بلاگ

بررسی تخصصی سرور HPE DL380 Gen10؛ پادکست


یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در آذر ۹۶ نوشته شده بود و در مهر ۹۹ دوباره بررسی و به‌روز شده است.

فروش سرور برای شرکت‌های بزرگی مثل hp هر روز پررونق‌تر می‌شود زیرا شرکت‌هایی نظیر hp همواره بهترین کیفیت و خدمات را ارائه می‌دهند. پرفروش‌ترین سرور دنیا یعنی سرور hp dl380 با ویژگی‌های جدید به بازار ارائه شده و آخرین تکنولوژی‌های امنیتی، کارایی و ارتقاپذیری را دارد و به همراه گارانتی جامعی که دارد آن را برای هر نوع محیط سروری ایده‌آل می‌کند. سرور HPE DL380 Gen10 بر اساس مطمئن‌ترین پلت‌فرم محاسبه‌ای، استاندارد شده است. آنچه در این مقاله می‌خوانید به شرح زیر است:

سرور HPE DL380 G10 همراه با امنیت فوق‌العاده‌اش که با تکنولوژی Silicon Root of Trust تامین می‌شود، طوری طراحی شده که هزینه‌ها و پیچیدگی را کاهش می‌دهد و با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول اینتل زئون، سری Scalable، افزایش ۷۱ درصدی در کارایی و با پشتیبانی از نسل دوم این CPUهای سری Scalable افزایش ۶۰ درصدی در کارایی نسبت به سی پی یوهای نسل قبلی یعنی V4 را شاهد هستیم. همچنین ۲۷ درصد به تعداد هسته‌ها اضافه شده است.

سرور hp DL380 gen10 از حافظه‌های HPE 2666 MT/s DDR4 SmartMemory که ۱۱ درصد نسبت به ۲۴۰۰ MT/s سریع‌تر هستند و رم های با سرعت ۲۹۳۳ MT/s، پشتیبانی می‌کند و ۳ ترابایت حافظه را فراهم می‌کند. سرور HPE DL380 Gen10 از ۱۲Gb/s SAS و ۲۰ عدد NVMe پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این با بهبودها و پیشرفت‌هایی که در HPE Persistent Memory حاصل شده، توقع کارایی منحصربفردی برای دیتابیس‌ها و حجم‌های کاری تحلیلی و آنالیزی را داریم. هر آنچه نیاز شماست: از ابتدایی‌ترین اپلیکیشن‌ها تا اپلیکیشن‌های Mission Critical را با خیال راحت پیاده‌سازی و اجرا کنید.

سرور hp DL380 gen10 با ظاهر و قاب جدیدش، با برخورداری از پردازنده‌های اینتل زئون سری Scalable، می‌تواند هسته‌های بیشتری را با هدف افزایش در کارایی، توسعه‌پذیری و ارتقاپذیری بیشتر ارایه دهد. این پلت‌فرم می‌تواند پیکربندی‌های مختلفی را همراه با انعطاف پذیری بی‌نظیر در ذخیره‌سازی داخلی فراهم کند و در نتیجه حجم‌های کاری متنوعی را مانند Containers، کلود، مجازی‌سازی و اپلیکیشن‌های بیگ‌دیتا پشتیبانی کند. همچنین می‌توان حافظه‌های پایدار با ظرفیت بالاتر و ظرفیت دخیره‌سازی پایدار را نیز بکار گرفت تا برای دیتابیس‌ها و اپلیکیشن‌های حافظه‌محور مانند SAP HANA و Oracle کارایی بی‌نظیری فراهم کنیم.

ویژگی‌های کلی در سرور HPE DL380 G10

  • تامین امنیت بی‌نظیر با Silicon Root of Trust و ویژگی‌های امنیتی دیگر
  • پیشرو بودن در کارایی با وجود Persistent Memory یا حافظه‌های پایدار
  • استفاده از تکنولوژی نوآورانه Intelligent System Tuning یا IST
  • کیس ماژولار با انعطاف پذیری و  ظرفیت هارد درایوهای بیشتر
  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول و دوم Intel Xeon Processor Scalable
  • علاوه بر سیستم‌عامل‌های سنتی، از سیستم عامل Docker و سیستم عامل ClearOS و Azure نیز پشتیبانی می‌کند.

سخت افزارهای بی نظیر در سرور HPE DL380 G10

  • LFFهای ۱۴ ترابایتی
  • SFFهای ۱۵.۳ ترابایتی
  • SATA RI SSDهای ۷.۶۸ ترابایتی
  • NVMe درایوهای ۷.۶۸ ترابایتی
  • PCIeهای ۴ ترابایتی
  • کارت گرافیک‌های جدید NVIDIA و AMD (مثل AMD Radeon Pro V340 و NVIDIA Tesla V100-32GB PCIe Module و NVIDIA Quadro RTX8000 / RTX4000)
  • ۷ تا کارت گرافیک NVIDIA T4 که مناسب مجازی سازی، HPC، یادگیری ماشین، دسکتاپ مجازی، رندرینگ، استنتاج، ورک استیشن مجازی و Deep learning است.
  • مدل‌های سروری Ntworking Choice یا NC، انعطاف‌پذیری بیشتر در بخش اصلی شبکه فراهم می‌کند.
  • نسل دوم پردازنده‌های اینتل زئون Scalable
  • پردازنده‌های HPE Specific IST: شامل Gold 6143 و Platinum 8165
  • HPE Persistent Memory های Intel Optane DC Persistent Memory و ظرفیت ۳ ترابایت برای هر CPU
  • بهبودهای امنیتی در HPE iLO
  • کارت شبکه های HPE StoreFabric – ‘CN1200R 10GBASE-T’ and ‘CN1300R 10/25Gb Dual Port’ Converged 
  • HPE DDR-4 DIMM Blanks Kit
  • Bezel Air Filter NEBS-compliant Kit
  • Smart Array P824i-p MR Gen10 (24 Internal Lanes/4GB Cache/CacheCade) 12G SAS PCIe Controller
  • NVMe drives 15.36/7.68/6.4/3.84/3.2/1.92/1.6/960/800 Read Intensive and Mixed use SFF SSDs

بروشور فارسی سرور HP DL380 G10

ویدیوی معرفی سرور HPE DL380 G10

بررسی سخت افزاری سرور HPE DL380 G10

در ادامه به ویژگی‌های سخت افزاری سرور hp dl380 g10 می‌پردازیم. با توسعه شبکه آداکهمراه شما هستیم.

پردازنده در سرور hp dl380 g10 

سرورهای نسل ۱۰ اچ پی از پردازنده‌های سرورهای نسل ۹ اچ پی یعنی اینتل زئون سری E5 پشتیبانی نمی‌کنند و به جای آن با پشتیبانی از چیپ‌ست جدید اینتل مدل C621 قادرند از پردازنده‌های اینتل سری Scalable استفاده کنند. پردازنده‌های نسل اول Intel Xeon Scalable دارای سری‌های Platinum 8100 و Gold 5100 و Gold 6100 و Silver 4100 و در نهایت Bronze 3100 است. همچنین نسل دوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable عرضه شده و شامل سری‌های Platinum 8200 و Gold 5200 و Gold 6200 و Silver 4200 و Bronze 3200 است. این پردازنده‌ها بسته به نیازهای شما در زمینه تعداد هسته‌ها و ذخیره‌سازی، و یا هر دو می‌توانند بین ۴ تا ۲۸ هسته ارایه کنند. تعداد هسته‌های بیشتر در داخل یک کیس بالطبع قدرت پردازشی بالاتر، Containerها یا ماشین‌های مجازی بیشتری را فراهم می‌کند تا با همان یک کیس بتوان از حجم‌های کاری متنوع پشتیبانی کرد. کارایی در نسل دوم نسبت به نسل اول، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مهمترین تفاوت بین نسل اول و دوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable، افزایش در تعداد هسته، فرکانس، L3 Cache، پشتیبانی از DDR4 های سریع‌تر و بیشتر و Optane DRAM است.

اچ پی در سرورهای نسل ۱۰، برای افزایش و بهبود کارایی در حجم‌های کاری، تکنولوژی Intelligent System Tuning را ارائه داده که خود شامل سه تکنولوژی است. یکی از آنها Jitter Smoothing است تا توان عملیاتی در تمامی حجم‌های کاری بالا رود خصوصا حجم‌های کاری Latency-Sensitive مانند High Frequency Trading یا HFT که تراکنش‌ها با سرعت بالا اجرا می‌شوند مانند تراکنش‌های بانکی. HFT در واقع پلت‌فرمیست که حجم زیادی از خرید و فروش را در زمان بسیار کم انجام می‌دهد مانند بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره. تکنولوژی Workload Matching نیز یکی از اجزای تکنولوژی IST است که به وسیله آن می‌توان پروفایل‌های کاستومایز شده‌ای را برای تنظیم کردن منابع داخلی سرور استفاده کرد.

برای خرید سرور hp dl380 g10 روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید سرور hp dl380 g10

حافظه در سرور hp dl380 g10

در کانفیگ سرور hp dl380 g10 برای دستیابی به کارایی و سرعت بیشتر، هر پردازنده از ۶ کانال حافظه که هر کانال، دو ماژول حافظه دارد، پشتیبانی می‌شود یعنی هر پردازنده ۱۲ ماژول حافظه را کنترل می‌کند یعنی از فناوری Six by Two استفاده می‌شود. در نتیجه در پیکربندی‌های دو پردازنده‌ای از ۲۴ عدد DDR4 پشتیبانی می‌شود. در صورتی که یک پردازنده نصب شود، نیمی از اسلات‌های رم قابل استفاده هستند. حداکثر سرعت حافظه در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی ۲۶۶۶ MT/s و ۲۹۳۳ MT/s است اما به خاطر داشته باشید که سرعت حافظه بستگی به مدل پردازنده، نوع حافظه و پیکربندی حافظه دارد.

انواع حافظه‌ای که سرور hp dl380 g10 پشتیبانی می‌کند عبارتند از:

  1. ماژول‌های LRDIMM یا Load-Reduced 
  2. ماژول‌های Registerder یا RDIMM 
  3. (NVMe (NVDIMM
  4. Persistent Memory

توجه داشته باشید که ترکیب حافظه های LRDIMM و RDIMM قابل پشتیبانی نیست.

حافظه در سرور hp dl380 g10 یا پردازنده های نسل اول Scalable
ظرفیت حافظه و رم با نسل اول پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

سرورهای HPE DL380 G10 با پشتیبانی از ۲۴ ماژول ۱۲۸GB LRDIMM می‌تواند ۳ ترابایت رم را فراهم کند که این مقدار با حافظه‌های ۶۴ گیگابایتی به نصف تقلیل می‌یابد. ماژول‌های ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارند و تمام مدل‌های Pre-config از میزان حداکثر ۳ ترابایت پشتیبانی می‌کنند. ماژول‌های HPE SmartMemory، تست شده و باکیفیت هستند و بالاترین سطح کارایی و پهنای باند را فراهم می‌کنند.

سرور HPE DL380 G10 از ماژول‌های حافظه NVDIMM پشتیبانی می‌کند: با استفاده از ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی در ۱۲ اسلات، ظرفیت ۱۹۲ گیگابایت فراهم می‌شود.

سرور HPE DL380 G10 از ماژول‌های حافظه Persistent Memory پشتیبانی می‌کند: با استفاده از ماژول‌های ۵۱۲ گیگابایتی در ۱۲ اسلات، ظرفیت ۶ ترابایت فراهم می‌شود.

حافظه در سرور hp dl380 g10 یا پردازنده های نسل دوم Scalable
ظرفیت حافظه و رم با نسل دوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

HPE Persistent Memory در سرور hp dl380 g10

حافظه‌های HPE Persistent Memory، سطوح بسیار بالایی از کارایی و Data Resiliency را برای دیتابیس‌ها و حجم‌های کاری تحلیلی فراهم می‌کنند. این حافظه‌ها عملیات Application Checkpoint را تا ۲۷ برابر سریع‌تر و عملیات بازیابی یا Restores را تا ۲۰ برابر سریع‌تر انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که حافظه‌های پایدار اچ پی، سریع‌ترین حافظه‌های پایدار موجود در بازار در مقیاس TB-Scale هستند. تکنولوژی HPE Persistent Memory، اولین حافظه‌های دائمی و پایدار را در دنیا فراهم کرده‌اند که بر روی محاسبه پرولیانت‌های اچ پی تاثیر به سزایی دارند. زیرا حداکثر زمان Uptime را ارائه می‌دهند و در سرورهای نسل ۱۰ تا ۲۰ برابر، زمان restart time در دیتاسنتر کاهش یافته است.

تکنولوژی حافظه پایدار یا Nonvolatile DIMM، ترکیبی از سرعت و طول عمر DRAM با ذخیره‌سازی پایدار حافظه فلش است که نتیجه آن افزایش کارایی سیستم و قابلیت اطمینان است. این تکنولوژی همچنین هیبرید DIMM یا Hybrid DIMM نیز نامیده می‌شود و مزایای بسیاری را در زمینه سرعت و کارایی، هزینه و امنیت داده برای اپلیکیشن‌های سرور و استوریج کلاس انترپرایز فراهم می‌کند. همچنین برای شتاب‌بخشی اپلیکیشن‌ها نیز قابل استفاده است.

HPE Persistent Memory با DRAM کار می‌کند تا سرعت، ظرفیت بالا، حافظه و استوریج به صرفه را برای حجم‌های کاری انتقال بیگ دیتا و آنالیز و تحلیل، فراهم می‌کند و در نهایت ذخیره، انتقال و پردازش را سرعت می‌بخشد.

NVDIMMها برای محیط‌هایی که محاسبات آنها در مقیاس بالاست (hyperscale) ایده‌آل است یعنی محیط‌هایی که بر محاسبه مبنی بر کلود، تحلیل کلان‌داده‌ها، دیتابیس‌های High Performance و همچنین اپلیکیشن‌هایی با زمان تاخیر کم مانند High Frequently Trading یا HFT تمرکز دارند. (HFT در واقع پلت‌فرمیست که حجم زیادی از خرید و فروش را در زمان بسیار کم انجام می‌دهد یعنی تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالا اجرا می‌شوند مانند بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره.) حافظه‌های NVDIMM برای اپلیکیشن‌های دیتابیسی و تحلیلی که محاسبه Substantial نیاز دارند، مناسب است.

از آنجاییکه این سرور دو پردازنده را پشتیبانی می‌کند و در سرورهای نسل ۱۰، هر پردازنده از ۶ اسلات NVDIMM پشتیبانی می‌کند، در هر کیس از ۱۲ عدد حافظه دائمی NVDIMM می‌توان استفاد کرد. ظرفیت این حافظه‌ها نسبت به نسل اول آنها ۲ برابر شده و سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 برای هر سیستم حداکثر ۱۹۲ گیگیابایت را فراهم می‌کند. چرا که NVDIMMهای ۸ گیگابایتی جای خود را به NVDIMMهای ۱۶ گیگابایتی داده‌اند.

ذخیره سازی و هارد در سرور hp dl380 g10

سرورهای HPE DL380 G10 بسیار منعطف و سازگارند، دارای پیکربندی Modular Drive Bay هستند و امکان پشتیبانی از ۱۹ عدد LFF یا ۲۰ عدد NVMe به همراه ۳ عدد double-wide GPU را دارد. اگر از mid-plane HD carrier استفاده شود، ۴ عدد درایو LFF نیز به صورت داخلی و با قرارگیری در قسمت میانی و در بالای CPUها و ماژول‌های رم، قابل استفاده است. می‌توان با استفاده از Drive Cageهایی که در قسمت پشتی نصب می‌شوند، هارد درایوهای SFF و LFF بیشتری نصب کرد.

با وجود ۱۲ عدد درایو LFF در قسمت جلویی، ۳ عدد در قسمت پشتی و ۴ عدد در قسمت میانی (۲۶۶ ترابایت)، به همراه ۲ عدد SFF در قسمت پشتی (۷.۶۸ ترابایت)، در کل از ۲۷۳.۶۸ ترابایت پشتیبانی می‌شود.

ذخیره سازی و هارد در سرور hp dl380 g10
ظرفیت ذخیره سازی داخلی سرور hp dl380 g10 با نسل اول پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

هارد درایوهای هلیومی جدید اچ پی که در آنها به جای هوا از گاز هلیوم استفاده شده است، تحول بزرگی در ظرفیت ذخیره‌سازی فراهم کرده‌اند که نتیجه آن عرضه ظرفیت‌های بالاتری در هاردهاست. ظرفیت‌های بی‌نظیری که اچ پی در هارد درایوهای جدیدش ارایه می‌دهد به صورت زیر است:

  1. High capacity 12TB LFF drives
  2. High capacity 14TB LFF drives
  3. Large capacity 15.3TB SSDs
  4. ۷.۶۸TB capacity SATA RI SSDs
  5. ۴TB capacity NVMe drives
  6. ۴TB capacity PCIe accelerator cards

به تازگی از SAS SSDهای ۱۵.۳ ترابایتی پشتیبانی نیز می‌شود در نتیجه حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی در سرور HPE DL380 G9 به ۳۹۷.۸ ترابایت و در سرور HPE DL380 G10 به ۴۵۹ ترابایت می‌رسد.

ظرفیت NVMeها از ۲ ترابایت به ۴ ترابایت رسیده و در صورت استفاده از ۲۰ عدد NVMe، ظرفیت ۸۰ ترابایت فراهم می‌شود.

پیکربندی‌های مختلف کیس نیز قابل دسترسی است و بسته به نیازهای حجم کاری خود می‌توانید از پیکربندی‌های متفاوتی استفاده کنید:

  • ۸ LFF drive chassis with Universal Media Bay
  • ۱۲ LFF drive chassis + optional 4 LFF mid-plane or 3 LFF + 2 SFF or 2 Dual UFF rear mounted drives
  • ۲۴ SFF drive chassis + optional 6 SFF rear-mounted drives
  • ۸ SFF drive chassis with Universal Media Bay + 2 optional front mounted SFF or NVMe drives
  • ۲۰ SFF NVMe drive chassis with partial population of box1 on the front of the system
  • ۲ M.2 SATA SSD standard on primary riser

برخی پیکربندی‌ها برای داشتن Optical Drive از Universal Media Bay پشتیبانی می‌کنند. در برخی پیکربندی‌ها ممکن است نیاز باشد Drive Cageهایی را در جای Expansion Riser قرار داد تا بتوان ۶SFF و یا ۲SFF و ۳LFF را پشتیبانی کرد. اگر قرار است از ۸ درایو NVMe استفاده کنید، فقط باید SFF Chassis را انتخاب کنید. کیس‌های ۸-bay می‌توانند آپگرید شوند تا از ۱۶ یا ۲۴ درایو SFF پشتیبانی کنند. در صورت استفاده از ۲۰ عدد درایو NVMe باید از HPE Smart Storage Battery نیز استفاده شود.

روی بورد سیستم و پشت منبع تغذیه، یک اسلات کارت MicroSD وجود دارد و ادمین‌ها می‌توانند ماژول Dual Micro-SD را برای پشتیبانی از Failsafe Hypervisor (جلوگیری از بروز خطا در ماشین مجازی) نصب کنند.

در سرور HPE DL380 G10 درایوهای uFF و ۲ عدد درایو M.2 بر روی رایزر اصلی (Primary Riser) پشتیبانی می‌شود.

با توجه به آپدیت‌هایی که همزمان با ارایه نسل دوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable در ظرفیت هارد درایو ها ارایه شده، حداکثر ظرفیت ذخیره سازی داخلی در سرور DL380 G10 به صورت زیر است:

ذخیره سازی در سرور hp dl380 g10 با CPU نسل دوم Scalable
ظرفیت ذخیره سازی داخلی سرور hp dl380 g10 با نسل دوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

انواع کنترلر در سرور hp dl380 g10

کنترلر پیش‌فرض و تعبیه شده در سرور hp dl380 g10 مانند دیگر سرورهای نسل ۱۰ اچ پی، کنترلر HPE Dynamic Smart Array S100i است که امکان استفاده از هارد درایوهای SATA با امکان پشتیبانی از Data و Boot و Media را فراهم می‌کند. این کنترلر نسل ۱۰ اچ پی، اغلبِ نیازهای شما را برآورده می‌کند چرا که انعطاف پذیری لازم را با انتخاب کنترلرهایی با سرعت ۱۲ Gbps و امکان کار در هر دو حالت SAS و HBA فراهم می‌کند.

همان طور که گفتیم در تمامی کیس‌های سرور DL380 G10، کنترلر نسل ۱۰ و تعبیه شده S100i Smart Array وجود دارد. این کنترلر از ۱۴ پورت SATA و Software RAID پشتیبانی می‌کند. ادمین‌ها می‌توانند از کنترلرهای متنوعی که مخصوص پلت‌فرم نسل ۱۰ ارایه شده‌اند و از انواع RAID پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.

کنترلرهایی که در سرور HPE DL380 G10 پشتیبانی می‌شود به صورت زیر است:

  1. HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID
  2. HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controller
  3. HPE Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller
  4. HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller
  5. HPE Smart Array P408i-a SR Gen10 Controller
  6. HPE Smart Array P408i-p SR Gen10 Controller
  7. HPE Smart Array P408e-p SR Gen10 Controller
  8. HPE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller

نکته: Performance RAID Controllerها به باتری HPE Smart Storage Battery نیاز دارند که به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

خدمات تعمیرات سرور، مشاوره و اجرای شبکه در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن بزرگ‌ترین لابراتوار تعمیر سرور و تجهیزات شبکه و کارشناسان متخصص، آماده خدمت‌رسانی برای تعمیر انواع سرورهای ایستاده و رک مونت است. تمامی ابزار موردنیاز برای تعمیر و تست تجهیزات شبکه در مرکز سرور توسعه شبکه آداکدر اختیار مهندسین توسعه شبکه آداکقرار دارد.

درخواست تعمیر سرور

کارت شبکه در سرور hp dl380 g10

سرور HPE DL380 G10 دارای کارت شبکه تعبیه شده ۴x1GbE است که امکان انتخاب HPE FlexibleLOM یا PCIe را فراهم می‌کند تا پهنای باند شبکه شما بین ۱GbE و ۴۰GbE ارائه شود در نتیجه همراه با رشد و تغییر نیازهای کسب‌وکارتان رشد کنید. همچنین می‌توانید از فابریکی با PCIe کارت مناسب استفاده کنید.

اسلات‌های PCIe در سرور hp dl380 g10

سرورهای HPE DL380 G10 حداکثر دارای ۸ اسلات PCIe 3.0 هستند و برای اینکه هر ۸ تای آن فعال باشند باید از دو رایزر استفاده کرد که در صورت استفاده از رایزر دوم باید پردازنده دوم نیز در کانفیگ سرور hp dl380 g10 لحاظ شود.

سرورهای HPE DL380 G10 می‌توانند حداکثر ۵ تا ۷ عدد single-wide GPU/Accelerators و یا ۳ عدد double-wide GPU/Accelerators پشتیبانی کنند در نتیجه انجام HPC – High Performance Computing و Complex Animation را ممکن می‌کنند.

با داشتن امکان افزودن گزینه‌های Accelerator/GPU، کارایی را در انواع حجم‌های کاری کلود و بهینه‌سازی هوش مصنوعی و Deep Learning به بهترین شکل خواهید داشت.

کارت‌های افزونه‌ی بیشتر، می‌توانند I/O را افزایش داده، پشتیبانی گرافیکی و HPC را ممکن کرده و استوریج‌های اینترنال و اکسترنال بیشتری را ارایه دهند.

پورت ها و اسلات‌های PCIe در سرور hp dl380 g10
پنل جلویی و پنل پشتی سرور hp dl380 g10

منبع تغذیه در سرور hp dl380 g10

منابع تغذیه Flex Slot می‌توانند PSUهای مناسبی را برای پیکربندی‌های خاص سروری ارایه دهند و نتیجه این پیکربندی‌های متنوع، موضوع مهمی به نام صرفه‌جویی در مصرف برق است. نسل جدید PSUها نیز طوری آپدیت شده‌اند و کارایی ۹۴ و ۹۶ درصدی را فراهم می‌کنند. کولینگ در سرور hp Dl380 gen10 در پیکربندی یک پردازنده‌ای با ۴ عدد فن و در پیکربندی دو پردازنده‌ای با ۶ عدد فن ممکن می‌شود. همچنین در پیکربندی‌های خاص که از نهایت ظرفیت هارد درایوها استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌شود که از ۶ عدد فن با حداکثر کارایی استفاده شود.

برای خرید سرور hp dl380 g9 روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید سرور hp dl380 g9

نرم افزار مدیریتی در سرور hp dl380 g10

مدیریت در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی با وجود چیپ مدیریتی HPE iLO 5 آپگرید شده است. iLO 5 دسترسی Out of Band به سرور را فراهم می‌کند و می‌توانید با استفاده از مرورگر استاندارد، از راه دور به سرور خود متصل شوید. iLO 5.0 قابلیت‌های جدیدی ارایه داده و داشبورد را ساده کرده و وضعیت سیستم را به طور خلاصه نشان می‌دهد (وضعیت سیستم دایما در حال رفرش شدن است). این چیپ مدیریتی نقش اساسی در راه‌اندازی و بوت سرور دارد، همچنین Setup ساده، مانیتورینگ سلامت سیستم و بررسی وضعیت برق و حرارت را نیز فراهم می‌کند.

نسخه استاندارد نرم افزار مدیریتی HPE iLO روی سیستم موجود است اما اگر بخواهید از ویژگی‌های مدیریتی بیشتری استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را با خرید لایسنس آپگرید کنید. لایسنس‌های مختلفی که می‌توانید بر اساس نیازهای مدیریتی خود از آن استفاده کنید به صورت زیر است:

  1. HPE iLO Essentials
  2. HPE iLO Advanced
  3. HPE iLO Advanced Security Edition
  4. HPE iLO Scale Out

همانند نسل‌های قبلی سرورهای اچ پی، در سرورهای نسل ۱۰ نیز نرم افزار HPE OneView همواره در کنار HPE iLO وجود دارد.

بهبودهای امنیتی در HPE iLO

همراه با ارایه نسل دوم سی پی یوهای اینتل زئون Scalable بهبودهای امنیتی در HPE iLO ارایه شده است که شامل سه مورد زیر است:

  1. Server Configuration Lock
  2. iLO Security Dashboard
  3. Workload Performance Advisor

HPE InfoSight هم تحلیل‌های مبتنی بر کلود را به صورت Proactively برای پیش‌بینی و جلوگیری از بروز مشکل ارایه می‌دهد.

امنیت در سرور hp dl380 g10

فریمور اصلی سرور مستقیما در سیلیکون قرار گرفته و تامین امنیت در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به صورت تعبیه شده در چرخه عمر سرور وجود دارد که با تکنولوژی Silicon Root of Trust انجام می‌شود. میلیون‌ها کدخط‌های سروری توسط Run-Time Firmware Validation قبل از اینکه سیستم‌عامل سرور بوت شود، اجرا می‌شود که توسط HPE iLO Advanced Premium Security Edition فعال می‌شود. فریمور سرور هر ۲۴ ساعت یکبار اعتبار Firmware اصلی سرور را بررسی می‌کند.

اگر کدهای ناامن و نامعتبر تشخیص داده شوند، ویژگی Secure Recovery فریمور سرور را به آخرین حالت مناسب و یا تنظیمات کارخانه  برمی‌گرداند.

ماژول TPM یا Trusted Platform Module ویژگی دیگر امنیتی در سرورهای اچ پی است که در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی از نسخه TPM 2.0 استفاده می‌شود. این ماژول از دسترسی‌های غیرمجاز به سرور جلوگیری می‌کند و آرتیفکت‌ها و ابزارهایی را که برای اعتبارسنجی سرور لازم است را ذخیره می‌کند. مورد استفاده این آرتیفکت‌ها هنگامی است که در سرور باز شود و یا لاگ‌های Intrusion Detection kit ایجاد شود. یعنی وقتی درپوش سرور باز شده باشد، لاگ‌های Intrusion Detection Kit اعلام هشداری مبنی بر این جریان به ادمین شبکه صادر می‌کنند.

مشخصات فنی بررسی تخصصی سرور HPE DL380 Gen10

Processor family:

  • Intel® Xeon® Scalable 8100/8200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 6100/6200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 5100/5200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 4100/4200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 3100/3200 series

Number of processors: ۱ or 2

Processor core available: ۲۸ / ۲۶ / ۲۴ / ۲۲ / ۲۰ / ۱۸ / ۱۶ / ۱۴ / ۱۲ / ۱۰ / ۶ / ۴

Processor cache:

  • ۸.۲۵ MB L3
  • ۱۰.۰۰ MB L3
  • ۱۱.۰۰ MB L3
  • ۱۳.۷۵ MB L3
  • ۱۶.۵۰ MB L3
  • ۱۹.۲۵ MB L3
  • ۲۲.۰۰ MB L3
  • ۲۴.۷۵ MB L3
  • ۲۷.۵۰ MB L3
  • ۳۰.۲۵ MB L3
  • ۳۳.۰۰ MB L3
  • ۳۵.۷۵ MB L3
  • ۳۸.۵۰ MB L3

Processor speed: ۳.۸ GHz, maximum depending on processor

Form factor: ۲U

Power supply type: ۲ Flexible Slot power supplies, maximum depending on model

Expansion slots: ۸

Maximum memory:

  • ۳.۰ TB with 128 GB DDR4
  • ۶.۰ TB with HPE 512GB 2666 Persistent Memory Kit

Memory slots: ۲۴ DIMM slots

Memory type: 

  • HPE DDR4 SmartMemory
  • HPE Persistent Memory

Memory, standard:

  • ۳.۰ TB (24 X 128 GB) LRDIMM
  • ۶.۰ TB (12 X 512 GB) HPE Persistent Memory

NVDIMM type: HPE NVDIMM-N *Only available on 1st Generation Intel® Xeon® Scalable Processors

NVDIMM rank: Single rank

NVDIMM capacity: ۱۶ GB

Drive type:

  • ۸ or 12 LFF SAS/SATA/SSD
  • ۸, ۱۰, ۱۶, ۱۸ or 24 SFF SAS/SATA/SSD
  • ۶ SFF rear drive optional
  • ۳ LFF rear drive optional and 2 SFF or 2 Dual UFF rear drive optional
  • ۲۰ SFF NVMe optional NVMe support via Express Bay will limit maximum drive capacity
  • ۲ M.2 SATA SSD standard on primary riser

System fan features: Hot-plug redundant fans, standard

Network controller:

  • HPE 1 Gb 331i Ethernet adapter 4-ports per controller and/or optional FlexibleLOM, depending on model

Storage controller:

  • ۱ HPE Smart Array S100i and/or 1 HPE Smart Array P408i-a and/or 1 HPE Smart Array P816i-a and/or 1 HPE Smart Array E208i-a, depending on model

Security:

  • Optional locking Bezel Kit
  • Intrusion Detection Kit
  • HPE TPM 2.0

Infrastructure management:

  • HPE iLO Standard with Intelligent Provisioning (embedded)
  • HPE OneView Standard (requires download) (standard)
  • HPE iLO Advanced, HPE iLO Advanced Premium Security Edition
  • HPE OneView Advanced (optional)

Warranty: Falnic (IranHP)

podcast
ب

پادکست با موضوع بررسی سرور HPE DL380 G10

در این قسمت از مجموعه پادکست‌های رادیو فالنیک در خدمت شما هستیم و در بخش پرونده، قصد داریم به “بررسی سرور HPE DL380 G10” بپردازیم. پرونده‌ها در رادیو فالنیک، طبق آخرین تکنولوژی‌ها و مستندات روز دنیا تهیه می‌شود که مهندس مریم فقیهی عهده‌دار تالیف و ارایه آن است. در کنار آن چند دقیقه‌ای را به بررسی مناسبت‌های ماه و اهم رویدادهای دنیای تکنولوژی می‌پردازیم که کارشناسان ما، ندا ایزدی و زهرا چگینی تهیه و ارایه می‌کنند.

عناوین مهمی که در این پادکست ۳۰ دقیقه‌ای می‌شنوید در ادامه آمده است:
۱- اخبار تکنولوژی

برگزاری نمایشگاه CES 2020 در لاس وگاس و معرفی برترین و جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه دیجیتال، لوازم خانگی و خودرو، معرفی محصولات جدید اچ پی، ایسر و لنوو، که در نمایشگاه CES رونمایی شدن و هشدار مایکروسافت برای کاربران ویندوز سرور، بخشی از اخبار تکنولوژی این پادکست است.

 2- پرونده

موضوع پرونده‌ی دی ماه ۹۸، بررسی سرور HPE DL380 G10 است.  حدود دو سال پیش همزمان با معرفی سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به بازار به بررسی این سرورها پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پادکست های شماره ۵ و ۶ را که در ادامه این پادکست آمده گوش دهید. در طی دو سال اخیر، آپدیت های بسیاری روی سرورهای نسل ۱۰ اچ پی ارایه شده و مهمترین آن نسل دوم CPU های Intel Xeon Scalable است. در این پادکست همراه ما باشید تا به‌روزترین اطلاعات را در زمینه نسل ۱۰ سرور HPE DL380 با شما در میان بگذاریم.

در  این پادکست به موارد زیر پرداخته می‌شود:

  • بررسی کاربردهای DL380 G10
  • آپدیت های DL380 G10 در زمینه نسل دوم CPU های Intel Xeon Scalable
  • آپدیت های DL380 G10 در زمینه حافظه و رم
  • آپدیت های DL380 G10 در زمینه کنترلر و ذخیره سازی

۳- مناسبت‌های ماه:

در این شماره از پادکست، به سراغ یکی از مناسبت های بهمن، یعنی زادروز حکیم ابولقاسم فردوسی رفتیم و زندگینامه او را مرور کردیم. در ادامه بشنوید:

در این پادکست به همراه بخش تخصصی، اخبار تکنولوژی و مناسبت‌های ماه را هم می‌توانید پیگیری کنید؛ این نسخه پادکست ۳۷ مگابایت حجم و  40 دقیقه زمان دارد. زمان‌بندی این پادکست در جدول زیر آمده است:

محدوده زمانیموضوع بحث پادکست
دقیقه ۰۱:۵۸ تا ۰۹:۰۲خبرهای ۳۰ روز گذشته دنیای تکنولوژی
دقیقه ۰۹:۱۰ تا ۳۴:۲۸بررسی سرور HPE DL380 G10
دقیقه ۳۴:۳۶ تا ۳۹:۲۷تقویم روز: زادروز حکیم ابولقاسم فردوسی

دانلود

بخش پرونده ویژه ۲۳ مگابایت حجم و ۲۵ دقیقه زمان دارد.

دانلود

سرور HPE DL380 G10

آنچه در پادکست ۵ درباره سرور HPE DL380 G10 می‌شنوید:

  • کاربرد سرور DL380
  • تکنولوژی‌های امنیتی در سرور نسل ۱۰ اچ پی
  • پردازنده های اینتل زئون Scalable
  • حافظه های نسل ۱۰
  • تکنولوژی NVDIMM
  • ذخیره سازی

آنچه در پادکست ۶ درباره سرور HPE DL380 G10 می‌شنوید:

  • کنترلرهای نسل ۱۰
  • کارت شبکه در سرور DL380 G10
  • امنیت و مدیریت سرور DL380 G10
  • نرم افزار HPE iLO 5
  • Expantion ها و اسلات‌های افزونه

پخش مستقیم – پادکست ۵:
 نسخه کامل (۷ مگابایت):

دانلود

پخش مستقیم – پادکست ۶:
 نسخه کامل (۷ مگابایت):

دانلود

End Podcast
مشاوره و خرید سرور در فالنیک
توسعه شبکه آداکبا دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، آماده خدمت‌رسانی جهت مشاوره، فروش و پشتیبانی به مشتریان است. شما می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان فالنیک، مشاوره بگیرید.

فروش سرور

نویسنده : مریم فقیهی



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *