بلاگ

آشنایی با crm مشارکتی به زبان ساده


CRM مشارکتی یکی از ابزارهای کاربردی ارتباط با مشتریان است که بیشتر روی حفظ و وفادار کردن مشتریان تمرکز دارد. این نرم‌افزار با ایجاد یک پایگاه داده از مشتریان به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا کارهای تکراری و عمل کردن بر طبق حدس و گمان را کنار بگذارید.

استفاده از این نرم‌افزار باعث افزایش سود و بهره‌وری در شرکت‌ها می‌شود و ارتباط با مشتریان را بهتر می‌کند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری از این نوع نرم‌افزار هستید در ادامه این مطلب با توسعه شبکه آداکهمراه باشید. شرکت فالنیک، مایکروسافت داینامیک crm را بومی و فارسی‌سازی کرده تا همه شرکت‌ها با هر میزان اطلاعات بتوانند با آن کار کنند. برای خرید و مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

CRM مشارکتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

CRM مشارکتی نوعی نرم‌افزار ارتباط با مشتریان است که باعث بهتر شدن تجربه مشتری از خرید و همکاری بهتر بخش‌های شرکت می‌شود. این نرم‌افزار با ایجاد یک پایگاه داده متمرکز از اطلاعات مشتری که واحدهای مختلف شرکت به آن دسترسی دارند، سرعت خدمات مشتریان را بالا می‌برد.

راهکارهای CRM مشارکتی
با استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مشارکتی ، می‌توانید وضعیت کسب‌وکار خود را بهبود دهید.

این نرم‌افزار همچنین قابلیت ایجاد کانال‌های ارتباطی مختلف با مشتری را دارد تا شما بتوانید با توجه به امکانات‌تان از هر روشی (ایمیل، تماس تلفنی، شبکه‌های اجتماعی، پیامک و …) با مشتری ارتباط بگیرید.

ویژگی‌های کاربردی CRM مشارکتی

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های CRM مشارکتی عبارتند از:

  • مدیریت تعاملات با مشتری:

 در نرم‌افزار CRM مشارکتی، اطلاعات هر مشتری به طور کامل در یک حساب ذخیره می‌شود و شما می‌توانید تنها با چند کلیک در چند ثانیه تمام اطلاعات او را یک‌جا و بدون کم و کاستی ببینید. این اطلاعات، پاسخگویی به مشتری را راحت‌تر می‌کند.

خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

خرید crm مایکروسافت

  • مدیریت کانال‌های ارتباط با مشتری:

 با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از مشتری، می‌توانید کانال ارتباطی ترجیحی مشتری را شناسایی کنید و ارتباط خود را با مشتری از طریق آن کانال ادامه دهید. این کار باعث می‌شود مشتری برای دیدن تبلیغات و شرکت در کمپین‌های شما ترغیب شود. این مزیت در کنار وب سرویس‌های مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد که در کنار پورتال ارتباطی خود CRM، امکان اتصال این نرم‌افزار به شبکه‌های اجتماعی دیگر را هم داشته باشید.

  • مدیریت اسناد:

 با استفاده از پایگاه داده ایجاد شده، می‌توانید سوالات اصلی مشتریان، مشکلاتی که در استفاده از خدمات یا محصولات دارند را ثبت کنید و به دنبال عیب‌یابی، ایجاد راهنمای جامع استفاده از محصول و راه‌حل‌هایی در این زمینه باشید.

مدیریت ارتباط با مشتریان مشارکتی برای چه شرکت‌هایی مناسب است؟

این نرم افزار ارتباط با مشتری برای شرکت‌هایی مناسب است که واحدهای زیادی دارند و نیاز است که آن‌ها با هم هماهنگ شوند. هماهنگ بودن تیم‌های مختلف یک شرکت، باعث افزایش بهره‌وری و سود می‌شود.

این نوع CRM برای سازمان‌هایی که «ارتباطات بین بخشی» برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد هم مناسب است. این شرکت‌ها ممکن است خدماتی یا فروشگاهی باشند.

پیشنهاد مطالعه

البته باید بگوییم CRM مشارکتی برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند اطلاعات مشتریان خود را به صورت آزادانه با بخش‌های مختلف به اشتراک بگذارند، مناسب نیست.

CRM مشارکتی برای شرکت های بزرگ
این نرم افزار باعث هماهنگی بخش‌های مختلف یک شرکت می‌شود.

مزایای استفاده از CRM مشارکتی چیست؟

استفاده از CRM مشارکتی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کاهش هزینه‌ها

استفاده از CRM مشارکتی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تماس و پاسخگویی به مشتری مربوط می‌شود. به طور معمول هزینه تماس تلفنی با مشتری نسبت به ایمیل زدن به او یا ارتباط در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. حال اگر مشتری ایمیل یا یکی از شبکه‌های اجتماعی را برای ارتباط با شما ترجیح دهد، هزینه‌های شما کم‌تر خواهد شد.

کاهش هزینه سازمان به کمک CRM مشارکتی
CRM مشارکتی باعث کاهش هزینه‌ها در شرکت‌های بزرگ می‌شود.

وجود پایگاه داده هم به طور غیرمستقیم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. وجود یک مرکز داده که همه به آن دسترسی دارند، باعث می‌شود که از تکرار کارها، اشتباه‌ها و برنامه‌ریزی براساس داده‌های غلط جلوگیری شود.

۲. افزایش درآمد

شرکت‌ها بیشتر، اهداف بازاریابی خود را بر جذب مشتریان جدید متمرکز می‌کنند؛ اما تحقیقات ثابت کرده‌اند که مشتریان فعلی، ارزشمندتر هستند. به طور متوسط هزینه جذب مشتری جدید، پنج برابر بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی است.

CRM مشارکتی برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند اطلاعات مشتریان خود را به صورت آزادانه با بخش‌های مختلف به اشتراک بگذارند، مناسب نیست.

هر کسب‌وکار نیاز به مشتری جدید دارد؛ اما افزایش فروش با تکرار خریدها کار ساده‌تری است. ۵ درصد حفظ مشتریان فعلی می‌تواند درآمد یک کسب‌وکار را ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد.

CRM مشارکتی یک ابزار کاربردی برای حفظ و وفادار کردن مشتریان است.

۳. حفظ روابط با مشتریان

استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا میزان رضایت مشتریان خود را افزایش دهید. بهبود تجربه مشتری از ارتباط با شما، ارتباط مستمر با او (ارسال پیامک یا ایمیل‌های مناسبتی و تبریک تولد و سالگرد ازدواج) به او نشان می‌دهد که شما به مشتریان خود متعهد هستید و برای آن‌ها ارزش قائلید.

بهبود و حفظ روابط با مشتریان
حفظ روابط با مشتریان باعث سود بیشتر هر کسب‌وکاری می‌شود.

با استفاده از CRM مشارکتی نیازی نیست بر طبق حدس و گمان عمل کنید. با این نرم‌افزار بخش‌هایی از کسب‌وکار شما که به خوبی عمل می‌کنند و بخش‌هایی که ضعف دارند، شناسایی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که شما عامل محدودکننده در سازمان خود را شناسایی و برطرف کنید.

مشتریان شما هم به اندازه محصولات شما مهم هستند. CRM مشارکتی باعث ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌شود، هزینه‌ها را کم و سود را افزایش می‌دهد. اگر به دنبال یک نرم‌افزار CRM مشارکتی هستید، شرکت توسعه شبکه آداکآماده ارائه یکی از بهترین نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری دنیا یعنی مایکروسافت داینامیک crm به شماست. این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت‌های CRM مشارکتی، قابلیت‌های تحلیلی و عملیاتی را داراست. می‌توانید برای مشاوره‌های بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده : شهرزاد زواره زادگان



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *