمانی که یک اتصال در حال برقراری است یا زمانی که پرینتر نمی‌تواند سیگنال Wireless را دریافت کند و یا به شبکه متصل شود، شروع به چشمک زدن می‌کند.

گام اول: صبر کنید تا اتصال پرینتر برقرار شود.

چراغ Wireless هنگامیکه پرینتر در حال تلاش برای اتصال به روتر Wireless یا نقطه دسترسی است چشمک می‌زند. برای چند دقیقه صبر کنید سپس چراغ را دوباره بررسی کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

گام دوم: مشکلات شبکه Wireless را بررسی کنید.

عوامل زیر می‌توانند سبب شوند که پرینتر اتصال Wireless را از دست بدهد.

  • اتصال شبکه دیگر فعال نیست یا قدرت سیگنال پایین است.
  • پرینتر به حالت Sleep یا Standby می‌رود.
  • فاصله پرینتر یا از روتر خیلی دور است یا خیلی به آن نزدیک. توصیه شده است که فاصله بین پرینتر و روتر از ۱ متر تا ۱.۵ متر باشد.
  • یک firewall از دسترسی پرینتر به کامپیوتر و شبکه ی Wireless جلوگیری می‌کند.
  • یک دستگاه در نزدیکی که سیگنال‌های رادیویی منتشر می‌کند (مانند ماکروویو یا تلفن بی سیم) ممکن است که با اتصال Wireless مداخله کند.
  • یک وی پی ان (VPN) از دسترسی پرینتر به کامپیتر و شبکه Wireless جلوگیری می‌کند.

پس از اصلاح همه موارد ذکر شده، چراغ Wireless را بررسی کنید.

 

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

۲- چراغ هشدار (Attention Light) چشمک می‌زند

چراغ هشدار هنگامیکه پرینتر در حالت خطا باشد چشمک می‌زند: کارتریج خالی است یا پوشش بالا به درستی بسته نشده است و یا کاغذ به درستی بارگذاری نشده یا کاغذ در آن گیر کرده است.

شکل سوم: مثالی از چشمک زدن چراغ هشدار

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

۱- پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, P1102, P1102s, P1106 P1108 و P1109

۲- پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12w, P1102w و P1109w

۲.۱: چراغ هشدار (Attention Light) و تونر کارتریج ممکن است خالی باشد.

این شرایط هنگامی اتفاق میفتد که کارتریج تونر خالی است یا به درستی نصب شده است. برای برطرف کردن این مشکل، تونر کارتریج را دوباره نصب کنید.

گام اول: محدوده تونر کارتریج را بازرسی کنید.

درب بالایی را باز کنید سپس تونر کارتریج را بررسی کنید.

شکل چهارم: باز کردن درب بالایی

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی
  • اگر تونر کارتریج گم شده است، تونر کارتریج گم شده را نصب کنید.
  • اگر تونر کارتریج در پرینتر است، ممکن است که به درستی نصب نشده باشد. تونر کارتریج را خارج کرده و دوباره نصب کنید.

گام دوم: پرینتر را سرویس کنید

اگر شما تمام گام‌های قبلی را کامل انجام دادید و مشکل همچنان ادامه داشت، به واحد تعمیرات پرینتر و ماشین‌های اداری توسعه شبکه آداکمراجعه کنید.

۲.۲: چراغ هشدارچشمک میزند، و درب بالایی ممکن است باز باشد.

شکل پنجم: بستن درب کارتریج

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

۲.۳: چراغ هشدار (Attention Light) چشمک می‌زند و کاغذ ممکن است نباشد یا به درستی قرار نگرفته باشد.

این شرایط هنگامی اتفاق میفتد که محفظه اولویت پرینت (سینی ورودی بالایی) یا سینی ورودی، خالی است. برای حل این مسئله، کاغذ سفید را به درستی در سینی قرار دهید.

۲.۳.۱: کاغذ را در ورودی سینی the priority input tray قرار دهید (Load). پرینترهای HP LaserJet Pro P1102w و P1109w

کاغذ سفید را به سمتی که میخواهید روی آن پرینت گرفته شود، در محفظه اولویت پرینت (سینی ورودی بالایی)  قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

۲.۳.۲: کاغذ را در سینی ورودی قرار دهید.

کاغذ چاپ ساده را به سمت سینی ورودی قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر درباره قرار دادن کاغذ به این لینک بروید.

۲.۴: چراغ هشدار چشمک می‌زند، کاغذ ممکن است مسدود شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباری حل این مشکل این مقاله را بخوانید.

 

این شرایط هنگامی اتفاق میفتد که پرینتر دچار خطای بحرانی است.

 

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

۱- پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, P1102, P1102s, P1106, P1108 و P1109

۲. پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12w, P1102w و P1109w

گام اول: پرینتر را Reset کنید.

برای از بین بردن خطا (Error) پرینتر را Reset کنید.

  1. پرینتر را روشن کنید.
  2. منتظر بمانید تا پرینتر شما قبل از ادامه خاموش شود.
  3. اگر پرینتر روشن شده، سیم برق را از پشت پرینتر جدا کنید.
  4. . سیم برق را از پریز جدا کنید.
  5. به مدت ۶۰ ثانیه صبر کنید.
  6. سیم برق را به پریز وصل کنید.

اچ پی توصیه می‌کند که سیم برق مستقیما به پریز وصل شود.

  1. سیم برق را دوباره به پرینتر وصل کنید.
  2. اگر پرینتر به طور خودکار روشن نشد، آن را روشن کنید.
  3. صبر کنید تا پرینتر ساکت شود.

پرینت بگیرید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، گام بعدی را دنبال کنید.

گام دوم: پرینتر را مستقیما به یک پریز برق وصل کنید.

پرینتر را مستقیما به یک پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که منبع قدرت درست کار می‌کند.

  1. سیم برق را از هرگونه محافظ، سیم رابط و چندراهی برق جدا کنید.
  2. سیم برق را مستقیما به پریز وصل کنید.
  3. پرینتر را روشن کنید.

پرینت بگیرید.اگر مشکل همچنان ادامه داشت، گام بعدی را دنبال کنید.

گام سوم: پرینتر را سرویس کنید.

اگر شما تمام گام‌های قبلی را کامل انجام دادید و مشکل همچنان ادامه داشت، به واحد تعمیرات پرینتر و ماشین‌های اداری توسعه شبکه آداکمراجعه کنید.

۵- همه چراغ‌ها خاموش هستند، و پرینتر کار نمی‌کند.

این شرایط هنگامی اتفاق میفتد که پرینتر خاموش است یا مشکلی با منبع برق وجود دارد.

شکل هفتم: همه چراغ‌ها خاموش هستند، پرینترهای اچ پی کار نمی‌کند.

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

۱- پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, P1102, P1102s, P1106, P1108 و P1109

۲- پنل کنترل (Control Panel) پرینترهای HP LaserJet Pro M12w, P1102w و P1109w

 گام اول: پرینتر را روشن کنید.

برای روشن کردن پرینتر دکمه Power را فشار دهید.

 Power

اگر پرینتر روشن نمی‌شود، گام بعدی را دنبال کنید.

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

گام دوم: مطمئن شوید که پرینتر به پریز وصل شده باشد.

مطمئن شوید که سیم برق به پشت پرینتر وصل شده و به پریز برق متصل شده است.

شکل نهم: وصل کردن سیم برق

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی

گام سوم: پرینترهای اچ پی را مستقیما به پریز وصل کنید.

اگر از هرگونه محافظ، سیم رابط و چندراهی برق استفاده می‌کنید، پرینتر را مستقیما به پریز وصل کنید تا مطمئن شوید که منبع قدرت درست کار می‌کند.

  1. سیم برق را از هرگونه محافظ، سیم رابط و چندراهی برق جدا کنید.
  2. سیم برق را مستقیما به پریز وصل کنید.
  3. پرینتر را روشن کنید.

اگر پرینتر روشن نشد، گام بعدی را دنبال کنید.

گام چهارم: مطمئن شوید که پریز برق کار می‌کند.

 

۱- سیم برق را از پریز جدا کنید.

۲- وسیله دیگری را به پریز وصل کنید تا از کارکردن آن مطمئن شوید.

  • اگر پریز برق کار نمی‌کند، پرینتر را به پریز دیگری وصل کنید.
  • اگر پریز برق کار می‌کند، اما پرینتر همچنان روشن نمی‌شود، گام بعدی را دنبال کنید.

گام پنجم: قدرت را توسط سیم برقی که با پرینتر دیگری سازگار است تست کنید.

 

  • اگر پرینتر با کابل متناوب روشن نمیشود، گام بعدی را برای سرویس کردن پرینتر دنبال کنید.
  • اگر پرینتر توسط کابل متناوب روشن شد و سیم برق اصلی دچار مشکل شد، با کارشناسان توسعه شبکه آداکدر ارتباط باشید.

گام ششم: پرینتر را سرویس کنید

در صورتی که تمامی موارد را انجام دادید و مشکل بر طرف نشد، واحد خدمات پرینتر و ماشین‌های اداری توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی) پاسخگوی شما کاربران گرامی است. برای آشنایی بیشتر با این واحد، به لینک زیر مراجعه کنید.

 

برخی از مطالب مرتبط:

نحوه تعویض کارتریج لیزری در پرینتر اچ پی همراه با ویدئو

اچ ‌پی، تکنولوژی پرینت بدون جوهر را با نام IonTouch رونمایی کرد

توسعه شبکه آداک (ایران اچ پی) در کمپین گارانتی با اصالت

ویدیو/ چگونگی دریافت فکس بصورت دورو در پرینترهای اچ پی

اولین خبر از جزئیات لپ تاپ اچ پی مبتنی بر پردازنده آرم

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *