بلاگ

نرم افزار ادوبی کانکت چیست؟ چگونه با Adobe Connect کلاس آنلاین برگزار کنیم؟


زمان مطالعه: 6 دقیقه

این روزها با وجود بیماری کرونا و افزایش نیاز به برگزاری کلاس‌های آنلاین، کنفرانس‌های تحت وب، آموزش انواع مهارت‌ها از راه دور و… لزوم استفاده از یک سیستم کارآمد و موثر به خوبی احساس می‌شود. برنامه ادوبی کانکت (Adobe Connect)، یکی از برنامه‌های مفید و کاربردی شرکت Adobe است که هر روز در میان کاربران محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. Adobe Connect یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برگزاری کلاس‌های مجازی، وبینار، جلسات صوتی و جلسات تصویری است. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم نرم افزار ادوبی کانکت چیست.

نرم افزار ادوبی کانکت چیست؟

برای پاسخ به سوال «نرم افزار ادوبی کانکت چیست؟»، باید بگوییم، برنامه ادوبی کانکت (Adobe Connect)، یک سیستم نرم افزاری آموزشی تحت وب است. این نرم افزار قدرتمند برای ارائه اطلاعات، برگزاری کلاس‌های آنلاین، وب کنفرانس و به اشتراک گذاری Desktop مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادوبی کانکت، بر پایه Flash Player ساخته شده و امکان استفاده از آن در سیستم عامل اندروید و IOS فراهم است.

ادوبی کانکت چیست

مراحل دسترسی به برنامه ادوبی کانکت چیست؟

قبل از بیان مراحل دسترسی، جهت اتصال به نرم افزار و همچنین آسان‌تر شدن کارها و وضوح تصاویر اسلایدها، پیشنهاد می‌کنیم  از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی (PC) استفاده کنید. هر چند در معرفی نرم افزار ادوبی کانکت، گفتیم این نرم افزار از طریق موبایل با سیستم عامل‌های IOS و Android نیز قابل استفاده است.

برای استفاده از نرم افزار Adobe Connect به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز یا (Mac)، با حافظه حداقل 1 گیگابایت
  • یک عدد هدست با کیفیت مناسب
  • اینترنت پرسرعت ADSL) (Mobile Data ,Wi-Fi, با پهنای باند حداقل kbps 512

برای شرکت در کلاس مجازی باید نرم افزار Adobe Connect را با توجه به نوع سیستم عامل خود، دانلود و نصب کنید. سپس نرم افزار را از طریق جستجو در منو استارت در لپ تاپ یا گوشی خود باز کنید. در کادر مشخص شده در صفحه اول، آدرسی که دریافت کرده‌اید وارد کرده و دکمه Continue را بزنید.

در مرحله بعد باید آدرس مورد نظر را در یک مرورگر مانند کروم یا فایرفاکس وارد کنید. در پنجره باز شده، یک علامت هشدار به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله گزینه Open in Application را انتخاب کنید تا نرم افزار به شکل خودکار اجرا شود.

پس از اینکه پیش نیازهای لازم را برای ورود به کلاس فراهم کردید، باید وارد محیط کلاس مجازی شوید. برای این منظور لازم است یک آدرس url، به همراه یک نام کاربری و رمز عبور از طرف آموزشگاه در اختیار شما قرار گیرد. نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید تا به محیط کلاس وارد شوید.

ویژگی‌ها و مزایای ادوبی کانکت چیست؟

ویژگی های ادوبی کانکت

اکنون می‌دانیم پلتفرم ادوبی کانکت چیست و مراحل دسترسی به آن چگونه است. در این بخش قصد داریم به معرفی امکانات ادوبی کانکت اندروید بپردازیم. امکانات این ابزار عبارتند از:

  • امکان حضور و غیاب در کلاس‌های آموزشی
  • ارسال و دریافت صدا، تصویر و پیام متنی در سمینار یا کلاس آموزشی تحت وب
  • امکان اتصال به VOIP
  • متصل کردن اعضایی که امکان حضور آنلاین ندارند، از طریق تلفن
  • وجود ابزارهای کمکی در وایت برد سیستم
  • امکان نوشتن بر روی وایت برد نرم افزار با فناوری قلم نوری
  • امکان نمایش انواع فایل‌های PDF، JPG، PPT و…
  • تمکان به اشتراک گذاری متون، تصاویر و ویدئوها
  • امکان برگزاری نظرسنجی و رای گیری به صورت آنلاین
  • امکان ارزیابی و سطح بندی اعضای کلاس
  • مشاهده لیست کاربران حاضر در سامانه ویدئو کنفرانس
  • امکان ایجاد جلسات پرسش و پاسخ به صورت خصوصی و گروهی
  • امکان قفل کردن جلسه و جلوگیری از ورود سایر افراد
  • امکان ضبط جلسات و استفاده مجدد از مطالب گفته شده
  • دسترسی و کنترل دسکتاپ کاربران از راه دور
  • امکان دسترسی و مشاهده تمام صفحات کاربران (Desktop Sharing)
  • امکان ایجاد تغییر در چیدمان تجهیزات کلاس آنلاین
  • امکان ثبت نام در جلسات آنلاین به وسیله فایل اکسل
  • امکان شرکت در وب کنفرانس از طریق تب‌لت و موبایل

سامانه آموزش مجازی راهبران، دوره‌های آموزشی خود را با ابزار Adobe Connect برگزار می‌کند.

قابلیت‌های Adobe Connect برای برگزاری کلاس مجازی چیست؟

همان طور که در معرفی نرم افزار ادوبی کانکت اشاره کردیم، این برنامه، یک سکوی کنفرانس تحت وب است که شامل ویدئو، صدا، نظرسنجی، پرسش و پاسخ، گفتگو، به اشتراک گذاری صفحات و موارد دیگر است.

قابلیت ادوبی کانکت

اما قابلیت‌های منحصربه فرد نرم افزار ادوبی کانکت چیست که برای برگزارس کلاس‌های مجازی تا این حد مورد توجه قرار گرفته است؟

قابلیت تنظیم

سیستم Adobe Connect، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به طور کامل بر ظاهر و ویژگی کلاس‌های مجازی کنترل داشته باشید. عملکرد مورد نظر خود را از طریق پادهای قابل تنظیم اضافه کنید، سپس یک تصویر پس زمینه سفارشی اضافه کرده و کلاس مجازی خود را با انواع طرح بندی‌ها شخصی سازی کنید.

مشارکت بیشتر

نرم افزار ادوب کانکت با فعال کردن امکان تعامل در کلاس مجازی، امکانات لازم برای تعامل با مخاطبان را فراهم می‌کند. کافیست چند پاد گپ، فرم نظر سنجی، آزمون، بازی، سبیه سازی،اتاق برک اوت و… به سیستم اضافه کنید تا در کلاس‌های خود میزان مشارکت بالاتری را تجربه کنید.

قدرتمند بودن

این امکان برای شما فراهم است تا برنامه‌های دلخواه خود را به اتاق مجازی اضافه کنید تا عملکرد ادوب کانکت را تا آنجا که ممکن است گسترش دهید. Adobe Connect به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، یک سیستم کارآمد و قدرتمند در اختیار داشته باشید.

مداوم بودن

کافی است فقط یک بار اتاق مجازی خود را ایجاد کنید، تا بتوانید برای همیشه از آن استفاده کنید. چیدمان، مطالب، پادها و… همگی سر جای خودشان هستند. بنابراین می‌توانید در جلسات مختلف بدون نگرانی از آنها استفاده کنید.

یک بستر با کاربردهای متعدد

همان طور که در مورد قبل اشاره کردیم، اتاق‌هایی که در اوب کانکت ایجاد می‌کنید، پایدار و قابل تنظیم بود و می‌توانید در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این سیستم به شما امکان می‌ده تا:

با گزینه‌های تعاملی گسترده، میزان مشارکت و تعامل با مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.

با نظارت و ارزیابی مشارکت‌ها، میزان یادگیری اعضای کلاس را بسنجید.

کلاس‌های مجازی خود را به صورت قابل تنظیم و مداوم برگزار کنید.

با ابزارهای پشت صحنه، جلسات و کلاس‌ها را به خوبی مدیریت و کنترل کنید.

سازگار و قابل تکرار

پشتیبانی مستمر و مداوم از محتوا به این معنی است که اتاق‌ها یا کلاس‌ها می‌توانند قبلا تنظیم شده و مجددا مورد استفاده قرار گیرند. شما با استفاده از الگوهای تنظیم، می‌توانید اتاق‌های جدید را تنظیم کرده و با یک کلیک آنها را برای جلسات بعدی آماده کنید.

فرآیند آموزش و یادگیری موثر و کم هزینه با سامانه LMS راهبران

روش برگزاری جلسات در ادوبی کانکت چیست؟

تا اینجا آنچه لازم بود در معرفی نرم افزار ادوبی کانکت بیان کردیم و دانستیم نرم افزار ادوبی کانکت چیست. اما در این برنامه چگونه جلسات خود را برگزار کنیم؟

برگزاری جلسه

اگر میزبان هستید، باید با ورود به اتاق جلسات، جلسه خود را شروع کنید. وقتی به اتاق جلسات وارد شدید، باید کارهایی مانند: مشخص کردن اطلاعات جلسه، پذیرش یا رد درخواست شرکت کنندگان برای پیوستن به جلسه، تنظیم مجدد pod و نوع یادداشت‌ها را انجام دهید.

برای شروع به سراغ سربرگ Meeting بروید. توجه کنید که باید دسترسی Administrator داشته باشید. برای دسته بندی کلاس‌ها بر روی New Folder کلیک کرده و کلاس‌ها را دسته بندی کنید. سپس بر روی New Meeting کلیک کنید تا به سمت تعریف کلاس مجازی آنلاین هدایت شوید.

در پنجره باز شده، در قسمت «نام»، یک اسم برای وبینار خود تعریف کنید.

در قسمت custom url می‌توانید یک URL اختصاصی تعریف کنید.

در قسمت summery، باید توضیحاتی در رابطه با جلسه خود بنویسید. زمانی که مخاطبان شما به وبینار متصل شوند، این اطلاعات را مشاهده خواهند کرد.

در قسمت access، باید روش ورود کاربران به جلسه را تعیین کنید:

گزینه1- فقط کاربران تعیین شده و معرفی شده اجازه ورود به کلاس را دارند. مهمانان اجازه ورود ندارند.

گزینه2- همه کاربران تعریف شده در سیستم ادوب کانکت، اجازه ورود دارند.

گزینه3- همه کاربران و افراد مهمان در صورتی که در کلاس تایید شوند، اجازه ورود دارند.

گزینه4-  فقط مخاطبانی که لینک URL را داشته باشند، اجازه ورود دارند.

سپس بر روی گزینه Finish کلیک کنید تا کلاس شما ساخته شود. در مرحله بعد با کلیک بر روی گزینه Next به مرحله بعد یعنی مشخص کردن کاربران از لیستی که قبلا تعیین شده، بروید.

روش به پایان رساندن جلسات در ادوبی کانکت چیست؟

اما چگونه جلسه یا کلاس آنلاین خود را به پایان برسانیم؟ برای خاتمه دادن به کلاس مجازی خود باید در سمت راست بالای پنجره webinar بر روی گزینه End Session کلیک کنید. برای پایان دادن به جلسه برای همه حاضرین، بر روی دکمه End Now کلیک کنید.

و در انتها…

همان طور که گفتیم، ادوبی کانکت، یک سیستم نرم افزاری آموزشی امن، انعطاف پذیر، گسترده و تحت وب برای راه اندازی کنفرانس و کلاس مجازی است. با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی آموزش مجازی و آنلاین، جای آموزش سنتی را گرفته، سیستم ادوب کانکت، به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های این پلتفرم آموزشی شناخته می‌شود. در این مطلب ضمن اینکه به شما گفتیم نرم افزار ادوبی کانکت چیست، مراحل دسترسی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این برنامه محبوب و پرکاربرد را نیز بیان کردیم.



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *