بلاگ

۶ نکته که باید درباره LTFS بدانید!


۱- LTFS یک فایل-سیستم است.

LTFS مخفف Linear Tape File System و داده‌ها را روی نوار سازماندهی می‌کند. LTFS در عین حال که دسترسی به فایل را سریع و ساده می‌کند، از اطلاعات هم محافظت می‌کند.

با وجود LTFS، داده های ذخیره شده روی Tape، برای کاربران نهایی و اپلیکیشن‌ها به صورت فایل-سیستم نمایش داده می‌شوند در نتیجه، سازماندهی و دسترسی به فایل‌های خاص در Tape، آسان‌تر انجام می‌شود و نیازی به ضمیمه متادیتا یا تغییر فایل‌هایتان ندارید.

LTFS به معنای Long Term File System هم هست که در مدیا و درایوهای IBM Jaguar استفاده می‌شود و همان مزایایی را ارایه می‌دهد که LTFS استفاده شده در رسانه LTO ارایه می‌دهد.

۲- LTFS بسیار سازگار و self-describing (شامل دیتا و متادیتا) است.

گذشت آن زمان‌ها که مشتریان مجبور بودند فقط از محصولاتِ یک تولیدکننده استفاده کنند. LTFS انحصاری نیست پس به راحتی کنترل اطلاعات خود را در دست دارید و با هر کس که لازم باشد می‌توانید آنها را به اشتراک گذارید. در LTFS، تمام فایل‌ها و متادیتای روی کارتریج، کامل و مستقل هستند. LTFS مانند فلش درایو USB عمل می‌کند و هر LTFS Drive می‌تواند هر LTFS Tape ای را بخواند و این کار بدون توجه به برند و تولیدکننده آن انجام می‌شود.

۳- LTFS داده‌ها را با هدف دسترسی سریع‌تر به داده، پارتیشن بندی.

LTFS امکان پارتیشن بندی Tape به دو سگمنت را فراهم می‌کند که نتیجه آن، ساماندهی فایل-سیستم و دسترسی سریع‌تر به داده‌ها است. پارتیشن ۰ ایندکسی از داده‌ها و پارتیشن ۱ داده‌های اصلی را نگه‌داری می‌کند. بدین ترتیب، اپلیکیشن‌ها می‌توانند به جای خواندن کل طول Tape، فایل‌های خاص را سریع پیدا کنند. کاربران می‌توانند محتواهای کارتریج را ببینند و فایل‌های خاص را برای بازیابی، دقیقا مشخص کنند. این کار دقیقا مانند نمایش فایل‌ها در Mac Finder یا Windows Explorer است، LTFS سازمان‌دهی سلسله مراتبی فایل سیستم را روی اطلاعات Tape فراهم می‌کند.

 

۴- LTFS از نوار LTO 8 وLTO 7 و LTO 6 و LTO 5 به دلیل قابلیت اطمینان بالا استفاده می‌کند.

این کارتریج‌های LTO رسانه‌های ذخیره سازی قابل اعتمادی هستند که LTFS به آنها نیاز دارد. Linear Tape Open یا LTO تکنولوژی دخیره سازی اطلاعات بر روی Tape است که از Open-Standards استفاده می‌کند.

LTO 6، ۲.۵ ترابایت ظرفیت Native و ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه نرخ انتقال Native را فراهم می‌آورد و عمر مفید ۳۰ ساله دارد . دوام بالایی دارد و عمر ذخیره سازی مبتنی بر فایل نیز در آنها  بالا است.

Tape های IBM Jaguar ظرفیت بالای انترپرایزی حدود ۴ ترابایت به ازای هر Tape در اختیار شما قرار می‌دهد و دسترسی File Level به داده‌های مهم کسب‌وکار را با سرعت ۲۵۰ مگابایت در ثانیه، فراهم می‌کند. این و ظرفیت سرعت در نسل‌های بعد از LTO 6 به مراتب بیشتر شده است.

LTFS5 -5 با اپلیکیشن‌های موجود به آسانی یکپارچه می‌شود.

LTFS با اپلیکیشن‌های مبتنی بر فایل موجود، به آسانی یکپارچه می‌شود تا مدیریت Tape کاراتر و بهتر شود. تولیدکنندگان اصلی Tape، نرم افزار LTFS برای LTO را برای دانلود ارایه می‌دهند.

۶- LTFS موجب کاهش هزینه‌های ذخیره‌ سازی و فضای فیزیکی می‌شود.

سازمان‌ها با استفاده از ذخیره سازی مبتنی بر LTFS، ​می‌توانند هزینه مصرف انرژی را تا ۹۵ درصد کاهش دهند. ظرفیت بالا و نرخ خطای کم در LTO ها امکان ذخیره اطلاعات بیشتر در فضای فیزیکی کوچکتر را فراهم می‌دهند و در عین حال با مجتمع شدن با استوریج‌های مبتنی بر دیسک، هزینه‌های کولینگ و هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.

 

مشاوره و خرید استوریج های اچ پی در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد.

مشاوره و خرید استوریج

 

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *